Als ik zo de satelietbeelden bekijk, dan lijkt hij vannacht al te komen....of zie ik het helemaal verkeerd ???
Nou ik dacht ook dat hij wat eerder is dan gepland.
Maar vannacht al??
Deze storm heet trouwens Xynthia als ik het goed heb.( Sorry Jan had al eerder gemeld dat de storm Xynthia heet) | Gewijzigd: 27 februari 2010, 16:49 uur, door luci
Maar vannacht al??
Deze storm heet trouwens Xynthia als ik het goed heb.
Ja kan het mis hebben hoor...maar hij lijkt toch een stuk sneller te trekken dan verwacht.
Als ik de sat.beelden bekijk is deze vannacht al bij ons in de buurt, dus morgenavond pas, lijkt mij te laat...
maar goed... ben en blijf in de leer qua voorspellen, dus kan er ook helemaal naast zitten, maar zo te zien krijgen we tegen de nacht of in de loop van de nacht al met deze neerslag zone te maken...en is het morgenmiddag / avond gewoon droog...
Mijn camera legt het niet zo duidelijk vast als het echt klinkt.
Maar die draden maken echt een heel hard gierend geluid in de wind.
En check ook hoe ver die isolators schuin hangen ondanks het enorme gewicht dat er aan hangt.
Als de wind vlagen elkaar in het juiste tempo opvolgen valt hier nog letterlijk de stroom uit.
Voorbeeldje wat er zoal fout kan gaan bij veel wind en onvoldoende demping.
Als het ijzelt met veel wind koelen de draden af tot onder nul waardoor er al snel een laagje ijs wordt afgezet en het boeltje het uiteindelijk alsnog begeeft.
In Nederland zal dat allemaal zo snel niet gebeuren,hier komt er meestal al snel warm water of vrieskou achteraan als het een keertje ijzelt.
Als ik de sat.beelden bekijk is deze vannacht al bij ons in de buurt, dus morgenavond pas, lijkt mij te laat... De echte wind zit aan de achterkant,die bewolking en regen loopt wel wat vooruit dus op de 'echte' storm.
Als ik de sat.beelden bekijk is deze vannacht al bij ons in de buurt, dus morgenavond pas, lijkt mij te laat...
maar goed... ben en blijf in de leer qua voorspellen, dus kan er ook helemaal naast zitten, maar zo te zien krijgen we tegen de nacht of in de loop van de nacht al met deze neerslag zone te maken...en is het morgenmiddag / avond gewoon droog...
er worden 2 neerslagzones verwacht? 1tje in de nacht van zaterdag op zondag en daarna later op zondag een 2de ? ik kan het ook fout hebben natuurlijk.
Overigens lijkt de storm al aardig te smoren in zijn eigen adem dus dat oog zal ook wel verwaaid zijn eer het hier is. | Gewijzigd: 27 februari 2010, 17:10 uur, door Picobyte
Voor degene die denken dat het allemaal veel sneller gaat dan gepland:de bewolking en regen zijn wel een voorbode maar de kern van de depressie ligt op dit moment boven de Golf van Biskaje dus het duurt echt tot morgen voordat hij boven NL aankomt.Rond 09.00u boven Belgie en rond 12.00u boven zeg maar A'dam.Het beruchte windveld zit ten zuiden en westen van de depressie dus daar hebben we na de passage pas echt mee te maken..
We noemen deze storing een synoptische bom omdat er nu nog weinig aan de hand lijkt. Op de weerkaart van vandaag ligt het slechtweergebied als een regulier lagedrukgebied met een kerndruk van zo’n 995 hectopascal ver ten westen van Marokko. Dat systeem trekt de komende 48 uur richting Nederland en daarbij gaat de luchtdruk steeds verder omlaag: morgen (zaterdag) naar 974 hectopascal en zondag naar 967 hectopascal.
26-2 weer.nl
Ik bedoel te zeggen dat hij niet uitdooft maar juist nog groeit. | Gewijzigd: 27 februari 2010, 17:38 uur, door ijsvogel
Kan ze ook wel plaatsen maar een gifje is handiger, en ik weet niet hoe ik die maak dus wacht maar even tot Jan dat doet. Ik moet wel zeggen dat de 12z run iets minder heftig is en het lagedrukgebied iets oostelijker laat trekken. Ondanks dat zit Limburg toch nog met een dikke 105 km/u windstoten
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Komt u maar Xynthia
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.