Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
kat
Lid
18 maart 2010, 12:50 uur | Bericht #107341
ik weet niet wat het weer is in zaltbommel.? maar hier is het echt wel mooi lenteweer nu 17.5°c
ja, natuurlijk kan het in de lente regenen is niks mis mee, is toch lente
luitzen
Lid
18 maart 2010, 12:52 uur | Bericht #107342
Franeker tikt de 13.5 aan and counting!!
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
18 maart 2010, 12:58 uur | Bericht #107343
Wat een heerlijk weer hier zeg!

Het voelt en ruikt heerlijk lente-achtig buiten! Jammer dat er een soort rare discussie lijkt te ontstaan of het al dan niet lente is. Volgens mij zegt niemand dat het nu lente is, alleen maar dat het lente-achtig voelt.

Het weer van deze dagen zegt niets over het weer van volgende week, natuurlijk zou het zomaar kunnen vriezen dan. Maar mogen we dan niet genieten van vandaag?

Dit is toch het lente-topic, daar mogen we het juist toch over de lente hebben? Als mensen het winter-achtig vinden, dan is er toch ook weer een winter-topic. Zo werkte het ook bij het winter-topic althans?!

Het liefst zie ik dat iedereen overal wil en kan reageren. In beide topics. En dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen lente-lovers en winter-gekken. We zijn toch allemaal weerliefhebbers?!

En nu weer on-topic, ik ga buiten weer verder genieten! Proost!
18 maart 2010, 13:06 uur | Bericht #107344
Citaat van Twister, donderdag 18 maart 2010, 12:58 uur Wat een heerlijk weer hier zeg!

Het voelt en ruikt heerlijk lente-achtig buiten! Jammer dat er een soort rare discussie lijkt te ontstaan of het al dan niet lente is. Volgens mij zegt niemand dat het nu lente is, alleen maar dat het lente-achtig voelt.

Het weer van deze dagen zegt niets over het weer van volgende week, natuurlijk zou het zomaar kunnen vriezen dan. Maar mogen we dan niet genieten van vandaag?

Dit is toch het lente-topic, daar mogen we het juist toch over de lente hebben? Als mensen het winter-achtig vinden, dan is er toch ook weer een winter-topic. Zo werkte het ook bij het winter-topic althans?!

Het liefst zie ik dat iedereen overal wil en kan reageren. In beide topics. En dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen lente-lovers en winter-gekken. We zijn toch allemaal weerliefhebbers?!

En nu weer on-topic, ik ga buiten weer verder genieten! Proost!

Precies en t blijft een discussie..en ik zie dat de pluimen dalen..en t zit er al een tijdje in.en naast een wintergek ben ik ook alle-seizoenen gek...maar ik maak t niet mooier dan dat t is.
En je hebt helemaal gelijk...t is prachtig weer buiten!!Salut
Tyshane
Lid
18 maart 2010, 13:24 uur | Bericht #107345
Volgens de laatste GFS-run (06.00) dinsdag een dipje qua temperatuur en daarna weer wat oplopende temps.

126_31.jpg
150_31.jpg
174_31.jpg
depeer
Lid
18 maart 2010, 13:29 uur | Bericht #107346
Hier 17 graden momenteel

Heb nog een gifje gemaakt,wist niet zo gauw waar te plaatsen

Onweer_gif.gif

Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 maart 2010, 13:32 uur | Bericht #107347
Binnen de "betrouwbare" termijn van GFS is de laagste maximum temperatuur 11 graden, en dat noem ik toch absoluut niet winters. Na volgend weekend geven ze wel lagere temps aan maar dat deden ze vorig weekend ook voor aanstaande zondag en maandag. Laten we voor nu maar genieten van het weer. En iedereen die denkt nog kansen voor winterweer te zien mag daar lekker over gaan discussieren in het wintertopic. Het was vervelend dat er mensen over lente begonnen te zeuren daar, en het is net zo vervelend als er mensen over winter beginnen te zeuren hier.

EDIT: Die pluim gaf overigens voor vandaag 14/15 graden aan. Geen 17/18, GFS zat er toch wel aardig op met 17 graden | Gewijzigd: 18 maart 2010, 13:58 uur, door Maxim1110
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Eilander
Lid
18 maart 2010, 13:58 uur | Bericht #107350
Goh... 8 graden hier and counting....
Betekent wel dat de bomen hier iets rustiger aan doen met stuifmeel en dat ik dat niet allemaal tegelijk in mijn ogen krijg. Morgen een paar mooie buien er overheen en dan is de eerste lading weer van de wereld.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Maxim1110
Lid
18 maart 2010, 14:06 uur | Bericht #107351
Citaat van Eilander, donderdag 18 maart 2010, 13:58 uur Goh... 8 graden hier and counting....
Betekent wel dat de bomen hier iets rustiger aan doen met stuifmeel en dat ik dat niet allemaal tegelijk in mijn ogen krijg. Morgen een paar mooie buien er overheen en dan is de eerste lading weer van de wereld.

