Tmax = 2.0
Prachtig weer, meest zonnig met wat wolkenslierten(naam?), weinig wind, aangenaam. Frisjes in de schaduw, in de zon heerlijk. Inmiddels temp. weer dalende. Om 18:00u, T = 0.9.
Wat mij betreft prima weer voor maart, of je het nu als winters of lenteachtig wilt kwalificeren.
Helemaal mee eens. Eigenlijk maakt de kwalificatie qua seizoen ook helemaal niet uit! Het was gewoon lekker & gezond weer!
trouwens voorspelling voor de komende periode (@weahteronline):
Het hogedrukgebied zal zich volgende week naar het zuiden(westen) verplaatsen. Het mooie weer zal dan plaatsmaken voor een noordwestelijke stroming met (gure) buien door een lagedrukgebied boven het Verenigd Koninkrijk. Met dan hogedruk opnieuw ten westen van de UK, kan er een strakke noordelijke stroming ontstaan met koude arctische lucht die naar het zuiden zakt. Er is dan kans op winterse buien, vooral op de hogere gebieden kan er sneeuw vallen. Een lagedrukgebied komt dan dichterbij en bevind zich rond onze streken. Het blijft daardoor relatief koud met meer (winterse) neerslag. Dit lagedrukgebied verplaatst zich dan naar het oosten en een nieuw biedt zich aan ten westen. Er is echter een kans dat dit opnieuw in de kiem gesmoord wordt door een nieuwe blokkade in het (noord)oosten. Het is dan al half maart. | Gewijzigd: 7 maart 2010, 19:26 uur, door jones
Is alweer voorbij, duurt slechts enkele minuten. Ik had het even eerder willen melden, maar had het ook pas net in de gaten; ik heb hem nog wel gezien. De komende dagen zijn er nog genoeg herkansingen, zie een eerder bericht van mij vandaag.
On topic:
Temp rap gedaald hier. Om 18:00u nog +0.9 C, nu om 20:15u is het -2.0 C.
Niet veel maar waarschijnlijk net genoeg om gladheid te geven.
Het blijft een beetje kwakkelen qua temperatuur, tussen de 0 en 5 graden. Eerste paar dagen nog wat nachtvorst, maar geen echte winter meer.
Daarmee kan je wel veilig stellen dat de winter wel degelijk is afgelopen, maar de lente is ook nog niet begonnen! (jaahaa, cryptisch hé! )
Het blijft een beetje kwakkelen qua temperatuur, tussen de 0 en 5 graden. Eerste paar dagen nog wat nachtvorst, maar geen echte winter meer.
Daarmee kan je wel veilig stellen dat de winter wel degelijk is afgelopen, maar de lente is ook nog niet begonnen! (jaahaa, cryptisch hé! )
Pluimen zijn niet echt overtuigend lente nee, en heftig winters ook niet; kortom maarts weer. Jij gaat voor de 'linter', ga ik voor de 'wente'!
Iemand een bevestiging????
Erik.
Ja klopt het heeft hier gesneeuwt. alles weer wit voor de zoveelste keer.
Het gaat al aardig naar de 1 cm toe.
EDIT: Up-date: 04.49 uur, Nu is het al meer dan een uur aan het sneeuwen
Up-date: 05.45 uur, Het sneeuwt nu nog heel licht, denk dat we het zo wel gehad hebben.
Up-date: 06.04 uur, het is droog. | Gewijzigd: 8 maart 2010, 06:12 uur, door henk55