Winterspelen 2022 naar Nederland
Nederland is in staat de Winterspelen te organiseren. Dat stelt Ron Mulder, de baas van het sportsmarketingbedrijf Referee en de manager van schaatser Sven Kramer. ,,Het is haalbaar en een stuk goedkoper dan de Zomerspelen in 2028'', aldus Mulder.
In de ogen van Mulder heeft Nederland op wintersportgebied meer te bieden dan in de zomersporten. ,,Dat Nederland geen bergen heeft voor alpine-skiën maakt niet uit. Grote baggeraars willen en maken zo een berg van 1000 meter hoog. Op de Veluwe kunnen we allerlei ski-disciplines doen. Daarnaast hebben we multinationals als DSM, Philips, Unilever en Shell. We zijn een land van innovatie en met die bedrijven erachter moet het lukken. Het is ook een stuk goedkoper. Ze lachen me allemaal uit met dit idee, maar die Zomerspelen in 2028 krijgen we toch nooit.''
Bron: Haarlemsdagblad
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
waar de f*ck haal je inhemels naam een berg van 1000 meter vandaan, laat staan die inmense skischans ???
Allé ik bedoel maar, in België mogen bv alleen nog inheemse bomen worden aangeplant. Dus ik zie niet in waarom er in de Veluwe zo maar opeens een berg zou mogen komen.
Soms vind ik het wel eens jammer dat het buiten de olympische spelen om nooit zo vlot gaat met het bouwen van benodigde gebouwen of voorzieningen. Met al dat geld kunnen zo veel andere goede dingen worden gedaan die het land, of de mensen dus eigenlijk, veel harder nodig hebben.
Meer betaalbare woonruimte, betere voorzieningen en hulp voor oudere mensen en gehandicapten, meer blauw op straat, veiligheid, etc.
Volgens mij kost het organiseren van de Olympische Spelen klauwen met geld en kan dat beter besteed worden aan echt nodige zaken. Aan de andere kant brengt het misschien zo veel geld in het laatje dat mijn bovenstaande klacht 'kant nog wal slaat'. In dat geval zeg ik; doen!
Allé ik bedoel maar, in België mogen bv alleen nog inheemse bomen worden aangeplant. Dus ik zie niet in waarom er in de Veluwe zo maar opeens een berg zou mogen komen.
De regering doet alles voor geld
Vroeger leverde het veel geld op, denk daarbij aan handel en toerisme.. Het is een grote imago campagne voor je land. Bijvoorbeeld daarbij aan een Expo's, allerhande olympiades en dergelijke.... Maar de spelen zijn zo ontiegelijk duur geworden... Dan vraag ik mij inderdaad af, wat de winst zal zijn, onderaan de streep...
"Nederland lonkt naar de Olympische Spelen van 2028. Minister Maria van der Hoeven denkt dat het organiseren van de Spelen van enorme betekenis zou zijn voor de Nederlandse economie. Niet dus." Lees verder >>>
[Bron: z24]