hier in Heerhugowaard (Noord-Holland) is de luchtdruk aardig aan het dalen. 977.5hPa en zakt verder
het regent flink door bij een temparatuur van 5,2 boven nul.
Heb hier een donder glas hangen en die geeft ook aan dat het wel een een onrustig dagje kan gaan worden
(water hoog in de vultuit).
verder is het hier bijna wind stil.9,7 km/h
we wachten maar af wat de dag gaat brengen
5,6gr
982,847hPa=Dalend.
Lv=81%
Wind=Oost 3/4Bft.
Zo te zien trekt het zwaartepunt over z.oost nederland en krijgen onze oosterburen een mep.
Aan de grond nog niet echt iets te merken, nog veel vogels vrolijk in mijn tuin. Gaan nu opeens allemaal weg??!
Luchtdruk 965.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Momenteel droog, met af en toe de zon erbij, windkracht 2, en soms windstil.
Geen plensbuien, dus niks leuks aan, maar gewoon een grouwe dag met af en toe een zonnetje...
En zo te zien is de depressie een iets andere koers gaan varen....de kern hiervan ligt meer richting de noordzee.
Nou geen enkele reden tot sensatie, misschien ergens anders in het land meer geluk, maar hier kan ik zowat buiten gaan zitten.
Hier is het nu pas droog. Het heeft de hele ochtend geregend.
luchtdruk 967 hPa
Er is bijna geen wind hier.
Is 967 hPa niet heel erg laag? heb de barometer eigenlijk nog nooit echt onder de 980 gezien...
Ik woon trouwens wel op 20 meter hoogte.
Hier is het nu pas droog. Het heeft de hele ochtend geregend.
luchtdruk 967 hPa
Er is bijna geen wind hier.
Is 967 hPa niet heel erg laag? heb de barometer eigenlijk nog nooit echt onder de 980 gezien...
Ik woon trouwens wel op 20 meter hoogte.
967 is best heel laag, inderdaad. Overigens niet ongewoon voor een stormdepressie.
http://www.knmi.nl/cms/content/28293/lage_luchtdrukrecords
Overigens is het wel degelijk zo dat heel Nederland kans maakt op flinke windstoten: