https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
De nacht verloopt bewolkt en er gaat veel regen vallen. Het is 6 Ã 7 graden bij een matige (3-4) O-ZO wind. 's Ochtends wakkert de Z wind flink aan: 's middags en 's avonds (vrij) krachtig tot hard (5-7) en mogelijk boven de hoogste plateaus tijdelijk stormachtig (8). Er zijn gevaarlijke (zeer) zware windstoten van 80 tot ruim 100 km/uur: kans op schade!
Het is overwegend bewolkt. Er zijn perioden met (buiige) regen: meeste regen 's ochtends vroeg en in de loop van de middag, ca. 20 mm regen en meer. In loop van de ochtend zijn er droge perioden met een opklaring. Het wordt 11 Ã 12 graden, maar in de loop van de middag wordt het kouder.(Bron L1)
[/quote]
Dit plaatje is hopenlijk voor zeeland niet definitief, hier krijgen we weer eens geen sneeuw.......
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Die sneeuw mag wegblijven van mij.
En volgende week vrijdag is nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eind weg
Beetje sneeuw? Zeg maar gerust een hele boel, GFS verwacht zware sneeuwval Zit al paar runs erin. Is inderdaad nog wel te ver weg, maar zeker een situatie om in de gaten te houden
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Haha, lol! Ik heb dat gezien maar ben gewoon erg voorzichtig anders worden we allemaal weer te enthousiast en straks misschien weer teleurgesteld. Maar leuke verwachtingen, ook dat er eventueel een 'beetje' wind kan staan dan!
groeten marieke
Iets kouder weer en mogelijk sneeuw! Maar ook wat zon, dinsdag lijkt wel een mooiere dag te worden!
Hoe ziet de zon er ook alweer uit. zo'n rond ding dat warmte afgeeft toch. LOL
we zullen het merken.
groeten marieke
Wisselvallig.
Nog steeds zien we het patroon van lagedruk dat ten westen van ons land noordoostwaarts trekt, en aan lagedruk verbonden randstoringen die over ons gebied trekken.
Periodiek leidt dit tot verhoogde neerslagkansen.
De in een ZW/W aanvoer tot ons komende lucht is polair en onstabiel van opbouw.
Morgen trekt in de loop van de middag vanuit het westen een gebied met hogere druk (trekhoog) over.
Weerbeeld:
Komende avond en nacht enkele opklaringen afgewisseld met wolkenvelden, met regionaal ook buien.
ZW wind 5-8 Bft en Tmin 2-5 C.
Zaterdag: eerst veel bewolking en vanuit het ZW enige uren regen, daarna vanuit het ZW droger en enkele opklaringen.
ZW wind 4-7 Bft later meer Z en afnemend tot 2-5 Bft.
Tmax 5-9 C.
Onstuimige en natte zondag, maandag droger maar ook kouder.
Zondag nadert vanuit het ZW een flink uitdiepend lagedruksysteem, dat waarschijnlijk over ons land naar het noordoosten gaat koersen.
Maandag ligt het syteem boven het zuiden van Europa en wordt bij ons in een noordwestelijke aanvoer opnieuw polaire lucht aangevoerd.
Weerbeeld:
Zondag: snel toenemende bewolking en navolgend vanuit het ZW langdurig regen, later op de avond in het N/W mogelijk sneeuw.
Opvallendheiden kent deze dag op veler vlak. Allereerst de wind die zal sterk variabel in richting en kracht zijn, afhankelijk van de positie tov het overtrekkend systeem. In het algemeen gesteld zal de wind in de ochtend in het zuiden van het land het meest opvallen, dan uit Z/ZW richting en met windstoten tot 100-120 km per uur mogelijk. In de middag en avond zal de meeste wind juist in het N helft optreden, dan uit een meer W richting, en met windstoten tot max, 100 km per uur.
Ook opvallend zijn naar verwachting de hoeveelheden neerslag, kan tot meer dan 20-25 mm regionaal oplopen.
Minder opzienbarend, maar wel opvallend zal de temperatuur daling aan de achterzijde van het laag zijn, ik verwacht dat in korte tijd de temperatuur zal dalen van 7-12 C aan de voorzijde tot 2-6 C aan de achterzijde.
Maandag: wisselend bewolkt en vooral in het N/O enkele winterse buien. W/NW wind 3-6 Bft en
Tmin -1/+2 C en Tmax 4-7 C.
Steeds meer terugkeer van de winterse patronen.
Uitvoer schetst ook vandaag weer diverse wegen, die uiteindelijk -bijna- allemaal leiden tot het pad van een flink koude 1e decade van maart.
Grootschalig gezien zijn er 2 mogelijke varianten, in 12z van vandaag door beide opers van de hoofdmodellen goed gevisualiseerd.
In de ene optie, nu door GFS geschetst, blijft lagedruk boven het ZW van Europa, maar gaat deze in de loop van volgende week als aanjager van een N/O stroming fungeren, met hogedruk ten NW.
De ander, EC ic, laat in de loop van volgende week nog lagedruk vanuit het NW over ons trekken, waarna uiteindelijk met lagedruk ten Z/O van ons, en hogedruk ook ten NW, er een N/O aanvoer gaat optreden.
Hoe ook zij, aannnemelijk lijkt dat nadat de eerste 2 dagen door hogedruk nabij er een stabilisering zal optreden, met lichte vorst in de nacht en ochtend en overdag 4-7 C.
Daarna neemt waarschijnlijk de wisselvalligheid toch weer toe, inclusief kans op sneeuw, en zullen de temp. gaan naar Tmin -5/0 C en
Tmax 0/5 C de rest van 1e decade maart.
Trend in de Uitvoer lijkt mi zelfs dermate consistent dat het te koude maartweer het zelfs wel eens -zeker- 1e helft van de maand kan uithouden.
Mvg, Ronald.