Stukje RDW:
NVM, je was net iets eerder
nou ik vind het eerder lente...we zijn lage temps gewend en nu opeens de 8 a 10 graden...dat vind ik dan lente !
weather without storms is no weather at all.
Anders was die niet streng genoeg.
Overigens sneeuwt het gestaag door maar het dooit inmiddels weer wel,er regent water uit de bomen nu. | Gewijzigd: 21 februari 2010, 21:54 uur, door Picobyte
Anders was die niet streng genoeg.
De Bildt is niet relevant voor een totale nederlandse wintermeting;
Maandag overdag regent het van tijd tot tijd bij een middagtemperatuur die op veel plaatsen rond de 4 graden ligt. In het noorden en noordoosten kan bij achterblijvende temperaturen opnieuw (natte) sneeuw vallen, bij temperaturen die dan nul graden of iets hoger zijn. In het zuidoosten wordt het beduidend zachter met in Zuid-Limburg misschien lokaal 10 graden. De wind wordt meer oostelijk, matig, 3 tot 4 en draait in de avond naar noordoost.
Daarom kloppen die weerberichten vaak niet (in de winter vooral)
Voor mensen die in De Bilt wonen prachtig maar hecht daar totaal geen waarders aan dan zie je nu maar weer met deze hele winter periode over afstand van zo,n 200 km wat voor verschillen er geweest zijn met met noorden.
De Bilt leeft nog in de jaren 50 die als enige een termometer hadden en sneeuw maten met een rietstengel
Het begint hier weer flink te sneeuwen. met een jacht patroon. i.v.m veel wind kr 3--4 Bft. Z.O.
0,2 GR.
De 5 warmste en 5 koudste pluimen moet je altijd met een flinke bak zout nemen, vind ik.
Dat is met alles zo, de warmste en koudste zijn meestal niet serieus te nemen, net zoals met punten-sportevenementen de hoogste en laagste scores niet meetellen voor 't gemiddelde.
Bij lente hoort zon, en geen bakken met regen Maargoed zoals Jan al zei: er gaan weer meer leden voor kou EN dit is een wintertopic, en net als een paar dagen geleden nog steeds geen lentetopic
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Maart wordt dan zachter met temps van overdag rond de 8 graden en rond het vriespunt of iets er boven in de nacht.
dit alles gevolgd met de nodige regen.. en dan wordt het lente.. april...
ach ja bovenstaande is niet gebaseerd op wat voor model dan ook maar als ik een beetje de trends bekijk van alle leden en het gezwabber daarbij denk ik dat ik met de bovenstaande verwachting best wel in de buurt zal zitten...
Februari en maart zullen nog wel wat winters genot brengen maar niet in een vorm waarbij we even lekker in de sneeuw zitten (+2dgn) of nog op de schaats...geen lange periodes van genot..
Kortom Jan waar is het Lente topic | Gewijzigd: 21 februari 2010, 22:11 uur, door Callie-P
nou eigenlijk wel .. een mooie voorjaars-storm bijvoorbeeld | Gewijzigd: 21 februari 2010, 22:14 uur, door Callie-P
Als dat waar is dan denk ik dat ik een depressie krijg in mijn hoofd.
Is dat altijd dat het boven de rivieren in NL altijd veel kouder is in de winter dan eronder? Of ben ik mis?