Enkele autobezitters die in het weekend nietsvermoedend hun voertuig op een lage parkeerplaats bij de Waal neerzetten, werden maandagochtend verrast door de sterk gestegen rivier. In een week tijd is het Waalwater bij Zaltbommel zo'n drie meter gestegen. Zondagavond al was het peil van de Waal zo hoog dat er aan de Veerweg auto's in een flinke laag water stonden.
Bron Brabantsdagblad | Gewijzigd: 1 maart 2010, 22:14 uur, door talkyr86
Is ook zo simpel als 1=1=3, Sneeuw smelt en dat moet ergensheen bovendien valt er de laatste dagen veel regen dus tel uit je winst. | Gewijzigd: 1 maart 2010, 22:14 uur, door talkyr86
Is ook zo simpel als 1=1=3, Sneeuw smelt en dat moet ergensheen bovendien valt er de laatste dagen veel regen dus tel uit je winst.
Voor wie langs de rivieren wonen en/of werken: je kunt de waterstand elk moment van de dag checken op http://teletekst.nos.nl/, pag 720. Doen de binnenschippers ook.
Groet, G.
Groet, G.
Ik zal vanmiddag eens foto's gaan maken als ik in het bezit ben van de auto
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Zandzakken vullen is wat voorbarig: het zal, zoals het er nu uitziet, lang niet zo erg worden als in '93 en '95, toen het peil bij Lobith bijna 16 m boven NAP bereikte.
Vergis je niet als hier in Deventer het water nog anderhalve meter stijgt kon het voor veel mensen wel eens spanden worden. Op dit moment staat het water bij Deventer 5,37m boven NAP dit was op de 25ste 2 meter minder. Ik heb ook even de critici hoogte gezocht en die ligt op 6,5m deze waarde betekent dat het water over de muur gaat en ook daadwerkelijk de stad in loopt.
Gezien de stijging van het water kan dat volgende week al gebeuren. | Gewijzigd: 2 maart 2010, 17:57 uur, door Imrich
Gezien de stijging van het water kan dat volgende week al gebeuren.
Schud die zandzakken maar snel leeg dan, het water is hogerop al weer bezig aan een vrij snelle daling, de uiterwaarden lopen dus alleen een beetje vol meer niet.. Gebeurd diverse keren per jaar..