Het is inderdaad daar, maar vergeet ook Noord-Frankrijk niet. Zeker waar de storm aan land gaat:
En gaan ze uit van windkracht 8. We zullen het allemaal nog wel even zien.
Gewoon allemaal even geduld en dan zullen we het meemaken.
Ik heb wel zin om even lekker uit te waaien!.
als de kern van de storm ten westen van nederland trekt betekent dat dat we recht in het windveld komen.
denk dat ik hier wel goed zit, nl paar berichten die zw zeggen
Laten we hopen dat wij in de goede hoek zitten met veel wind,
Ik ga denk ik zowiezo even op het strand kijken , wind in combi met hoog water = spektakel!!
Laat ik me gelijk even zandstralen, lol!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Mijn kaart komt van http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html (klik Animation en selecteer Wind(Mitteleur.) voor 0-180 std.)
Ik heb hem zelf wel even voor het knmi aangepast.
Dat gaat morgen niet gebeuren, maar wie weet kunnen we dit binnen niet al te lange tijd verwachten? Een beetje chaos op z'n tijd dankzij sneeuwval, wind of onweer is toch alleen maar leuk...
Ik heb hem zelf wel even voor het knmi aangepast.
Niet zo opblazen. Rood is verreweg van nodig.
Hier met deze kaarten maak je mensen onnodig bang.
Laten we even duidelijk voorop stellen dat het helemaal niet 'extreem' wordt. Het gaat wel hard waaien en veel regenen, maar het wordt echt geen 'record-braking' storm!
Nee, want het zwaartepunt van deze depressie ligt aan de zuidwestzijde. Hij zou dus iets ten oosten van ons langs moeten trekken willen wij hier ook een uithaal krijgen. Voor de stormfreaks is een 'te' westelijke koers dus ongunstig... | Gewijzigd: 27 februari 2010, 18:54 uur, door olivetomato
Hier met deze kaarten maak je mensen onnodig bang.
Laten we even duidelijk voorop stellen dat het helemaal niet 'extreem' wordt. Het gaat wel hard waaien en veel regenen, maar het wordt echt geen 'record-braking' storm!
dat is waar maar er is ook nog veel onduidelijk heid
Dat valt in dit geval nog wel mee. Windveld ten westen is nauwelijks iets waard: | Gewijzigd: 27 februari 2010, 18:57 uur, door Takenu
hoe zou het dan komen dat in het zuid-oosten het ergste verwacht word?
Moet je dit kaartje eens vergelijken met het zelfde kaartje van een aantal uur eerder, waar het windveld voor de franse kust stond. (vorige pagina)
Heel erg afgezwakt, en dat gaat hoe later het wordt, alleen maar door.
Heel erg afgezwakt, en dat gaat hoe later het wordt, alleen maar door.
Dat kaartje was ook van mij Ja, het zwakt alleen maar af. Wat dat betreft hebben wij de hevigste stormen als ze uit een iets westelijker richting komen ( Kanaalratten ) of als ze uit het noordwesten komen, over de Noordzee. In beide gevallen werkt het het beste met flinke temperatuurtegenstellingen, en volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) gaat het met name hard als de aangevoerde lucht warm en vochtig is, en de bovenlucht droog en koud.
Heb jaren geleden wind gehad hier (dat de lantaarnpalen flink op en neer gingen)
En heb ook een windhoos gehad met alleen maar felle bliksem en flink wat regen.
Dat was erg heftig, vooral smorgens als je de schade ziet.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Verder denk ik dat er op een forum als deze natuurlijk ook een behoorlijke 'enthousiasme-factor' aanwezig is, waar weer-liefhebbers, die graag extreem weer zien, elkaar onbewust enthousiasmiseren waardoor misschien bij sommigen de verwachtingen hoger worden.
Om teleurstelling te voorkomen is het denk ik zaak om daar heel rationeel in te blijven. Het weer is aan de ene kant een beleving, dus een gevoelskwestie en aan de andere kant een wetenschap, deze twee zaken staan soms haaks op elkaar!
Harde wind is voor de één harder dan de ander. Terwijl harde wind op de schaal van Bft, gewoon windkracht 7 is, of iemand dat nou leuk vind of niet. Als jij een windstootje van 110 km/u uit de kaarten haalt dan is dat keiharde info en geen mening. Als jij dat tegen vind vallen, dan heb je het weer over een mening / beleving...
Nette omschrijving Twister!!
Ik ben het erg met je eens
het is ook gewoon logisch dat we als extreem weerliefhebbers de boel onbewust een beetje "opblazen" om in de termen van storm te blijven
ik ben in ieder geval erg benieuwd!
Groetjes Kees