Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
6 april 2010, 19:08 uur | Bericht #111607
Citaat van Maxim1110, dinsdag 6 april 2010, 14:27 uur Wanneer komt GFS met die 8 tot 10 en soms 12 graden aan? Over het algemeen liggen de temperaturen vrij dicht tegen de 15 graden aan, en de eerste keer dat GFS hier duidelijk onder de 10 gaat is zaterdag 17 april, en jij weet net zo goed als ik dat dat nog zo ver weg is dat daar verder nog niks over te zeggen valt. Maargoed ik weet al wat er komt: "van stabiel lenteweer valt niet te spreken." Nee dat is zo, maar we hebben een prachtige winter gehad zonder stabiel winterweer.

Maar als je wilt mag jij blijven ontkennen dat het lente is, ik doe m'n best om te genieten van het weer dat het is, en als het 16 graden is onder een strakblauwe hemel dan noem ik dat lente ja.

QUOTE(WimB @ Apr 6 2010, 17:09) <{POST_SNAPBACK}>
Of het bij jou 10°C gaat zijn de volgende dagen weet ik niet, de verwachtingen voor hier zijn elke dag rond de 14°C en zonnig, voor morgen 19°C en vandaag was het 18,5°C. Dat vind ik toch niet slecht, dat zijn normale temperaturen voor april. De Noordzee zit voor België op dezelfde temperatuur als in 2006, zo koud is die hier dus niet, langs Denemarken is die kouder en daar woon jij dan ook dichterbij.

Nou ik denk dat,buiten vandaag en morgen gerekend, we enkel volgens datum van lente mogen spreken. Als ik zo de laatste GFS run bekijk zit er weinig lente aan te komen volgende dagen (miss. eind volgende week warmer,maar dat is nog ver weg)

Te verwachten weersontwikkelingen middellange termijn, 120 uur vooruit

Tussen hogedruk ten zuidwesten en noordoosten trekt in het begin van de periode een lagedrukgebied vanuit het noordwesten via onze regio verder zuidoostwaarts.
Na passage van dit systeem bouwt zich vanaf donderdag een sterk hogedrukgebied ten westen op. Kern van dit systeem trekt in de loop van de periode van een westelijke naar een meer noordelijke positie tov ons gebied.

Weerbeeld.

Woensdag: eerst nog zonnige perioden later meer bewolking vanuit het westen en toenemende kans op regen- en onweersbuien. ZW wind 3-6 Bft en Tmin 4-7 C en Tmax 11-17 C.

Donderdag: wolkenvelden, weinig zon, en nog enige regen of buien. WNW wind 2-4 Bft en Tmin 5-7 C en Tmax 9-12 C.

Vrijdag: wolkenvelden, ook wat zon, meest droog. Tmin 2-5 C en Tmax 8-11 C. NW wind 2-5 Bft.

Zaterdag: wolkenvelden, ook wat zon vnl in het zuiden, in het N/O mogelijk een bui.
N/NO wind 2-5 Bft en Tmin 0-5 C en Tmax 9-12 C.

Bron: zomerweer.com
GFS-kaartje

ECMWF-kaartje

Bron: unisys
BartS
6 april 2010, 19:34 uur | Bericht #111611
Woensdag: eerst nog zonnige perioden later meer bewolking vanuit het westen en toenemende kans op regen- en onweersbuien. ZW wind 3-6 Bft en Tmin 4-7 C en Tmax 11-17 C.

Bron: unisys
[/quote]

huuuhhhh ONWEERSbuien

ik zie dat W-O (weer-online) ook regenbuien aangeeft. | Gewijzigd: 6 april 2010, 19:39 uur, door gerard van den brink
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
6 april 2010, 19:46 uur | Bericht #111616
Heerlijk nu nog buiten, zaten zonet nog even een bakkie buiten te doen. Zonnetje verdwijnt langzaam achter de bomen en de vogels fluiten flink, al met al een heerlijke dag. Morgen nog zo één lijkt het, met misschien een paar graadjes hoger. Toch maar even goed van genieten want daarna wordt het ietsje frisser...

