Tis hier niet minder hoor, vind het ook machtig om te volgen of dit nu weer door gaat of niet. volgens mij kijk ik wel 50x per dag op o-o
Maar nu schaatsen kijken
Geen sneeuwresten, geen bordjes "gevaarlijk ijs", geen gezeur over zouttekort (beperkt strooibeleid).
Heb alleen iets gehoord over problemen met zombi's...
Zat even de nieuwe karten van vandaag te bekijken 0:00 ( Voor maandag/dinsdag )
Staat meer sneeuw op dan er voor
Opening laat ik aan jan over die heb er meer verstand van
Goedemorgen O-O's.
Nou Jan, kom er maar in met het nieuws. En vanaf wanneer gaat het beginnen? Zondag, of toch Maandag én Dinsdag???
Alweer gruwelijk koud in Noordoost-Rusland. Bij ons vanavond enige regen.
In het noordoosten van Europees Rusland is het weer net zo gruwelijk koud als half december. Vanochtend wees de thermometer in Hoseda-Hard een stand aan van -49,6º. In Lapland vroor het plaatselijk meer dan 35 graden: om 4 uur stond het Noorse Karasjok op -36,4º.
Bij ons verraste een over Nederland trekkende storing. Tot gisteravond gebeurde er eigenlijk weinig maar in de loop van de avond ging het in het noorden weer sneeuwen, plaatselijk werd ook ijzel gerapporteerd. Tijdens de afgelopen nacht heeft het ook in het noordwesten gesneeuwd. Met verbazing constateerde ik vanochtend dat het bij mij in Purmerend alweer wit was geworden. Vanuit Hensbroek bij Heerhugowaard kreeg ik een melding van twee centimeter. Vanochtend vroeg sneeuwde het nog in het noorden (7 uur: lichte sneeuw in Roodeschool, temperatuur -0,7º) en op veel plaatsen was het glad. Verder is het nevelig geworden en plaatselijk kwam mist voor.
Vanochtend trekt het neerslaggebied naar het noorden weg en kan het regionaal wat gaan opklaren. Wel komt eerst nog mist voor. De wind gaat overal uit het zuiden tot zuidwesten waaien en is meest matig. Tijdens de middaguren is het aanvankelijk nog droog. Later op de middag en vanavond gaat het echter wat regenen. We krijgen dan van doen met het lagedrukgebied boven de Britse Eilanden dat zich over Zuidoost-Engeland naar het noordoosten verplaatst. De temperatuur loopt vanmiddag op naar circa 3 graden in het IJsselmeergebied en tussen 4 en 7 graden elders. De zuidwestenwind is matig, aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig.
De komende nacht zijn de neerslagkansen nog vrij groot en mede door de sterke wind komt het kwik vrijwel nergens beneden nul. Vrijdag overdag is het eerst droog, in de middag en avond gaat het van het westen uit opnieuw regenen. Het wordt omstreeks 4 graden en de wind waait uit het zuidwesten, later ruimend naar noordwest en aan zee toenemend tot krachtig, windkracht 6.
goedemorgen!
dat laatste stukje ziet er zeer goed uit!
Alleen de vraag of dat ook sneeuw is
Hahaha, nou zeg, je merkt wel dat mensen temperaturen die "normaal"zijn voor de tijd van het jaar niet meer gewend zijn. Ik liep net de hond uit te laten, hoorde ik iemand zeggen "Nou, zeg, wat is het warm he? pfoeh! Echt heel warm". Nu KAN het natuurlijk zijn dat ze opvliegers had, maar zó warm is het nu ook weer niet... lol haha
Ik denk vooral het noorden weer, want daar is het eigenlijk sinds december altijd het koudst geweest (is het nog steeds )