Afgelopen dagen was het al de meteorologische lente en de astronomische lente en tevens echt lekker lenteweer. Dat noem je dan niet lente? Volgende week kans op sneeuw en dat noem je wel winter terwijl het al geen winter meer is?! Zo kunnen we aan de gang blijven haha! Toch het mooie van Nederland dat we een paar dagen bijna 20 graden hebben en een week later zomaar weer een pak sneeuw!
kom me geen dingen zeggen die ik niet gezegd heb...heb niet gezegd dat als t sneeuwt ik dat winter noem.
die paar dagen mooi weer is geen lente...en ook al zeggen data's en standen dat t lente is betekend niet dat t weer er zo naar handelt...je kan toch kaarten lezen...en als je ze ziet...wat zeggen die kaarten op dit moment?
klopt
Het gebeurt maart wel vaker: een ‘veelbelovende’ koude start, aan het einde van de rit blijkt het gewoon weer een zachte lentemaand te zijn geweest. De Bilt registreerde van 2 tot en met 11 maart 10 vorstdagen op rij: inmiddels is het 26 maart en bedraagt het ‘voortschrijdend maandgemiddelde’ 5,7 tegen normaal 5,8º.
De slotfase van maart verloopt niet meer zo zacht maar de gemiddelde temperaturen zijn hoog genoeg om de maand uit het rood te houden. Na een koude winter dus weer een relatief zachte maand. Terug bij af?
Tijdens het komende weekeinde valt de wisselvalligheid wel mee. Volgende week gaat dat echter veranderen. Door het op de Atlantische Oceaan zuidwaarts uitstromen van arctische lucht ontwikkelt zich ter hoogte van de Azoren in een brede hoogtetrog een nieuwe depressie. Het lagedrukgebied trekt langzaam naar de Noordzee en blijft tot tenminste Goede Vrijdag een stempel op het weerbeeld drukken. Daardoor vooral maandag en dinsdag kans op (frontale) regen. Vanaf woensdag/donderdag krijgt de regen een meer buiig karakter. Bovendien is er dan kans op flink aantrekkende winden uit het zuidwesten tot westen omdat het lagedrukgebied nabij of boven ons land gaat uitdiepen. De temperatuur kan dinsdag nog tot plaatselijk 14 graden stijgen, vanaf woensdag/donderdag op veel plaatsen maxima beneden 10 graden
@jan visser
Nog een aantal zachte dagen en dan terug frisser en maartse buien, overdag sneeuw zie ik niet vallen met 7°C.
Nederland zit iets meer in de frissere lucht, dus je weet maar nooit.
Lijkt wel een best winderige week te worden. | Gewijzigd: 27 maart 2010, 09:24 uur, door WimBaens
En idd, maart is in Nederland een normale maand, maar toch ook weer niet. Het gemiddelde komt bijna precies uit, maar de temperatuur heeft nauwelijks rond het gemiddelde gelegen
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
En idd, maart is in Nederland een normale maand, maar toch ook weer niet. Het gemiddelde komt bijna precies uit, maar de temperatuur heeft nauwelijks rond het gemiddelde gelegen
Ja dat zou wel eens kunnen als de kaarten zo blijven, maar of het grote hoeveelheden worden dat is de vraag.
Heb je gelijk in, ofwel was het veel te koud zoals het begin van maart ofwel veel te warm.
Hier in België zitten we bijna aan een maart die 1°C te warm is, kan wel tellen.
Matig hoor deze temps, minder dan de helft van Nederland boven de 10 graden...