Hier is het droog gebleven. Een neerslaggebied ter grootte van twee provincies trekt midden over deze regio en niets haalt de grond. Tenminste, als de echo's op de buienradar echt zijn, gaan we er maar even van uit dat er daar boven wel wat sneeuw of water in beweging is.
Ik ben benieuwd of we nog iets gaan zien vandaag.
Kan aan mij liggen maar het zal mij niets verbazen als zeker Noord-Oost een aantal centimeter sneeuw zal krijgen.
Is een behoorlijk gebied wat er aankomt en tegen de tijd dat deze het Noorden heeft bereikt zakken de temps alweer.
Is nu trouwens in Emmen -1.5 dus zie de temp niet meer echt boven de nul komen. | Gewijzigd: 17 februari 2010, 13:22 uur, door emmen-online
Is een behoorlijk gebied wat er aankomt en tegen de tijd dat deze het Noorden heeft bereikt zakken de temps alweer.
Is nu trouwens in Emmen -1.5 dus zie de temp niet meer echt boven de nul komen.
Ja alleen klopt dat gebied totaal niet, valt geen neerslag uit, heel België is nog droog | Gewijzigd: 17 februari 2010, 13:18 uur, door WimBaens
Hier eindhoven bewolkt maar nog steeds droog.
Tilburg Idem
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik vind het zelf ook vreemd, hier is een heel gebied over Belgisch Limburg getrokken en er viel niks uit.
En de temperatuur blijft maar stijgen, kans op regen wordt wel erg groot hier.
Zuiden van Nederland, stukje België... volgens de voorgaande reacties, van mensen daar, valt er niets uit...
Deze radar blijkt (normaal juist heel betrouwbaar) dus ook niet helemaal correct;
Het is dus vooral een geval van nowcasten. En het onbetrouwbaar zijn van de radars heeft denk ik te maken met de sneeuw die erin zit, omdat met sneeuw vaker onjuiste radarbeelden worden gegeven. Sneeuw is lastig in kaart te brengen!
Dat zijn behoorlijk grote verschillen hoor! Zo zie je maar dat je nooit op één beeld moet afgaan...
Hier nog een keer een kaartje met bewolking en de buien.
Dit is niet verkeerd bedoeld, en ik neem nu alleen maar even jou post als voorbeeld.
Mensen maken vaak de fout bij het verschil tussen 'buien' en 'regen/sneeuw'.
Buien zijn over het algemeen kortdurende, meer intensievere neerslag in een relatief klein gebied,
Regen/sneeuw(gebieden) zijn over het algemeen langer durende, iets minder actieve neerslag over een relatief groot gebied.
Er zit wel degelijk verschil tussen buien en neerslaggebieden.
Volgens buienradar en andere radars zou het hier nu binnen nu en ongeveer 10 minuten moeten gaan regenen/sneeuwen, maar als ik naar de lucht kijk verwacht ik dat niet. | Gewijzigd: 17 februari 2010, 13:43 uur, door Buffell
Met een beetje pech zullen we er toch niet veel van mee krijgen.
Maar gaat hij noord kunnen er toch wel wat leuke buitjes over ons land komen.
Volgens het weerbericht van gisteren had het in de loop van de ochtend moeten gaan regenen hier. Volgens de buienradar heeft het hier een flinke tijd geregend. Maar het is nog onveranderd droog. Dus als jullie een beetje pech hebben, blijft het front net zo inactief als het nu lijkt en valt er nergens wat.