tempgmt.png
jones
Lid
6 april 2010, 21:13 uur | Bericht #111644
wat een rumoer op het forum met die lente

morgen gewoon nog een prachtige lentedag en daarna wisselvalliger en frisser; tenzij het hogedrukgebied van plaats verandert
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
6 april 2010, 21:17 uur | Bericht #111645
Schitterend weertje vandaag maar vond het wel wat fris met die wind!
6 april 2010, 21:22 uur | Bericht #111649
De lente is begonnen idd, ik wou vanmiddag de hond uitlaten op de posbank. Stap uit me auto, en gelijk een enorme hommel dat rond me hoofd vloog. Aangezien ik het niet echt heb op alles wat zoemt en vliegt, sloeg ik met me arm in de rondte met de hoop dat dat beest weg zou zijn.

Nou, nog geen minuut later, zoem zoem, dat beest vloog gewoon tegen me hoofd aan, en wist niet meer van wijken. Ik dacht, ik ren wel, misschien nokt ie em dan, maar nee hoor, ik weet niet wat dat beest had. Hij bleef tegen me hoofd aan vliegen.

Me hond vond het wel leuk, aangezien ik niet vaak ren als ik em uitlaat, het werd helemaal leuk tijdens mijn vlucht terug naar de auto, toen het riempje losschoot, en ik em weer moest aanhaken, met die enorme hommel die gewoon tegen me aan bleef vliegen.

Iemand enig idee wat deze hommel mankeerde, ik voelde me echt niet prettig met dat beest wat telkens mij aanviel?
Ik had vandaag geen aftershave op, dus dat kan het niet zijn.

Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
6 april 2010, 21:27 uur | Bericht #111650
Citaat van Super Mario, dinsdag 6 april 2010, 20:22 uur De lente is begonnen idd, ik wou vanmiddag de hond uitlaten op de posbank. Stap uit me auto, en gelijk een enorme hommel dat rond me hoofd vloog. Aangezien ik het niet echt heb op alles wat zoemt en vliegt, sloeg ik met me arm in de rondte met de hoop dat dat beest weg zou zijn.

Nou, nog geen minuut later, zoem zoem, dat beest vloog gewoon tegen me hoofd aan, en wist niet meer van wijken. Ik dacht, ik ren wel, misschien nokt ie em dan, maar nee hoor, ik weet niet wat dat beest had. Hij bleef tegen me hoofd aan vliegen.

Me hond vond het wel leuk, aangezien ik niet vaak ren als ik em uitlaat, het werd helemaal leuk tijdens mijn vlucht terug naar de auto, toen het riempje losschoot, en ik em weer moest aanhaken, met die enorme hommel die gewoon tegen me aan bleef vliegen.

Iemand enig idee wat deze hommel mankeerde, ik voelde me echt niet prettig met dat beest wat telkens mij aanviel?

haha LOL , ik denk dat het komt omdat je om je heen sloeg en toen is'tie natuurlijk kwaad geworden
blackjack
Lid
6 april 2010, 22:16 uur | Bericht #111657
nou ik heb niks te klagen gehad heb ijndelijk mn was eens heelijk buiten kunnen hangen en t was zo droog,heerlijk die buitenlucht in je was en de kids hebben lekker met hun billen in de modder gezeten wwhahahah.
ik heb t ook echt geen minuut koud gehad als je bezig bent zweet je gewoon ik had t sirieus echt warm vandaag heerlijk!!!!!!!!!!!!!
Rutte31
Lid
6 april 2010, 22:59 uur | Bericht #111662
Morgen pakken we met wat geluk misschien weer een twintiger mee hier in Limburg. Het is helemaal niet erg als het daarna weer wat frisser wordt, de vooruitzichten zijn echt niet zo slecht, 't is toch gewoon lekker zo met dat zonnetje erbij...
Menno
Lid
7 april 2010, 03:15 uur | Bericht #111676
Citaat van Super Mario, dinsdag 6 april 2010, 21:22 uur Iemand enig idee wat deze hommel mankeerde, ik voelde me echt niet prettig met dat beest wat telkens mij aanviel?

Misschien juist omdat je geen aftershave op had.

