Na de smurrie verwijderd te hebben blijkt er nu toch al 7,2mm regen gevallen en het regent hier ook lekker door.Wind is er echter nog nauwelijks.
Haha, lol! Was het een schijtlijster?!
Op zich logisch, we zitten ook niet in het zuidoosten natuurlijk. Ik verwacht hier eigenlijk ook niet veel bijzonder maar het is wel leuk om het allemaal te volgen. Zolang er maar geen slachtoffers vallen, zoals in het buiten reeds gebeurd is.
http://www.nu.nl/buitenland/2195074/dodent...ropa-loopt.html
dat had ik niet gedacht.....
Na de smurrie verwijderd te hebben blijkt er nu toch al 7,2mm regen gevallen en het regent hier ook lekker door.Wind is er echter nog nauwelijks.
Ik dacht ook al 0,7 mm
Hier in amersfoort zeker ook iets van 8 mm (kaart van knmi)
Nog steeds veel regen hier alleen geen echte wind vooralsnog...
terwijl het toch wel zou moeten beginnen zou ik zeggen.
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Zonder dat er een KNMI weeralarm wordt afgegeven?
Niet overdrijven he,in Portugal en Spanje/Frankrijk was het een zeer zware storm met ook nog eens windstoten van 147 km/u.
Hier komen we hoogstens tot stormachtig (mogelijk zuidelijk limburg storm?) en windstoten tot 110 km/u.Is nog steeds best pittig (zeker voor binnenland begrippen) maar om dat al een "beest" te noemen?
Zonder dat er een KNMI weeralarm wordt afgegeven?
Dat is een beetje kort door de bocht. Dat de storm daar zo heeft huisgehouden betekent niet dat het hier ook zo gaat, het kan natuurlijk onderweg afzwakken.
Het KNMI werkt overigens tegenwoordig met waarschuwingen welke ze per regio afgeven. Als je op de site van het KNMI kijkt zie je dat dat al voor meerdere provincies is gedaan!