Als ik jullie uiteraard zo mag noemen...!
Ik ga vanavond de sneeuw opzoeken, ff ruim een week skiën.
Ik wens jullie veel plezier met de aankomende sneeuw, en ik zie jullie weer terug in de lente
Of wordt het toch nog winter.....
Tot over ruim een week...
Enne jan bedankt voor je pm..
Groeten Antoin
Veel plezier daar!!!!!
sneeuw moet voor mij niet, maar nog 1 week stevig vriesweer laat maar komen, dan ben ik nog thuis
kan ik hier de weerkaarten nog volgen
Voorlopig kwakkelen
De dooiaanval die gisteren inzette heeft niet tot grote problemen in het verkeer geleidt. Wel moet het verkeer, vooral in het noordoosten van het land rekening houden met gladheid door op- en bevriezig van natte weggedeelten en er valt aanvankelijk ook wat lichte neerslag. Ook komt mist, soms met een zicht van minder dan 50 meter voor.
De dooi krijgt de komende dagen wel duidelijk meer gestalte. Vandaag en in het weekend lopen de temperaturen op naar 4 tot 6, in het zuiden lokaal misschien 7 graden. In de nachten blijft het vaak licht vriezen zodat het verkeer rekening met gladheid moet blijven houden.
De weerkaarten voor volgende week laten een aanhoudend kwakkelend weerbeeld zien. De temperatuur blijft ruim boven nul, wat we danken aan een depressie boven de Britse Eilanden. In de hogere luchtlagen wordt echter regelmatig koude lucht aangevoerd, zodat er ook nu en dan wintese neerslag kan vallen. Vooral het noorden is gevoelig voor nu en dan wintese buien.
De kou blijft in de buurt van ons land maar kan ons begin volgende week niet bereiken. Volgens het Amerikaanse GFS zal vrieskou vanuit het poolgebied via Scandinavie de weg naar west Europa ook weer weten te vinden. Het ECMWF gaat hierin niet mee. Ik denk dat het ook op de lange termijn blijft kwakkelen waarbij het weer van tijd tot tijd wel een winters karakter kan hebben door de passage van storingen gevuld met vrieskou op hoogte. Doordat de temperaturen in de nacht dichtbij of soms iets onder het vriespunt liggen blijft de kans op gladheid aanwezig.
De straalstroom bevindt zich tot midden volgende week nog ter hoogte van de 40ste breedtegraad. Daarna slaat de krachtige atmosferische windrivier, die de overgang markeert tussen koude en warme luchtmassa’s, iets verder naar het noorden uit. Daardoor neemt tijdens de tweede helft van volgende week (eind februari dus) de kans op zachter weer toe. Vooralsnog kan het vooral in de nacht en ochtend soms wat vriezen (waarschijnlijk vooral zondagochtend), tijdens de middaguren komt kwik op waarden tussen 3 en 6 graden uit.
Het weerbeeld kenmerkt zich door wisselvalligheid. Het lagedrukgebied boven de Britse Eilanden speelt ons vooral zaterdag nog parten (kans op veel wind aan zee), maandag trekt vanuit de Golf van Biskaje een nieuwe depressie naar de Noordzee. Het gaat dan op veel plaatsen regenen en de wind trekt aan uit zuidelijke richtingen.
Als het dan toch zachter wordt mag KOUW wel weer wat vaker langskomen
Als het dan toch zachter wordt mag KOUW wel weer wat vaker langskomen
Wie/wat is KOUW?
http://li.wikipedia.org/wiki/Kouw
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kou_%28temperatuur%29
| Gewijzigd: 18 februari 2010, 18:17 uur, door Brisk