En de 21 is gehaald...
april was de warmste op aarde dit jaar en als het zo door gaat wordt mei de koudste
Mei wordt waarschijnlijk de warmste mei sinds de metingen begonnen op aarde, als het hier koud is betekent dat niet dat het in de hele wereld koud is | Gewijzigd: 21 mei 2010, 12:15 uur, door WimBaens
Mooi is te zien hoe de bewolking vanuit het noord noordwesten tegen de Waddeneilanden aanbotst en en niet verder komt. Met een beetje geluk houden we dit de hele dag en kunnen we achter de Waddeneilanden genieten van een heerlijk dagje met volop zon.
De Westkust krijgt later vanmiddag echter wel weer te maken met laaghangende bewolking, al lost dit wel heel geleidelijk op.
Temperatuur
De temperaturen lopen ook al flink op met al die zon, het koudst is het nu op Vlieland met 12,2 graden en het warmst is het in Volkel met 18,2 graden.
| Gewijzigd: 21 mei 2010, 12:14 uur, door stephanvanloon
Dit kaartje geeft wel de temperatuur aan van 06:00 uur in de ochtend, dan zijn zulke getallen niet echt heel extreem. Wel fris, dat wel. Maar het kan het gevolg zijn van een heldere nacht, met als resultaat dat het in de middag nog wel eens mooi en dus wat warmer weer kan worden. My 2 cents.
Edit/ Ik zie dat jij uit België komt; daar is het een stuk frisser, zeg maar vriezer. Ik snap wat je bedoelt dus.
Leuk om te zien hoe de bewolking wordt tegen gehouden, duidelijk. Vooralsnog is het hier behoorlijk bewolkt, meer dan 75% bedekt denk ik zo. Wel prima weer verder, het voelt heerlijk aan. Aan de plaatjes te zien, gaat dat verbeteren dus!
Blijkt zeemist te zijn,door de warmte van het land lost de mist op en lijkt het net alsof het tegen een muur opbotst.
daar heb je inderdaad gelijk aan maar voor nederland zou het wel een van de koudste mei maanden sinds jaren kunnen worden
terwijl het vorig jaar 25 en 26 mei al rond de dertig lag
terwijl het vorig jaar 25 en 26 mei al rond de dertig lag
Ja wat een verschil tegenover vorig jaar, hier in België gaat het nog wel meevallen met het gemiddelde op het einde van de maand, deze dagen doen veel goed. Maar te koud zal het wel worden denk ik.
Hadden jullie dan ff mooi pech. Hier in Smilde is het de gehele dag onbewolkt geweest (op een paar hele kleine wolkjes na). Er is alleen "bewolking" langs getrokken van een grote brand in Haulerwijk, Frylân.
Precies, als het alleen al zonnig is dan is dat al heel wat
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
ja dat is waar; maar kan me toch niet voorstellen wanneer het voor het laatst vroor eind mei