Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
6 april 2010, 16:19 uur | Bericht #111564
Nou echt lentetemperaturen hoor... Geweldig... NOT. Als je aan een normale Nederlander vraagt wanneer ze mogen praten over lente zegt 80% van de normale Nederlander dat het vanaf 15 graden is. O ja hier nog wat kaartjes.

Hier nog een quote uit het artikel van Meteo-Consult....

Hoe dan ook, een temperatuur van vijftien graden of hoger zal door de meeste mensen toch echt als een lentetemperatuur worden beschouwd, zelfs als het daarbij niet stralend zonnig is. We kunnen dus stellen dat we vandaag de eerste échte lentedag van dit seizoen beleven in een groot deel van ons land.

Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 april 2010, 16:25 uur | Bericht #111567
Nou misschien hoor ik dan wel bij die overige 20%. Je hebt toch wel gezien voor wanneer die kaartjes zijn he? Dat duurt nog ongeveer een week, tegen die tijd zien we dat wel weer. Leuke kaartjes maar kijk ook eens naar vandaag, morgen, overmorgen: 17, 20, 16 graden! Ik heb hier nog niemand horen ontkennen dat het lente is hoor. Maargoed alle Eindhovenaren zullen wel gek zijn ofzo. Leuk weerbericht ook trouwens "Vandaag wordt een schitterende lentedag..."

Maargoed dit is echt het laatste wat ik erover gezegd heb

Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Waarom deze advertentie?
6 april 2010, 16:27 uur | Bericht #111568
Citaat van Maxim1110, dinsdag 6 april 2010, 16:25 uur Nou misschien hoor ik dan wel bij die overige 20%. Je hebt toch wel gezien voor wanneer die kaartjes zijn he?

Mmmm beetje vreemd. Vanmorgen wel gebruiken als ze goed zijn en nu duurt het ineens nog lang genoeg. Maar goed zolang de Noordzee koud is en de wind uit de zuidwesthoek komt hoeven wij voorlopig nog niet van stabiel mooi lenteweer uit te gaan. Wat betreft vandaag is een lenteprikje niets meer en niets minder
WimBaens
Lid
6 april 2010, 16:28 uur | Bericht #111569
Jan doet raar als het lente is, dan gaat hij kaartjes posten die nog totaal niet zeker zijn, in de zomer zal hij wel terug in de stemming zijn, zijn favoriete seizoen, alsook dat van mij.
In de winter zou verder kijken dan 3 dagen onzeker zijn, zal voor de lente dan ook wel gelden.
Maar goed KMI heeft momenteel toch geen al te slechte verwachting, geen super lenteweer maar koud is het ook niet:

6 april 2010, 16:32 uur | Bericht #111572
Citaat van WimB, dinsdag 6 april 2010, 16:28 uur Jan doet raar als het lente is, dan gaat hij kaartjes posten die nog totaal niet zeker zijn

Ik doe niet raar ik ben gewoon realistisch maar wat het gekke hiervan allemaal is is dat er vanmorgen wel die kaartjes geplaatst zijn van een week verder en nu wordt er gezegd dat het te ver weg is. Dus ja.... Maar goed hier nog even een pluimpje die ook niet meer zo goed was als gisteren..

Maxim1110
Lid
6 april 2010, 16:40 uur | Bericht #111573
Achja als Jan niet van lente houdt zullen we dat maar moeten accepteren. Ik heb er gisteravond, en niet vanmorgen, wel bij gezegd dat het zo weer kan veranderen, en dat is inderdaad ook gebeurd. Het feit dat het zo veranderd is zegt mij ook dat het ook zo weer terug kan veranderen.

Ik denk dat ik bij het volgende onweerstopic maar 2 keer per dag ga posten dat het niet gaat onweren ofzo, ook lekker ontkennen.

En nu:

PUNT
Boxer
Lid
6 april 2010, 16:41 uur | Bericht #111574
IIG geen tot weinig neerslag, dat vind ik ook al heerlijk.
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
6 april 2010, 16:43 uur | Bericht #111575
Wie zegt dat ik niet van lente hou? Dat zijn jullie woorden. Maar goed heb vooral plezier met 10 graden en lente Koude Noordzee en wind uit zuidwesthoek hoor ik jullie niet over jammer genoeg...... Dat heeft wel degelijk wat te maken op het weer hier en waarom het nu "koud" is.
Tyshane
Lid
6 april 2010, 16:57 uur | Bericht #111579
Heerlijk atb-tocht gemaakt net, wat een prettig ritje was dat. Heerlijk weer, strak blauw en nog een aardig temperatuurtje. Was eigenlijk te warm voor een jas aan bij het 'snellere' fietswerk. Zweette me kapot.

Enfin, gewoon een gekleurd gezicht ervan gekregen en weer even gezond gedaan. Tevens wat zonlicht binnen gekregen dat altijd wel goed is voor het humeur. Tip!
Maxim1110
Lid
6 april 2010, 16:59 uur | Bericht #111580
Citaat van Twister, dinsdag 6 april 2010, 16:57 uur Heerlijk atb-tocht gemaakt net, wat een prettig ritje was dat. Heerlijk weer, strak blauw en nog een aardig temperatuurtje. Was eigenlijk te warm voor een jas aan bij het 'snellere' fietswerk. Zweette me kapot.

