Wat ik me afvroeg: liggen er nog sneeuwresten daar bij jullie in Nederlapland? En hoeveel ijs ligt er nog?
Op het kanaal hier ligt grotendeels nog ijs en hier en daar ligt nog een bult gebulldozerde sneeuw en hier en daar wat sneeuwduin resten waar het echt hoog lag.
Tenminste,vanmiddag lag het kanaal nog goed dicht maar met al die wind en regen vanavond kan het hard smelten he. | Gewijzigd: 28 februari 2010, 23:20 uur, door Picobyte
Ach, maar het is nogal ver weg he, da's wat lastig in te schatten... Ik zie het donderdag wel
Nieuwste run duidt daar idd op: slechts de Ardennen zouden nog wat sneeuw krijgen. De hoge druk boven Engeland (en later vooral onze omgeving) blijft relatief zachte lucht rondpompen. Wel mooi rustig weer....... | Gewijzigd: 1 maart 2010, 08:41 uur, door mosw
Volgens mij blijft die hoge druk juist relatief koude lucht rondpompen (over de nog steeds koude Noordzee). Temperaturen blijven vooralsnog namelijk onder het gemiddelde.
Edit: Ook het KNMI ziet voorlopig benedengemiddelde temperaturen. | Gewijzigd: 1 maart 2010, 09:09 uur, door Takenu
Edit: Ook het KNMI ziet voorlopig benedengemiddelde temperaturen.
Benedengemiddelde temperaturen beteken nog niet meteen winter, serieuze kou zit er momenteel niet in.
Een 5°C à 6°C donderdag en vrijdag voor België is nu ook weer niet zo abnormaal.
Een 5°C à 6°C donderdag en vrijdag voor België is nu ook weer niet zo abnormaal.
Ik heb het woord 'winter' dan ook niet gebruikt. Met deze mate van zon is het ook meer een frisse lente.
Het is toch net de zon die ervoor zorgt dat we nog redelijk positieve temperaturen gaan halen, zal toch eens leuk zijn de zon een hele dag te zien na de sombere maanden januari en februari, morgen verwacht men een stralende dag met 10°C, iets om naar uit te kijken na de vrij normale maand februari qua temperaturen.
Met een uur of 30 aan zon (definitieve zonneschijnduur nog onbekend) was februari inderdaad buitengewoon somber. Ik hoop ook dat we de komende tijd veel zonnig weer krijgen. Overigens was volgens het KMI februari nog wel twee graden te koud.
Moeten nog 3 dagen bij komen die uitzonderlijk zacht waren qua gemiddelde, we gaan waarschijnlijk uitkomen op 2,8°C.
Het is kouder maar niet abnormaal.
Laatste pluim die Jan heeft gepost geeft veel neerslag voor vrijdag op zaterdag, mits de nachttemperaturen onder het vriespunt liggen zou het wel eens sneeuw kunnen zijn, maar dat is afwachten. | Gewijzigd: 1 maart 2010, 10:44 uur, door WimBaens
Het is kouder maar niet abnormaal.
Laatste pluim die Jan heeft gepost geeft veel neerslag voor vrijdag op zaterdag, mits de nachttemperaturen onder het vriespunt liggen zou het wel eens sneeuw kunnen zijn, maar dat is afwachten.
Volgens de laatste GFS run ligt nederland te dicht bij de kern van het hoog waardoor er geen neerslag of slechts wat regen zou vallen.
Is eigenlijk ook nog te vroeg om zeker te zijn wat het wordt, de temperatuur van de pluimen schommelt nog fel.