Maar als je wilt mag jij blijven ontkennen dat het lente is, ik doe m'n best om te genieten van het weer dat het is, en als het 16 graden is onder een strakblauwe hemel dan noem ik dat lente ja.
Nou ik denk dat,buiten vandaag en morgen gerekend, we enkel volgens datum van lente mogen spreken. Als ik zo de laatste GFS run bekijk zit er weinig lente aan te komen volgende dagen (miss. eind volgende week warmer,maar dat is nog ver weg)
Te verwachten weersontwikkelingen middellange termijn, 120 uur vooruit
Tussen hogedruk ten zuidwesten en noordoosten trekt in het begin van de periode een lagedrukgebied vanuit het noordwesten via onze regio verder zuidoostwaarts.
Na passage van dit systeem bouwt zich vanaf donderdag een sterk hogedrukgebied ten westen op. Kern van dit systeem trekt in de loop van de periode van een westelijke naar een meer noordelijke positie tov ons gebied.
Weerbeeld.
Woensdag: eerst nog zonnige perioden later meer bewolking vanuit het westen en toenemende kans op regen- en onweersbuien. ZW wind 3-6 Bft en Tmin 4-7 C en Tmax 11-17 C.
Donderdag: wolkenvelden, weinig zon, en nog enige regen of buien. WNW wind 2-4 Bft en Tmin 5-7 C en Tmax 9-12 C.
Vrijdag: wolkenvelden, ook wat zon, meest droog. Tmin 2-5 C en Tmax 8-11 C. NW wind 2-5 Bft.
Zaterdag: wolkenvelden, ook wat zon vnl in het zuiden, in het N/O mogelijk een bui.
N/NO wind 2-5 Bft en Tmin 0-5 C en Tmax 9-12 C.
Bron: zomerweer.com
GFS-kaartje
ECMWF-kaartje
Bron: unisys
Bron: unisys
[/quote]
huuuhhhh ONWEERSbuien
ik zie dat W-O (weer-online) ook regenbuien aangeeft. | Gewijzigd: 6 april 2010, 19:39 uur, door gerard van den brink
morgen gewoon nog een prachtige lentedag en daarna wisselvalliger en frisser; tenzij het hogedrukgebied van plaats verandert
Nou, nog geen minuut later, zoem zoem, dat beest vloog gewoon tegen me hoofd aan, en wist niet meer van wijken. Ik dacht, ik ren wel, misschien nokt ie em dan, maar nee hoor, ik weet niet wat dat beest had. Hij bleef tegen me hoofd aan vliegen.
Me hond vond het wel leuk, aangezien ik niet vaak ren als ik em uitlaat, het werd helemaal leuk tijdens mijn vlucht terug naar de auto, toen het riempje losschoot, en ik em weer moest aanhaken, met die enorme hommel die gewoon tegen me aan bleef vliegen.
Iemand enig idee wat deze hommel mankeerde, ik voelde me echt niet prettig met dat beest wat telkens mij aanviel?
Ik had vandaag geen aftershave op, dus dat kan het niet zijn.
Nou, nog geen minuut later, zoem zoem, dat beest vloog gewoon tegen me hoofd aan, en wist niet meer van wijken. Ik dacht, ik ren wel, misschien nokt ie em dan, maar nee hoor, ik weet niet wat dat beest had. Hij bleef tegen me hoofd aan vliegen.
Me hond vond het wel leuk, aangezien ik niet vaak ren als ik em uitlaat, het werd helemaal leuk tijdens mijn vlucht terug naar de auto, toen het riempje losschoot, en ik em weer moest aanhaken, met die enorme hommel die gewoon tegen me aan bleef vliegen.
Iemand enig idee wat deze hommel mankeerde, ik voelde me echt niet prettig met dat beest wat telkens mij aanviel?
haha LOL , ik denk dat het komt omdat je om je heen sloeg en toen is'tie natuurlijk kwaad geworden
ik heb t ook echt geen minuut koud gehad als je bezig bent zweet je gewoon ik had t sirieus echt warm vandaag heerlijk!!!!!!!!!!!!!
Misschien juist omdat je geen aftershave op had.
Maar serieus: denk idd dat hij kwaad was door het om je heen slaan. Insecten = 1 van de nadelen van wat warmere dagen.
maar ook die kleine vliegjes doen goed hun best dit jaar
offtopic:
Naahw, das helemaal waar...
Teveel hommels al gezien, en ze vliegen me allemaal achterna! ook die kleine vliegjes, bah...
mijn zonnebril is gelukkig groot genoeg om die vliegen uit mijn ogen te houden!
(Vorig jaar was echt heel erg, toen zaten er 3 wespen in én op mijn colaglas, en 2 op mijn bestelde tosti toen ik op een terrasje zat...
Ik kreeg een nieuwe cola van de ober, maar helaas de beesten bleven terug komen.. )
Ontopic:
Lekker weertje hier.. zonnetje schijnt nu al volop!
En erg mooie zonsopkomst gezien vanmorgen...
Ik ben benieuwd wat de dag ons vandaag brengt!
Naahw, das helemaal waar...
Teveel hommels al gezien, en ze vliegen me allemaal achterna! ook die kleine vliegjes, bah...
mijn zonnebril is gelukkig groot genoeg om die vliegen uit mijn ogen te houden!
(Vorig jaar was echt heel erg, toen zaten er 3 wespen in én op mijn colaglas, en 2 op mijn bestelde tosti toen ik op een terrasje zat...
Ik kreeg een nieuwe cola van de ober, maar helaas de beesten bleven terug komen.. )
Ontopic:
Lekker weertje hier.. zonnetje schijnt nu al volop!
En erg mooie zonsopkomst gezien vanmorgen...
Ik ben benieuwd wat de dag ons vandaag brengt!
je hebt helemaal gelijk ja (nu weer on-topic)
het is echt prachtig weer idd, en niet om te spochten, maar ik kan nu al zonder jas buiten fietsen
dus ja dat belooft echt wel wat voor vanmiddag
Ik ben vooral tevreden met de consistente afwezigheid van (significante) neerslag in de pluimen. De temperatuur gaat wel wat op en neer maar het lijkt hoe dan ook (bijna) droog te blijven, in elk geval de eerste week. Want al is het 15 graden, voor mij is het geen lente als het de hele dag regent...