Is het een wolkenformatie boven Mexico of een UFO? Zij die in UFO's geloven, weten het zeker. Non-believers hebben een andere verklaring voor het waargenomen fenomeen. Volgens hen is het gewoon een wolkenformatie. Klopt, beweren de believers maar die wolkenformatie wordt gevormd door een UFO. Een anonieme liefhebber schoot de opmerkelijke beelden, begeleid van de volgende zin op YouTube: 'opmerkelijke beelden tonen iets wat lijkt op een UFO die naar de aarde komt of de aarde net aan het verlaten is'. Eerder dit jaar werden ook al gelijkaardige beelden gedraaid op Indonesië en Rusland.
Wetenschappers zeggen dat het gaat om ongewone wolkenformaties, die op grote hoogte gevormd worden. Bekijk het filmpje en oordeel zelf.
Bron AD
als het een ''UFO'' was hoorde we daar veel meer over in het nieuws enzo....
en dan zag je ook meer vanuit de lucht.....gaat weeer over geld en die zooi....
wetenschappers vind ik zowieso knudde.....
weather without storms is no weather at all.
Letterlijk betekent UFO; een ongeïdentificeerd vliegend object. In feite zou je dit vliegende / zwevende object dus een UFO kunnen noemen, als je niet weet wat het is.
Verder een mooi filmpje en ik kan me voorstellen dat de relatie tot vliegende schotels e.d. wordt gelegd. Misschien een apart weers-verschijnsel, of een wolkenformatie gevormd door een snel wegtrekkende vliegende schotel , we'll never know. Mooi is het wel!
Meer foto's via google: http://images.google.nl/images?q=cloud%20h...l=nl&tab=wi
als het een ''UFO'' was hoorde we daar veel meer over in het nieuws enzo....
en dan zag je ook meer vanuit de lucht.....gaat weeer over geld en die zooi....
wetenschappers vind ik zowieso knudde.....
Een beetje kort door de bocht.. Ik begrijp ook niet zo goed wat je met je bericht duidelijk wilt maken
dat hij het hele UFO onzin vind denk ik.
Tenminste zo lees ik het
maar dat is zijn mening natuurlijk
Meer foto's via google: http://images.google.nl/images?q=cloud%20h...l=nl&tab=wi
Dank voor je reactie en uitleg, ik was daar dus erg benieuwd naar!
nee kdacht ook dat het moskou was
http://www.youtube.com/watch?v=FXF9HSB627U
Ik wil m'n uitleg graag wat nuanceren, nadat ik nog wat heb uitgezocht.
Voor ijsvorming is altijd een kern nodig waaraan het vocht zich kan binden in bevroren toestand. Een kern waaraan zich ijs bind bij een temperatuur tussen 0 en -35 graden zijn meestal van vaste vorm, zoals stof, roet, enz. Kernen van zout oplossing of gasachtige kernen vormen de basis voor ijs bij lagere temperaturen.
De wolken op de foto bevind zich waarschijnlijk in zeer koude, maar ook erg schone lucht, waardoor de condens in de wolken zich niet kunnen omzetten in ijs. Door de kou van wellicht lager dan -40 graden is er wel erg veel 'ijs-potentieel'. Een kleine verandering in de lucht samenstelling kan dan een domino effect in gang zetten, waardoor al het vocht ineens in ijs veranderd en naar beneden valt. Zo'n verandering in de lucht samenstelling wordt meestal toegeschreven aan een passerende vliegtuig.
Zo, nu klopt mijn verhaal iets beter.
Grtz,
Chris
Zo, nu klopt mijn verhaal iets beter.
Nou Chris, nogmaals dank dan, voor deze meer uitgebreide en genuanceerde uitleg! Interessant!
het ziet er wel vet uit!, maar als je denkt dat het een ufo is.... dokter bellen?
Dat zeggen de wetenschappers dus ook, wel lezen he
Het gekat op wetenschappers snap ik trouwens niet........... Wetenschappers zijjn b.v. bezig met onderzoek naar ziektes, maar ook zaken die niet direct belangrijk lijken, maar op langere termijn hun nut kunnen bewijzen. Maar goed dat is OT.