Zien of het gebied de volgende dagen nog wat naar het westen opschuift.
Moet wel zeggen dat ik niet weet wat voor update het is. Het lijkt die van gisteren wel. Helaas kan je de tijd niet zien
heb ik hier nog nooit gezien.
Er lag op dat moment al zo'n 40 cm en er viel toen nog steeds sneeuw, volgens mij kwam er nog wel 10 cm bij.
Het was die avond ervoor al begonnen met sneeuwen en rond middernacht (toen lag er al zo'n 5-10 cm sneeuw) ging ik door het dorp wandelen, want ik dacht: dit hebben we niet meer zo vaak in Nederland, dus ik moet er nu van genieten voor het morgen weer is weggesmolten. Echter, het liep heel anders en de volgende ochtend naar buiten kijken, was bevreemdend, maar een zeer aangename verrassing!
Misschien vrijdag op zaterdag weer zoiets?
Hier lijkt het gebied nog oostelijker langs te trekken, of eerder lijkt het regen te zijn door temperaturen rond 3°C. | Gewijzigd: 3 maart 2010, 13:29 uur, door WimBaens
Hier lijkt het gebied nog oostelijker langs te trekken, of eerder lijkt het regen te zijn door temperaturen rond 3°C.
Temperatuur 2m zegt niets over dat het gaat sneeuwen of regenen
Ja ik weet, het heeft eerder met de temperaturen te maken op hoogte.
Alleen verwacht de 6u run eerder regen, maar de volgende runs zullen nog wel veranderingen brengen.
Ik ben eigenlijk echt klaar met de winter. ga eens naar buiten , en voel het zonnetje op je kop, het is bijna lente!
Haha, ik heb net een superfijne atb-tocht achter de rug en heb genoten van het zonnetje op mijn kop! Was erg prettig! Maar potjandrie een atb-tocht door de sneeuw is ook zo gaaf! Kom maar op met die sneeuw, yihaa!
Hello.
Thanks for informing me about this.
Now it is ok.
During the week it would be some problems with access because we will reinstall the whole system and update wrf core to newest 3.1.
Bye,
Matevz
- sneeuwdek
- helder weer
- NO wind en weinig wind | Gewijzigd: 3 maart 2010, 14:36 uur, door jones
Dan ga ik afzeggen hoor, voor die 3 vlokken kom ik niet naar het 'feestje'. Zo jammer!!
Lol, er zijn nog kaartjes voor het feest in Zweden trouwens!
Ach je moet het in verhouding zien, voor ons is het genoeg wat hier kan vallen, maar als je dan die beelden ziet van die landen ten Noorden van ons, tja dan wordt ik toch een beetje jaloers...
dan zit ik in het gebied met 2/3 cm sneeuw maar afgelopen winter leert ons dat neerslaghoeveelheden berekenen niet de modellen hun sterkste punt is ..
ECMWF-model tot +240 uur, woensdag 03 maart 2010 15.18 uur
De uitvoer is grootschalig gezien erg consistent met die van de vorige runs. Het aan de oostflank van het hoog zuidwaarts afzakkende laagje zit al een aantal runs in de uitvoer. Er is slechts onzekerheid over de koers en intensiteit van het laag. De operationele uitvoer laat het laagje met de kern via het westen van ons land trekken, maar er is ook een aanzienlijk aantal leden dat een oostelijker koers laat zien. Koers, maar ook de timing van het laagje is cruciaal voor de te verwachten neerslagsoort. Een oostelijker koers zou een meer aanlandige wind betekenen met overwegend regen of wat natte sneeuw, terwijl bij een westelijke koers het hele land een continentale aanvoer onderin houdt met grotere sneeuwkansen. De sneeuwkansen lijken op dit moment reëel, EPS uitvoer komt zelfs met 30-40% kans op minimaal 3 cm vrijdag/zaterdag. 1000-500hPa diktewaarden zakken naar beneden de 520 dam en ook de thetaw-waarden laten sneeuw toe. Het wordt in ieder geval een belangrijk aandachtspunt voor het weer van vrijdag en zaterdag.
Doe mij de westelijke koers van de operationele uitvoer maar.
Owww natuurlijk, we mogen stemmen vandaag. Ja ik stem ook voor west!!
ECMWF-model tot +240 uur, woensdag 03 maart 2010 15.18 uur
Prima plan! 3 cm zijn we al heel blij mee!