Inderdaad, zie kaartje hierboven. Waarschijnlijk is in Zeeland de wind pas rond 18u op z'n hardst.
Aandachtspunten
WIND:
Aan de zuid en zuidoostflank van de kern bevindt zich een sterk windveld. Het zwaarste windveld trekt net als in de Uitvoer van de vorige runs over de Ardennen, dus vooral het zuidoosten van ons land blijft een aandachtspunt. Vanaf zondag halverwege de middag in Limburg 7 Bft. Tegen of in de avond ook elders in het zuiden en langs de westkust 6, mogelijk 7 Bft. De atmosfeeropbouw is sterk bepalend voor de uitwisseling met grotere hoogten. Een aandachtspunt is dat de T2m Hir Uitvoer actueel 1-3 graden te koud is in het gehele gebied ten noorden en oosten van de kern. De progtemps van Beek zijn onstabiel in de onderste 3000 vt, 1000 vt winden komen tot een dikke 50 kn. TKE komt met 46-54 kn en dat is voor het Limburgse heuvelland waarschijnlijk iets te laag (meeste wind in de warme sector). We gaan uit van maximaal 60 kt. Gebiedsgroottecriterium weeralarm wordt daarbij niet gehaald.
Overigens zie ik hier inmiddels ook de grootste bomen gezellig meedeinen op de windvlagen. Even goed is het nog niet heel spectaculair. Jammer dat Belgie niet van die overzichtskaartjes heeft zoals het KNMI die maakt. | Gewijzigd: 28 februari 2010, 10:57 uur, door Takenu
Indien dat zo is, dan zou dat kunnen betekenen dat er juist reden is voor veel wind, daar het windveld dan het land kan bedekken!
Aandachtspunten
WIND:
Aan de zuid en zuidoostflank van de kern bevindt zich een sterk windveld. Het zwaarste windveld trekt net als in de Uitvoer van de vorige runs over de Ardennen, dus vooral het zuidoosten van ons land blijft een aandachtspunt. Vanaf zondag halverwege de middag in Limburg 7 Bft. Tegen of in de avond ook elders in het zuiden en langs de westkust 6, mogelijk 7 Bft. De atmosfeeropbouw is sterk bepalend voor de uitwisseling met grotere hoogten. Een aandachtspunt is dat de T2m Hir Uitvoer actueel 1-3 graden te koud is in het gehele gebied ten noorden en oosten van de kern. De progtemps van Beek zijn onstabiel in de onderste 3000 vt, 1000 vt winden komen tot een dikke 50 kn. TKE komt met 46-54 kn en dat is voor het Limburgse heuvelland waarschijnlijk iets te laag (meeste wind in de warme sector). We gaan uit van maximaal 60 kt. Gebiedsgroottecriterium weeralarm wordt daarbij niet gehaald.
Overigens zie ik hier inmiddels ook de grootste bomen gezellig meedeinen op de windvlagen. Even goed is het nog niet heel spectaculair. Jammer dat Belgie niet van die overzichtskaartjes heeft zoals het KNMI die maakt.
Vindt toch beetje dom dat ze dan niet tenminste een (oranje) waarschuwing voor extreem weer afgeven in die gebieden. Overigens laat GFS duidelijk zien dat het een gebied treft met de grootte van heel Limburg en een groot deel van Noord Brabant en Gelderland. Het idee achter dat nieuwe weeralarm was toch juist om ook dan een weeralarm af te kunnen geven, per provincie?
En ze falen met meteoalarm updaten
EDIT: Waarschuwing wel uitgebreid naar Zeeland. En dit geeft natuurlijk wel aan dat ze toch een en ander verwachten. | Gewijzigd: 28 februari 2010, 11:01 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Blijkbaar telt het gevaar niet als het te lokaal is. Het KNMI gaat vast ook nooit (meer) voor tornado's waarschuwen, zelfs al zijn ze op dat moment bezig, want het gebied dat last heeft van een tornado wordt ook nooit 50x50 km.
Nou inderdaad zeg, dat zou echt een grote fail / faal zijn. Dan moeten ze toch maar weer even opnieuw die waarschuwingen-plan van ze onder de loep nemen, want het werkt niet echt.
---
Zeeland was toen straks nog niet geel inderdaad!
Ja inderdaad; ik blijf dit ook maar vreemd vinden...
Misschien hebben ze het abonnementje niet betaalt...
---
Zeeland was toen straks nog niet geel inderdaad!
Ik denk dat ze straks gaan zeggen dat ze 'wel degelijk gewaarschuwd hadden', want het kaartje was geel. Probleem met weeralarm is natuurlijk ook dat je het nooit goed kunt doen. Je hebt altijd dat sommige gebieden veel grotere problemen ervaren dan andere. Maar het excuus dat het gebied te klein is, vind ik wel wat zwak.
http://www.meteoalarm.eu/countryNL.asp?Cou...L&ShowDate=
EDIT: Waarschuwing wel uitgebreid naar Zeeland. En dit geeft natuurlijk wel aan dat ze toch een en ander verwachten.
wij wonen wellicht in achtergebleven gebied
brabant en limburg tellen gewoon niet mee joh
weinig te vermelden. het is gewoon rot weer.
kan er trouwens ook nog onweer bij komen??
Volgens mij niet echt grote kans op onweer, maar echt uitsluiten kan je het ook weer niet...