Lange termijn :Natte laatste week
Het wordt erg nat in de loop van volgende week. Tot nu toe is er gemiddeld 30 mm gevallen en dat is iets onder normaal (landelijk is het in februari 45 mm). Die 45 m zal gehaald worden, want er komen tot eind volgende week 3 actieve storingen voorbij. De eerste op maandag, de tweede op woensdag, en de derde waarschijnlijk op vrijdag. Doordat ze uit de Golf van Biskaje en het Engels Kanaal komen, is er kans op veel regen. Er zal tot vrijdag zeker 25-30 mm vallen, en kijk niet gek op als er lokaal 50 valt. En daar valt in het weekend van 27/28 februari nog wel wat bij.
Of er nog sneeuw valt is de vraag. Storingen lijken nu wat noordelijker langs te koersen dan het zich gisteren liet aanzien. In de vergelijking van de modellen gaven sommige berekeningen een koers over België aan, maar nu is de gemiddelde koers van zowel de Amerikaanse als de Britse voorspellingen aan dat de depressiekern over West-Nederland of de Noordzee trekt. Dat lijkt logisch, want er is in de Benelux en Frankrijk geen sneeuwdek meer. Ligt er sneeuw, dan hebben storing de neiging om rechtdoor te koersen. Anders is een route over de (Noord)zee de voorkeur.
ja das handig.
nooit te oud voor te leren, (ik en computers)
dank u
Haha, lol! We zullen het zo zien als de nieuwste kaartjes er zijn...
En als het wel nodig is dan ligt er zo veel sneeuw dat het ook weinig nut meer heeft omdat iedereen ingesneeuwd is.
Het zou wel tof zijn als dat gebeurt
hoop voor de belgen dat het lagedrukgebied zen koers wat zuidelijker zal inzetten anders pisse we weer naast de pot met sneeuw
Aah, lekker even een paar onweersklappen. Ik las in het weerbericht van Jan al dat daar kans op was. Morgen ook trouwens!
maar eh ik lees zondag sneeuw, de afsluiter van dit jaar?? (of loop ik alweer achter)
met de groeten van marieke