Enfin, gewoon een gekleurd gezicht ervan gekregen en weer even gezond gedaan. Tevens wat zonlicht binnen gekregen dat altijd wel goed is voor het humeur. Tip!

Hmm ja is misschien wel een idee om morgen op m'n vrije middag te gaan doen, eindje fietsen
6 april 2010, 17:00 uur | Bericht #111581
Citaat van Twister, dinsdag 6 april 2010, 16:57 uur Enfin, gewoon een gekleurd gezicht ervan gekregen en weer even gezond gedaan. Tevens wat zonlicht binnen gekregen dat altijd wel goed is voor het humeur. Tip!

Tips zoek ik zelf wel uit als je dat niet erg vind Zijn ook mensen die allergisch zijn voor UV-A en UV-B stralen
6 april 2010, 17:09 uur | Bericht #111584
Wat een lente-ACHTIGE dag vandaag
Tyshane
Lid
6 april 2010, 17:10 uur | Bericht #111585
Even nog een kaartje van de temperaturen:

tempgmt.png
Rutte31
Lid
6 april 2010, 17:14 uur | Bericht #111588
Heerlijk weertje vandaag dat toch echt wel een lentegevoel geeft.
Ik zie in die pluimen op 't laatst toch steeds meer hoge uitschieters in vergelijking met een paar dagen geleden.
Okee, zo gauw als de wind ook maar even vanaf de zee komt dan is dat meteen te voelen, maar gelukkig hebben we daar hier in Limburg net wat minder last van.

Gewoon maar genieten van zo'n dag als vandaag, dat nemen ze ons in elk geval niet meer af. Laat die lente/zomer maar liever geleidelijk aan z'n intrede doen dan plotsklaps, dan houdt het misschien wat langer stand allemaal...
6 april 2010, 17:14 uur | Bericht #111589
Heerlijk weertje hier! Strakblauwe lucht!
Niks te klagen over vandaag!
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
6 april 2010, 17:30 uur | Bericht #111593
k'snap het niet helemaal
het is vandaag en morgen toch sowieso op-en-top lenteweer
die dagen kunnen ze idd. niet meer afpakken dussss

en ik zeg het al zooo vaak:
niets is zo veranderlijk als het weer.
(ik bedoel, dat er vandaag kouder weer ingetekend staat voor eind deze week maar, morgen is het misschien alweer heel anders)

((dit is mijn mening, wat jullie denken moeten jullie helmaal zelf weten ))
mochino
Lid
6 april 2010, 17:54 uur | Bericht #111598
Ten eerste het is lente en ten tweede we hebben vandaag en morgen temps boven 15 graden , dus dat zijn toch lente dagen.
of zitten we nog in de winter ? Dat we geen stabiel lenteweer hebben dat is een ander verhaal ,maar in de laatse paar weken hebben we toch al een dag of 5 a6 temps tusen de 15 en 20 graden gehad.
Het is pas 6 april
6 april 2010, 18:03 uur | Bericht #111600
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 6 april 2010, 16:32 uur Ik doe niet raar ik ben gewoon realistisch maar wat het gekke hiervan allemaal is is dat er vanmorgen wel die kaartjes geplaatst zijn van een week verder en nu wordt er gezegd dat het te ver weg is. Dus ja.... Maar goed hier nog even een pluimpje die ook niet meer zo goed was als gisteren..

Bedankt voor de kaartjes Jan! Ik maak eruit op dat het zeker nog te vroeg is om de plantjes buiten te zetten.
WimBaens
Lid
6 april 2010, 18:09 uur | Bericht #111601
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 6 april 2010, 15:43 uur Wie zegt dat ik niet van lente hou? Dat zijn jullie woorden. Maar goed heb vooral plezier met 10 graden en lente Koude Noordzee en wind uit zuidwesthoek hoor ik jullie niet over jammer genoeg...... Dat heeft wel degelijk wat te maken op het weer hier en waarom het nu "koud" is.

Of het bij jou 10°C gaat zijn de volgende dagen weet ik niet, de verwachtingen voor hier zijn elke dag rond de 14°C en zonnig, voor morgen 19°C en vandaag was het 18,5°C. Dat vind ik toch niet slecht, dat zijn normale temperaturen voor april. De Noordzee zit voor België op dezelfde temperatuur als in 2006, zo koud is die hier dus niet, langs Denemarken is die kouder en daar woon jij dan ook dichterbij.
tdv
Lid
6 april 2010, 19:04 uur | Bericht #111606
ook al word 't na morge weer rond de 12-14 grade zullen dat als nog heerlijke lente dagen worde omdat 't zonnetje goed schijnt.:P

dat maakt 't alleen al een stuk lekkerder..
maar hopelijk alweer gauw naar de 20 grade.. toch lkkr in je korte mauwe:D
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 273 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 273, lezen 77 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 10".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden