Vanavond neemt de bewolking vanuit het zuiden toe. Er nadert een actief lagedrukgebied, waardoor de wind naar het zuidoosten draait en weer aantrekt. In de loop van de nacht gaat het vanuit het zuiden stevig regenen. De minima dalen naar 3 graden in het noordoosten en 6 graden in het zuidoosten.
Morgen trekt het lagedrukgebied precies over ons land. Dit gaat samen met veel regen en wind. Al in de vroege ochtend regent het in het hele land stevig door en dit houdt tot maandagochtend aan. Neerslaghoeveelheden kunnen oplopen tot lokaal ruim 20 millimeter. Boven land staat een vrij krachtige wind, aan de kust staat een krachtige tot harde wind, kracht 6 tot 7. In de loop van de ochtend trekt de wind verder aan en wordt boven land vrij krachtig tot hard, 6 tot 7 Bft. Aan de kust staat een stormachtige wind, kracht 8 en vooral in het zuidwestelijk kustgebied is ook storm mogelijk. De temperatuur ligt rond 8 graden in Groningen en Friesland en 10, lokaal 11 graden, in het zuiden van het land
bron: weeronline
Weeralarm
Zware windstoten op zondag
Er trekt zondag een lagedrukgebied over Nederland. Naast veel regen, lokaal kan er 20 mm vallen, wordt er veel wind verwacht. Met name in Limburg en Noord-Brabant zijn windstoten van meer dan 90 km/uur mogelijk
bron: weeronline
zo lijkt het erop dat wij er weer goed van langs krijgen
Als het geheel mooi in krult boven ons land kan het iig goed los gaan
Ja maar ik snap niet waar dat bericht op gebaseerd is want GFS geeft juist de hardste windstoten in het zuiden, zuidoosten en oosten aan | Gewijzigd: 27 februari 2010, 18:51 uur, door MarkNL
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Zit nog geen blad aan de boom
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dan druilerige regen die steeds heviger wordt en dan keiharde wind.
Overigens wordt mijn Loeki ook zonder naderend stormfront regelmatig erg druk
En gaan ze uit van windkracht 8. We zullen het allemaal nog wel even zien.
Gewoon allemaal even geduld en dan zullen we het meemaken.
Ik heb wel zin om even lekker uit te waaien!. | Gewijzigd: 27 februari 2010, 18:23 uur, door Tijno
Het KNMI geeft alleen wat waarschuwingen voor windstoten in Gelderland/Brabant/Limburg.
Geen stormwaarschuwingen. En voor de Noordzee windkracht 7 "slechts".
Meteoalarm.EU geeft voor Nederland "groen" voor vandaag en morgen.
Het KNMI geeft alleen wat waarschuwingen voor windstoten in Gelderland/Brabant/Limburg.
Geen stormwaarschuwingen. En voor de Noordzee windkracht 7 "slechts".
Meteoalarm.EU geeft voor Nederland "groen" voor vandaag en morgen.
Zoals al eerder vermeld, die krijgen hun info via het KNMI. Dus als die niets doorgeeft ( of foute info)
dan krijg je dus dit soort plaatjes | Gewijzigd: 27 februari 2010, 18:30 uur, door Boxer
dan krijg je dus dit soort plaatjes
Ja, weet ik.
Maar het zou toch wel heel kwalijk zijn als het KNMI helemaal niets doorgeeft en het straks toch een flinke storm gaat komen. Dit gedrag hebben we al vaker van het KNMI gezien.
Maar het zou toch wel heel kwalijk zijn als het KNMI helemaal niets doorgeeft en het straks toch een flinke storm gaat komen. Dit gedrag hebben we al vaker van het KNMI gezien.
Het lijkt wel een gewoonte te worden om de mensen pas tijdens of na noodweer te waarschuwen. En dan zeggen dat ze hem niet zagen aankomen.
Overigens voorspelt het KMI ook veel regen voor morgen. Ze plaatsen er zelfs uitroeptekens bij (Plaatselijk kan er veel regen vallen!). En ze hebben code oranje (zeg maar weeralarm) voor de zuidoostelijke 3 provincies (daar horen wij hier dus niet bij). Verder valt het me op dat het KNMI voor morgen 25 (!) mm regen
Overigens voorspelt het KMI ook veel regen voor morgen. Ze plaatsen er zelfs uitroeptekens bij (Plaatselijk kan er veel regen vallen!). En ze hebben code oranje (zeg maar weeralarm) voor de zuidoostelijke 3 provincies (daar horen wij hier dus niet bij). Verder valt het me op dat het KNMI voor morgen 25 (!) mm regen
Nordrhein-Westfalen, de Duitse deelstaat gaat het veel zwaarder te verduren krijgen dan Nederland. Vooral het Ruhr-gebied kan zich opmaken voor flinke wind.