Het broertje van deze foto is gepubliceerd op http://cloudappreciationsociety.org/
die website is bij mij bekend. | Gewijzigd: 7 maart 2010, 14:53 uur, door henk55
die website is bij mij bekend.
Dank voor de tip! Even neuzen, schitterend!
16 Juni 2009: Een lijn met onweersbuien onstaat ten zuidenwesten van Tilburg. Omdat ik aan de rand van de stad woon hoef ik maar de weg over te steken voor een prachtig uitzicht.
22 Juni 2008: Een funnel zoekt zijn weg naar beneden en dat vlak boven mijn hoofd. Wat een adrenalinekick gaf dat! Het ding kwam gelukkig niet verder naar beneden en verdween binnen een halve minuut.
28 Juli 2008: Een monster single cell (gevoed voor erg veel CAPE die dag) trokt langs en zorgde voor Amerikaanse buienluchten.
We hebben de bui gevolgd tot aan Gouda, daar ging met het ondergaan van de zon de fut er uit.
Dat 2010 maar een dondersgoed onweer seizoen mag worden!
Wat een schitterende foto's van schitterende weersituaties! Krijg nu nog meer zin in dat heftige weer na al die foto's hier in dit geweldige topic!
Ja er idd wel verschil te zien, bij jou is wel heel mooi de shelf in zn geheel te zien, maar de wolk zelf los van wat eromheen zit komt best overheen toch?
Ik dacht dat een rolwolk meestal een wat gladder strakker uitziende aanblik had, integenstelling tot shelfs, waar moet ik dan het meest opletten om ze uit elkaar te houden volgens jou?
Want ze kunnen dus best op elkaar lijken zie ik
Ik dacht dat een rolwolk meestal een wat gladder strakker uitziende aanblik had, integenstelling tot shelfs, waar moet ik dan het meest opletten om ze uit elkaar te houden volgens jou?
Want ze kunnen dus best op elkaar lijken zie ik
Juist omdat het los staat van wat er omheen zit, is het een rolwolk en geen shelfcloud. Een rolwolk staat los van de rest en een shelfcoud is een rolwolkachtig verschijnsel aan de basis van een onweersbui of andere wolk. De 'plank' of 'shelf'...
Wat een onwijze gave platen, schitterend.
Natuurlijk de nacht van 25 op 26 Juni. Het begon met een prachtige zonsondergang maar er volgde een knetterende nacht.
Niet zelf gemaakt. In zoverre ook niets met dit topic te maken....
Maar ik vind het erg indrukwekkend. Misschien kennen jullie deze al lang... zou kunnen.. maar voor de zekerheid.
http://www.wired.com/thisdayintech/2010/02/gallery-lightning
"The lightning was filmed at 7,200 images per second (139 microseconds per image)"
groet,
sander
Ja sorry.. moet het nog ff allemaal uitvinden.
kantje van een aambeeld
en op een zeer winderige dag....en nee dat lag niet aan mij maar gewoon het weer was winderig.