Vanuit het Zuidwesten.
Als je op de Europese radar kijkt zie je langs de Franse Westkust de eerste echo's.
Het is alleen de vraag in hoeverre de neerslag zich noordwaarts weet uit te breiden, maar de Belgische Ardennen zullen het meest krijgen denk ik zo.
http://www.meteox.com/h.aspx?r=&jaar=-...;soort=loop1uur
Ik denk het niet, de echte winter moet nog beginnen!
Denk niet dat het de laatste stuiptrekkingen zijn....
Enorme grote vlokken..... Dat is toch al natte sneeuw?? Hoe groter de vlok hoe "natter" het is omdat het veel vocht bevat wat onderweg naar de aarde is opgevangen.
Correct me if i'm wrong
Er gaat ook niks vallen.
Daarom zijn de kaartjes die Jan een aantal pagina's geleden plaatste niet helemaal correct,
omdat deze voor hier (de achterhoek, Gendringen) al sinds 12 u. tot in de nacht sneeuw aangaf. Er is hier nog geen vlok naar beneden gekomen, en we zouden al 5 uur sneeuw moeten hebben...
Maargoed.
Vanavond zie ik hier ook niets vallen, aangezien het neerslaggebiedje in NW Frankrijk de verkeerde trekrichting heeft. Deze kan nog wel omhoog gezogen worden, maar ik denk niet genoeg. En daarbij komt dat het een heel zwak neerslaggebiedje betreft, dus geen noemenswaardige hoeveelheden, volgens mij.
Enorme grote vlokken..... Dat is toch al natte sneeuw?? Hoe groter de vlok hoe "natter" het is omdat het veel vocht bevat wat onderweg naar de aarde is opgevangen.
Correct me if i'm wrong
Hoe groter hoe natter klopt wel, maar waar ligt de grens van droog naar nat. 'Enorm grote vlokken' is een relatief begrip en wordt door een ieder anders geïnterpreteerd....
Ja oke das waar over de interpretatie.... Maar van wat ik zo weet is dat droge sneeuw klein van maat is en natte sneeuw groot van vorm is... En hij heeft het over enorme vlokken. Als ik aan enorme vlokken denk, denk ik aan tussen de 2 en 3 cm wat dus natte sneeuw is.....
Ik snap wat je bedoelt, maar jij denkt daar dan aan en dat is jouw interpretatie vanuit jouw referentiekader. Soms als ik heel enthousiast ben kan ik ook 'hele grote vlokken' zeggen terwijl het eigenlijk wel mee viel.
Iemand die nog nooit sneeuw heeft meegemaakt, zal hier ook anders over oordelen en iemand die heel veel natte sneeuw heeft gezien is niet zo snel onder de indruk van een grote vlok. Enfin, om een kort verhaal nog langer te maken: meten is weten!
Wij zijn hier eigenlijk ook een beetje bezig met 'een beleving en een gevoel' omtrent weersverschijnselen, als je het wetenschappelijk wil benaderen zouden we de boel moeten gaan meten. Meteorologie is tenslotte een wetenschap!
Zoals ik het heb begrepen geeft het ene model alleen het puntje Zuid-Limburg sneeuw maar het andere model geeft Limburg en een stuk van Brabant. Afwachten dus, ik hoef niet weg vnv, onze dochter krijgt een logeetje dus laat maar komen.
Iemand die nog nooit sneeuw heeft meegemaakt, zal hier ook anders over oordelen en iemand die heel veel natte sneeuw heeft gezien is niet zo snel onder de indruk van een grote vlok. Enfin, om een kort verhaal nog langer te maken: meten is weten!
Wij zijn hier eigenlijk ook een beetje bezig met 'een beleving en een gevoel' omtrent weersverschijnselen, als je het wetenschappelijk wil benaderen zouden we de boel moeten gaan meten. Meteorologie is tenslotte een wetenschap!
, nou laat ik me hier dan maar bij aansluiten.... Ieder z'n eigen beleving.
En weer on-topic.... Net een beste bui gemist zie ik. Trok net iets te noordelijk voorbij. Maar op de buienradar zie ik nog iets aan komen vanuit de ZW en ZO hoek van Fryslân.. Afwachten of die buien nog door blijven trekken of uitdoven.