Tijd geleden hier alles uitgelegd hoe en wat.
En ik huil en zeik niet
Ik geef uitleg hoe ik erover denk.
Als ik dingen niet begrijp vraag ik het gewoon
En ik lees altijd alles terug. Jaja, en met je kinderlijke en uitdagende gedrag denk je wel je doelen te bereiken, stop met deze onzin en lees gewoon normaal mee, als je je kan gedragen verpest je het niet voor anderen hier ( lees slotje ! )
Persoonlijk ga ik uit van natte/sneeuw. en de temp zal vanavavond onder 0 gaan uitkomen. met mogelijk het gevolg van zeer glade weggedeelten.
lv=78%
wind=z.w kr 4/5Bft.
994.268 hPa. Oplopend.
+4,8gr.
Droog Zonnig.Wisselend.
Tijd geleden hier alles uitgelegd hoe en wat.
En ik huil en zeik niet
Ik geef uitleg hoe ik erover denk.
Als ik dingen niet begrijp vraag ik het gewoon
En ik lees altijd alles terug.
Dat verplicht een ander toch niet om ook altijd maar antwoord te moeten geven???
groeten marieke
uit een wit winkel, wat wel weer een beetje grijs word
(hoop dat het geen regen is dan)
Ik heb GFS zitten kijken en die geeft temperaturen rond de -7 aan op 1500 meter. De temperatuur op 2 meter is 0 a -1 graden en de dauwpunt ligt rond de 0/-0 in mijn ogen goed voor sneeuw
Even wat termen die de lading moeten dekken.
Want complex is en blijft de situatie de komende 10 daagse. Met de hogere luchtdruk ten NW, en de kou ten NW/NO. En lagedruk eigenlijk verder overal om ons heen. Komend vanuit het ZW, dal uiteindelijk meestal positie kiezend ergens ten N van ons land, met met aparte kernen in alle windrichtingen. En omdat de grens tussen kou en zachter zeer dichtbij is en blijft, gaan wij een langdurige fase tegemoet waarin het temperatuur verloop vrij grillig zal zijn, met in hoofdzaak te koude temperaturen. Grillig was het bv ook vandaag met afgelopen nacht temp die opliepen tot 4-6 C en vandaag overdag weer daalden naar 2-4 C.
Grote tegenstellingen zijn er worden wellicht heel bijzonder medio volgende week. Want de kou in Scandinavie is al uitvoerig beschreven, maar zeer imposant, hoewel de ergste kantjes er medio volgende week iets af gaan. blijft het zeer koud in Scandinavie, met flinke ijsvorming, dankzij de koude voorgeschiedenis, tot gevolg.
Tegelijk schetst EC oper 12z bv vanaf midden volgende week zeer hoge temperaturen boven het zuiden van Europa, , met temperaturen op 1500 meter die tot ruim boven de 15 C gaan komen, naar verwachting van dit model komt deze grens tot net onder Parijs.
Maar de koude kwakkelwinter tot nu, dit houdt dus min of meer gewoon aan. Met komende nacht weer lichte vorst, en morgen weer toenemende kans op sneeuw.
Een vrij kpoude zondag, met nog steeds een kans op sneeuw, en lichte tot matige vorst. Overdag 1-4 C.
Maandag begint nog vrij koud, met lichte vorst, daarna regen, in het NO eerst sneeuw, en temp die oplopen tot 5-8 C uiteindelijk in de nacht naar dinsdag.
Dinsdag stroomt dan weer koudere lucht in die woensdag en donderdag weer kans op sneeuw en lichte vorst in de nacht en ochtend zal geven. Ook de maxima blijven met 1-5 C veel te laag voor de tijd van het jaar.
En zo richting maandwisseling, en begin maart, laten de patroonontwikkelingen, met nadrukkelijk hogedruk ten NO, en continentale koude aanvoer aan de bodem, eerder laatwinterse- dan lente aspiraties toe. Ook dan blijft het gem temp verloop ruim onder de norm.
Mvg, Ronald.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Enkele centimeters... Ik hoop dat die depressie nog wat noordelijk trekt
Tja Jan, ik hoop dat je nog gelijk krijgt, maar kan er hier niets anders van maken dan een vroeg lentegevoel....
Zonnig en 5 gr. hier in het Haagse
De halve straat heeft geloof ik last van de (vroege) voorjaarsschoonmaak.
Overal zie ik wel iemand poetsen / boenen / opruimen.