Tja daar zul je inderdaad wat langer moeten wachten, maar voor hooikoortspatienten zit daar inderdaad een voordeel aan. Mijn neus zit al weer helemaal dicht en mn ogen beginnen ook te jeuken
Roel B
Lid
18 maart 2010, 14:18 uur | Bericht #107352
18.2 °C .

Heerlijk
18 maart 2010, 14:21 uur | Bericht #107353
Citaat van Eilander, donderdag 18 maart 2010, 13:58 uur Goh... 8 graden hier and counting....

Het mag wel wat warmer zijn ja. Ben nu ff op het eiland voor me werk.
Maar het zonnetje begint er langzaam maar zeker beter door de dikke sluierbewolking
heen te prikken.
Maxim1110
Lid
18 maart 2010, 14:32 uur | Bericht #107354
Citaat van arjanbruggink, donderdag 18 maart 2010, 14:21 uur Het mag wel wat warmer zijn ja. Ben nu ff op het eiland voor me werk.
Maar het zonnetje begint er langzaam maar zeker beter door de dikke sluierbewolking
heen te prikken.

Hier begint de bevolking nu juist de overhand te krijgen, maar het is toch nog steeds een zeer aangename temperatuur hier hoor!
18 maart 2010, 14:37 uur | Bericht #107356
Citaat van patje, donderdag 18 maart 2010, 12:50 uur ik weet niet wat het weer is in zaltbommel.? maar hier is het echt wel mooi lenteweer nu 17.5°c
ja, natuurlijk kan het in de lente regenen is niks mis mee, is toch lente

Jij zou toch heel de dag buiten gaan zitten?
Maxim1110
Lid
18 maart 2010, 14:43 uur | Bericht #107358
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 18 maart 2010, 14:39 uur Daar hebben wij het ook niet over.... Maar het is ook geen lente te noemen
Dat kan aan mij liggen, maar bij temperaturen van 10+ denk ik eerder aan lente als aan winter. En vandaag en gisteren zeker. Echt lente is het inderdaad nog niet, maar wel een lekker lentevleugje. Mag ik vragen wat jouw criteria precies zijn?
jewaitit
Lid
18 maart 2010, 14:52 uur | Bericht #107361
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 18 maart 2010, 14:39 uur Daar hebben wij het ook niet over.... Maar het is ook geen lente te noemen

Volgends mij heb jij gwn geen zin in lente Altijd die negatieve berichten... In de winter is dat heel anders, dan kom je met de mooiste plaatjes aan. xd | Gewijzigd: 18 maart 2010, 14:52 uur, door jewaitit
18 maart 2010, 15:08 uur | Bericht #107365
Citaat van jewaitit, donderdag 18 maart 2010, 14:52 uur Volgends mij heb jij gwn geen zin in lente Altijd die negatieve berichten... In de winter is dat heel anders, dan kom je met de mooiste plaatjes aan. xd

Lente begint bij mij pas bij 15 gaden en 11 graden en zoals de pluim het nu ook aangeeft temperaturen onder de 5 noem ik echt geen lente. En over negatieve berichten gesproken kan ik nog even wat andere topic erbij gaan halen als we het zo gaan spelen In de winter valt er tenminste nog wat te vertellen maar met dit weer niet!!! Even voor alle duidelijkheid.... Ik ben een winterhater
WimBaens
Lid
18 maart 2010, 15:28 uur | Bericht #107366
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 18 maart 2010, 15:08 uur In de winter valt er tenminste nog wat te vertellen maar met dit weer niet!!!

Dan zul je nog even geduld moeten hebben tot er onweer aankomt
tdv
Lid
18 maart 2010, 15:45 uur | Bericht #107371
Wat een verukkelijke dag !!!!

17 grade !!! voelt echt heerlijk aan gelijk lente gevoel zonder jas de heledag op school etc!!
nu wil ik helemaal geen kou meer
Roel B
Lid
18 maart 2010, 16:03 uur | Bericht #107374
18.6 °C.
Tyshane
Lid
18 maart 2010, 16:25 uur | Bericht #107377
Weer thuis, na een lekker middagje buiten met de atb erop uit te zijn geweest.

Heerlijk weer en wat fijn om te zien dat zoveel mensen er van genoten. Ik vond het beduidend drukker buiten vergeleken met normaal; vogeltjes druk aan het fluiten, mensen die auto's wassen en andere klusjes doen, sportievelingen, blije gezichten, voetballende kids en natuurlijk de 'die hards' in t-shirts & korte broeken die denken dat het zomer is.

Ik hoop op meer van dit soort dagen, want het smaakt naar meer dit weer!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 298 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 298, lezen 6 mensen het topic "Winter discussietopic 2015/2016 deel 1".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden