Wat duidelijk weergeeft hoe smal mensen denken.
Ach ja wat weet zo'n radio nerd ook van de buitenwereld waar de luisteraars met hun voorbumper sneeuwschuiven en het werkelijkwaar tot in de middag spekglad was wegens smeltende sneeuw.
Nou die was echt even de weg kwijt dan! Lol! Maar alles boven nul wordt de laatste tijd al lente-achtig genoemd. Mensen willen gewoon lente en doen er alles voor om dat in hun hoofd ook zo voorjaarsachtig te krijgen.
[koudhe! plaatje] Dat is die grondkou waar ik het over had,dat kan wel wat glibberij opleveren vannacht.
De grondwind mengt minder met de bovenlucht nu waardoor die Deense lucht wat land inwaarts met de zeewind gaat.
Dat ziet er goed uit!
Ik blijf hoop houden, alles beter dan dit herfstweer waar je depressief van wordt.
Helaas hebben qua sneeuw weinig modellen het bij het rechte eind gehad de laatste 2 weken, zeker op deze termijn (>5 dagen) niet.
Maar we blijven afwachten en hopen dat het van winter naar lente gaat, niet van winter naar herfst naar lente..
De grondwind mengt minder met de bovenlucht nu waardoor die Deense lucht wat land inwaarts met de zeewind gaat.
Ik denk het ook, KNMI heeft nog geen waarschuwing gegeven...
Ik blijf hoop houden, alles beter dan dit herfstweer waar je depressief van wordt.
Helaas hebben qua sneeuw weinig modellen het bij het rechte eind gehad de laatste 2 weken, zeker op deze termijn (>5 dagen) niet.
Maar we blijven afwachten en hopen dat het van winter naar lente gaat, niet van winter naar herfst naar lente..
Helemaal mee eens, alleen vrees ik dat die regenachtige tussenfase er meestal wel tussen zit. Dus mooier weer, hoge druk en hogere temperaturen. Maar dat is nu een lastige combi. Bij mooi weer is het deze maanden juist vaak nog vrij fris en in de nacht weer vorst...
Molenbeersel ligt schat ik nog geen 10 km hemelsbreed van het meetstation Ell af.
Hoge druk houdt stand waardoor in de zomer de grond extra warm wordt,de aandrijving die deze winter in gang heeft gezet gaat in de zomer door en dus wordt het een hete zomer.
PP mode/
En ook een natte zomer waarbij de gemiddelde temperaturen getemperd gaan worden door zware buien met hagel regen en knetterend onweer!
Niettemin wel erg warm dus maar met zo nu en dan veel water overlast.
/PP mode
En dat kan iedereen voorzien die statistiekjes kan lezen.
Er valt nu al dikke regen(regen met harde stukjes) misschien is 'het regent slushpuppy' een betere term.
Ola grensbuur,
je hoeft niet eens 10 km te lopen om bij dat meetpunt te komen: ligt vlak tegen de roojer grens (met Ell dus) aan. Vanuit molebelsj dus gewoon bij de kerk (van ons) rechtsaf, doorrijden tot Pinx huuske en dan richting haler, dan linksaf aanhouden (dus dan wel richting Ell) en je komt vanzelf op een onverharde weg. Iets verderop aan de rechterkant is de boel te vinden.
(nou niet meteen die thermometers gaan manipuleren he )
Ontopic: winter is ver te zoeken: regen, met bakken, en een harde wind.