Dinsdag 23 februari
Regen en zon
In het noorden schijnt de zon geregeld en blijft het droog. In het zuiden regent het af en toe. Het wordt 3 tot 7 graden. De wind uit het oosten tot noordoosten wordt matig tot vrij krachtig. In de avond en nacht in het noorden sneeuw
Woensdag 24 februari
Regen - bewolking - onweer
Het wordt een dag met regen, bewolking en vanuit het zuiden ook buiige regen en kans op onweer. Temperaturen tussen 7 en 10 graden. In het noorden en de Wadden rond 5 of 6 graden. De wind uit het zuidoosten wordt matig.
Gisteren bracht regen en later vandaag komt er weer wat natte sneeuw naar beneden. Op de grens met de koudere lucht blijft de kans op lokale gladheid. Vanaf morgen verdwijnt dit even met zowel overdag als ook ’s nachts temperaturen boven nul. In het weekend verovert koudere lucht weer terrein met daarna weer kans op natte sneeuw.
Hb&Pp
Is het toeval of komt na een koude winter (koud water) een warme zomer. Want de zwarte en witte lijn zijn allebei koud in februari en zitten in de zomer als hoogste.
Is dit puur toeval of zit hier een verband in. Want dat zou betekenen dat we ons kunnen opmaken voor warme zomer.
A: Het is een windkaart van zondag 28 feb.
B: Op deze kaart worden helemaal geen temp. waarden vermeld,slechts windvelden.Hier kun je helemaal geen conclusies mee trekken over de koudegrens!!!
Als ik het over "de windkaart" heb, zonder specifieke verwijzing naar één of andere kaart, dan heb ik het over de actuele windkaart, zoals die hier te vinden is: http://www.knmi.nl/actueel/
Op het moment dat ik mijn bericht schreef over de grens van koud en warm, kon je mooi zien dat de windrichtingen in Nederland overeenkwamen met de temperatuurovergang die daar het gevolg van was.
Ik moest even zoeken, want ik wist in het geheel niet over wat voor "windkaart van zondag 28 feb" je het had, en blijkbaar heb je het over de windkaart die Micky 7 berichten eerder dan mij had gepost.
Beetje vergezocht van je om te denken dat ik daar nog op reageerde, terwijl een quote of referentie ontbreekt, mijn commentaar er ook niet mee in overeenstemming is, en er tussendoor ook nog een actuele windkaart werd geplaatst.
KNMI geeft nu bijv. voor station Stavoren een opgetreden minimum van -0.2 graden, maar om 8:10 uur was het -1.1 graden. Waarom stellen ze de opgetreden minima niet enkele uren later (opnieuw) vast?
weet je daar iets meer van.
Dat is wel heel knap als ze dat nu al weten...
Uit ervaring kan ik je vertellen dat men over het algemeen grote moeite heeft de wind(kracht) tot 3 dagen goed te voorspellen. Voor wat het waard is hier een kaartje van windfinder voor maandag.
komt op mijn starpagina staan ( weerbericht belgie ) hier kan je dag per dag zien met de temp,hpa,enz,enz
als je dan 7 dagen verder gaat staat er bij maandag 1 maart ( tijdelijk storm ) is wel nog ver he
sushiwidget.blogspot.com/.../belgian-weather-forecast.html | Gewijzigd: 23 februari 2010, 12:55 uur, door kat
Uit ervaring kan ik je vertellen dat men over het algemeen grote moeite heeft de wind(kracht) tot 3 dagen goed te voorspellen. Voor wat het waard is hier een kaartje van windfinder voor maandag.
ja ik denk het ook wel, maar het viel me effkes op.
...
Woensdag 24 februari
Regen - bewolking - onweer
Het wordt een dag met regen, bewolking en vanuit het zuiden ook buiige regen en kans op onweer. ...
Hb&Pp
Nou! Onweerskansen-topic openen?