Heb een paar foto's van een funnelcloud en een shelfcloud.
De foto's van funnelcloud zijn gemaakt op 1-5-2008, rond 16.00 uur.
Was toen toevallig buiten aan de gang en ik keek ff op.... En toen ik zag ik dat de lucht wat roteerde.
Bleef focussen op de bui die er hing, en had me camera toevallig binnen handbereik liggen.
Heb er snel wat foto's van geschoten en was maar goed ook. Binnen een paar minuten was het schouwspel over.
De foto's van de shelfcloud zijn van vorig jaar ergens in de zomer.
Waren toen aan het bbq-en. Het was toen nog heerlijk warm totdat de bui echt duidelijk van zich liet merken.
Eerst stond er nog een lekker warm oostelijk windje, maar op nadering van het front was er een duidelijke en voelbare windsprong. De temp daalde ineens...
Datum weet ik niet meer, ben die gegevens vergeten erbij te zetten
Excuses voor de soms wat wazige foto's die er tussen zitten
Ga ik es ff lekker mee stoeien de aankomende tijd. Zal dan wel meer plaatsen denk ik.
De foto's die ik hier geplaatst heb zijn met een gewone digitale compact camera (Samsung S700) gemaakt.
Voor mij is het een zeldzaamheid. Had ze eigenlijk persoonlijk nog niet eerder gezien in deze contreien.
Hoop ze vaker te zien en stiekem dat ze een touchdown met de aarde hebben (maar dan wel in open gebied)
Hoop ze vaker te zien en stiekem dat ze een touchdown met de aarde hebben (maar dan wel in open gebied)
Het liefst met een touchdown idd! Maar met niet zo zeldzaam bedoelde ik niet zo zeldzaam als tornado's, hozen e.d. Ze komen wat regelmatiger voor en groeien helaas zelden uit tot het echte werk!