Maar het is veel te koud weer.
dat zeiden ze in spanje en frankrijk ook voordat ze sneeuw kregen heheheh
Maar tja, als je hard moet fietsen, krijg je het vanzelf wel warm!
Dus ik vond het behoorlijk meevallen...
Momenteel 9 graden ongeveer... ook niet echt al te warm! haha
(Ik wacht toch stiekem op de lekkere temperatuurtjes..
Zondag eindelijk weer een 'zwem-dagje' in de planning staan! )
Nog nooit meegemaakt tijdens de bloemenmaand mei.
Best raar, ik herinner mij nog koudere temperaturen later in de maand mei en ik ben jonger als jou
Maar het is wel een tijdje geleden, ik geloof ergens in de jaren '90. | Gewijzigd: 11 mei 2010, 15:57 uur, door WimBaens
Klopt, ik zag dat ook ja.. maar ik denk dat het niet over NL zal trekken, denk over Duitsland.. (of niet ? ) haha
Momenteel regenachtig | Gewijzigd: 11 mei 2010, 17:20 uur, door AddictedStar
Momenteel regenachtig
Als er hier bij die regen nog wat onweer bij zou zitten dan was dat mooi meegenomen he. Maar ik denk niet dat het tot onweer komt hier.
Wel krijgen we waarschijnlijk een goede bak regen want op de radar is mooi te zien hoe de wat zwaardere echo's al tegen de zuidelijke grens aan knabbelen...
Voor de plantjes is het goed, maar daar houdt het wat mij betreft dan ook mee op.
vandaag 30°, 3 dagen eerder nog max. 1,4°C en sneeuwbuien
Maar het is wel een tijdje geleden, ik geloof ergens in de jaren '90.
En toch is het nog nooit zo koud geweest als nu. Frank Deboosere heeft het bevestigd.
"U zult het ongetwijfeld gemerkt hebben: het is ongewoon koud voor de tijd van het jaar. De metingen bevestigen dat gevoel, want sinds de start ervan is nog nooit zo'n lage temperatuur opgemeten in de maand mei.
Vandaag is een van de koudste meidagen ooit, weet weerman Frank Deboosere (foto). "In Ukkel haalden we net geen 7 graden en in een tijd waarin we altijd over hitterecords moeten spreken, is dit toch wel zeer uitzonderlijk."
Niet alleen in België is het bibberen, ook in de rest van West-Europa. "In grote delen van Europa heerst de kou door de noorderwind, maar in Oost-Europa is het net het omgekeerde. Daar komt de wind uit het zuiden, waardoor Griekenland en Rusland op dit moment zeer hoge temperaturen meemaken."
Het gaat dan om temperaturen van 25 tot 30 graden en ook dat is uitzonderlijk. Zulke temperaturen komen daar niet zo vaak voor in deze tijd van het jaar.
bron: deredactie.be
"U zult het ongetwijfeld gemerkt hebben: het is ongewoon koud voor de tijd van het jaar. De metingen bevestigen dat gevoel, want sinds de start ervan is nog nooit zo'n lage temperatuur opgemeten in de maand mei.
Vandaag is een van de koudste meidagen ooit, weet weerman Frank Deboosere (foto). "In Ukkel haalden we net geen 7 graden en in een tijd waarin we altijd over hitterecords moeten spreken, is dit toch wel zeer uitzonderlijk."
Niet alleen in België is het bibberen, ook in de rest van West-Europa. "In grote delen van Europa heerst de kou door de noorderwind, maar in Oost-Europa is het net het omgekeerde. Daar komt de wind uit het zuiden, waardoor Griekenland en Rusland op dit moment zeer hoge temperaturen meemaken."
Het gaat dan om temperaturen van 25 tot 30 graden en ook dat is uitzonderlijk. Zulke temperaturen komen daar niet zo vaak voor in deze tijd van het jaar.
bron: deredactie.be
Ja overdag is het erg koud, maar je had het over de voormiddag met 5°C, dat is niet zo abnormaal
Dat bedoelde ik juist, zo'n lange koude periode overdag in mei heb ik nog niet meegemaakt, morgen weer zo'n dag van maar 8°C.
Echt een omgekeerde wereld als je West -en Oost-Europa bekijkt, ik ben al blij dat ze vanaf het weekend normalere temperaturen verwachten. | Gewijzigd: 11 mei 2010, 22:14 uur, door WimBaens