Morgen wordt het nog iets frisser. Het kwik weet dan nog maar nauwelijks 8 tot 9 graden te bereiken. Daarbij waait de zuidwester kranig door, wat het qua gevoel koud doet aanvoelen. April vangt aan met enkele Maartse buien. De gehele dag is er kans op deze buien met onweer, hagel en mogelijk natte sneeuw. In de avond klaart het met name in het binnenland op. De nacht naar vrijdag verloopt overwegend droog en helder met minima rond het vriespunt.
bron: weeronline
NCEP/CFS gaat nu weer voor een iets te warme zomer (eerste kaartje is temp, tweede neerslag):
en dat terwijl ze begin april vorig jaar dit zeiden (check augustus) over de te warme zomer 2009:
| Gewijzigd: 31 maart 2010, 23:04 uur, door jones
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Hier nu gewoon sneeuw. Veel wind en koudddddddddd.
Natte sneeuw is best wel normaal voor de tijd van het jaar en het kan altijd iets kouder zijn.
Maart was een warmere maand als normaal, voor Nederland 0,6°C en voor België zelfs 1,2°C warmer.
De meeste mensen hadden verwachtingen dat maart te koud ging worden door de kaarten van NCEP/CFS te volgen.
Maar die kaarten zijn gissingen en komen maar op goed geluk uit, zoals alle langetermijnsvoorspellingen.
Het weer is te veranderlijk om daar een juiste voorspelling over te kunnen maken.
Maar die kaarten zijn gissingen en komen maar op goed geluk uit, zoals alle langetermijnsvoorspellingen.
Jij hebt betere data? Hun verwachtingen zijn nauwkeuriger dan alle andere bij elkaar. En wat betreft op goed geluk uitkomen is grote onzin!
Niemand heeft goede data voor een lange termijnsvoorspelling.
Voor maart zaten ze er 3°C gemiddeld langs en hun verwachting is nu weer totaal omgeslagen door deze maand, ze veranderen trouwens elke maand, kun je moeilijk nauwkeurige verwachtingen noemen. De vorige verwachting was dat elke maand te koud ging zijn tot augustus, dat is nu weer heel anders. Nauwkeurige verwachtingen noem ik niet meer dan een week vooruit kijken, verder kan altijd veranderen en is het nooit zeker, dat heb je zelf altijd al gezegd in het wintertopic.
Was het niet dat ze berekeningen maakten aan de hand van de temperaturen van de oceanen.
Ze zullen wel de nauwkeurigste verwachtingen maken van alle organisaties, maar lange termijn blijft moeilijk, verschillenden factoren zijn nu eenmaal moeilijk te voorspellen. Van mij mogen ze nog een paar keer veranderen tot aan de zomer, als de verwachtingen maar steeds warmer worden.