wel geen?GFS is nu zo zeker dat t beter is dan andere instanties?
nou ik ga er wel van uit wat jan zegt,en misschien meerdere hier ook..en wees blij je hebt nu toch lente temps daar...pak een terasje bij manneke pis,biertje en een bonbonnetje..komt t allemaal weer goed
en zeker als dit sneeuw was lag er al veel meer dan 15 cm regent al sinds 6 uur s'ochtends ofzo en er komt geen eind aan !!
wind komt wel uit oosten
Je weet het nooit op dit moment.
Erg lastig.
Straalstroom is wel extreem zuidelijk maar dan moet de boel wel worden geblokeerd.
Ik denk toch dat het langzamerhand warmer word en veel regen maar wie weet er kan van alles gebeuren.
En jan de 10 graden haalt het zuiden vandaag makkelijk.
het is hier nu al 9 graden,welliswaar bewolkt met af en toe doorbreken van de zon en tussendoor een bui
op de buienradar komt een flinke regenbui aanzetten die nu bijna bij eindhoven is.
hopenlijk ben ik voor de bui op mijn werk om 2 uur. | Gewijzigd: 22 februari 2010, 13:31 uur, door frankaloe
nou ik ga er wel van uit wat jan zegt,en misschien meerdere hier ook..en wees blij je hebt nu toch lente temps daar...pak een terasje bij manneke pis,biertje en een bonbonnetje..komt t allemaal weer goed
Welke andere instantie? Jan heeft alleen een neerslagkaart gepost, sneeuw kan ook vallen bij positieve temperaturen.
Ik heb mij alleen uitgesproken voor deze week dat het zachter ging worden, geen lente eerder herfst met zoveel neerslag.
Na het weekend lijkt het terug frisser te worden, maar een ijsdag zit er nog niet in, voor België en een deel van Nederland.
Zoals te zien is op de pluimen op dit forum.
wimB...zie je dat kaartje?I rest my case
Zoals ik al zei, sneeuw kan vallen bij positieve temperaturen.
Het is toch wachten tot zaterdag eer je zekerheid hebt of het nu sneeuw of regen gaat zijn.
Voor jou hoop ik natuurlijk sneeuw
Het is toch wachten tot zaterdag eer je zekerheid hebt of het nu sneeuw of regen gaat zijn.
Voor jou hoop ik natuurlijk sneeuw
niet bij temps die kmi laat zien
Ik volg ook niet blindelings het KMI, ik kijk liever GFS en WRF, voor België zou het dan zondag max 3°C geven.
Als GFS en WRF later dat blijven houden, veranderd het KMI ook mee. KMI voorspelt nu ook nog maar tot zaterdag. Waar jij woont in Nederland is er dan ook veel meer kans dan bij mij op sneeuw maandag doordat je dichter bij de vriesgrens zit.
Momenteel 11,5°C en nog steeds stijgende. | Gewijzigd: 22 februari 2010, 13:57 uur, door WimBaens
jij mag van mij alles hebben sneeuw,sneeuw en nog eens sneeuw, maar er komt nog niks misschien in juni
De koude lucht zit wel heel dicht tegen de Wadden aan. En dit met een naar oost krimpende wind.
I.t.t. de sterke opwarming in het zuiden, blijft de temperatuur in het noorden vrij constant.
om maar even aan te geven dat winter in Grunn gewoon doorgaat, terwijl in Maastricht de uitbaters zo langzamerhand de terrassen weer tevoorschijn halen. Bizar eigenlijk 10C verschil op 200 kmtr.
Thanx! Al zijn het maar kleine kansjes, ik grijp ze met beide handen aan. Ik zou graag nog één grote sneeuwchaos willen! En alles wat daar op lijkt, of kans op geeft, zie ik graag tussen de kaarten! Net als lenteweer overigens, alles behalve dat ergerlijk weer van vandaag!
Ja hier hebben we even lente gehad en nu begint de herfst weer met veel regen en wind
De grens van koude en warme lucht lijkt precies in het midden van Nederland te liggen.
Even de rekenmachine gepakt... uhm... uhm... da's 1 graad per 20 km.