Maar serieus: denk idd dat hij kwaad was door het om je heen slaan. Insecten = 1 van de nadelen van wat warmere dagen.
7 april 2010, 07:26 uur | Bericht #111680
ik kom nog eens terug op het' hommelverhaaltje':
ik vind echt dat er wel heel erg veel hommels zijn.
maar ook die kleine vliegjes doen goed hun best dit jaar

maargoed, verder zijn er alleen maar voordelen voor deze dag
7 april 2010, 07:52 uur | Bericht #111683
Citaat van gerard1995, woensdag 7 april 2010, 5:26 uur ik vind echt dat er wel heel erg veel hommels zijn.
maar ook die kleine vliegjes doen goed hun best dit jaar

offtopic:
Naahw, das helemaal waar...
Teveel hommels al gezien, en ze vliegen me allemaal achterna! ook die kleine vliegjes, bah...
mijn zonnebril is gelukkig groot genoeg om die vliegen uit mijn ogen te houden!
(Vorig jaar was echt heel erg, toen zaten er 3 wespen in én op mijn colaglas, en 2 op mijn bestelde tosti toen ik op een terrasje zat...
Ik kreeg een nieuwe cola van de ober, maar helaas de beesten bleven terug komen.. )

Ontopic:

Lekker weertje hier.. zonnetje schijnt nu al volop!
En erg mooie zonsopkomst gezien vanmorgen...
Ik ben benieuwd wat de dag ons vandaag brengt!
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
7 april 2010, 08:01 uur | Bericht #111686
Citaat van Wendy, woensdag 7 april 2010, 6:52 uur offtopic:
Naahw, das helemaal waar...
Teveel hommels al gezien, en ze vliegen me allemaal achterna! ook die kleine vliegjes, bah...
mijn zonnebril is gelukkig groot genoeg om die vliegen uit mijn ogen te houden!
(Vorig jaar was echt heel erg, toen zaten er 3 wespen in én op mijn colaglas, en 2 op mijn bestelde tosti toen ik op een terrasje zat...
Ik kreeg een nieuwe cola van de ober, maar helaas de beesten bleven terug komen.. )

Ontopic:

Lekker weertje hier.. zonnetje schijnt nu al volop!
En erg mooie zonsopkomst gezien vanmorgen...
Ik ben benieuwd wat de dag ons vandaag brengt!

je hebt helemaal gelijk ja (nu weer on-topic)

het is echt prachtig weer idd, en niet om te spochten, maar ik kan nu al zonder jas buiten fietsen
dus ja dat belooft echt wel wat voor vanmiddag
7 april 2010, 08:06 uur | Bericht #111688
Kijk dit zijn tenminste pluimen. Hij is wederom beter geworden dan gisterenmorgen. Nu kijken of het zo blijft.

7 april 2010, 08:14 uur | Bericht #111690
dat zijn (tot nu toe) mooie pluimpjes!
Laten we hopen dat het zo blijft..
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
Takietaak
Lid
7 april 2010, 08:49 uur | Bericht #111696
Laat het zo zijn Jan, heb nu wel de smaak te pakken van het in de tuin zitten met mijn boek...
Takenu
Lid
7 april 2010, 10:30 uur | Bericht #111703
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 7 april 2010, 7:06 uur Kijk dit zijn tenminste pluimen. Hij is wederom beter geworden dan gisterenmorgen. Nu kijken of het zo blijft.

Ik ben vooral tevreden met de consistente afwezigheid van (significante) neerslag in de pluimen. De temperatuur gaat wel wat op en neer maar het lijkt hoe dan ook (bijna) droog te blijven, in elk geval de eerste week. Want al is het 15 graden, voor mij is het geen lente als het de hele dag regent...
Tyshane
Lid
7 april 2010, 12:00 uur | Bericht #111717
Wederom heerlijk weer! Alleen wel wat minder helder inmiddels en wat sluierbewolking en verder het voelt wat warmer dan gisteren. Ik hoop dat iedereen er vandaag een graantje (lees straaltje) van mee kan pikken; genieten maar!
Tyshane
Lid
7 april 2010, 12:32 uur | Bericht #111726
Lekkere temperaturen hoor, mag nog wel ietsje stijgen voordat de bewolking binnen drijft / ontstaat:

tempgmt.png
7 april 2010, 12:46 uur | Bericht #111727
Gisteren was het warmer, vandaag is het niet zo helder buiten.
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 274 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 274, lezen 77 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 10".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden