Als ik de radar van wetter.de mag geloven, en die is toch vrij betrouwbaar, lost alles op voordat het nederland bereikt.
Dus 0,0 noppes nada niks dus......
Maar mocht er sneeuw vallen....wat de gehele winter al bijna niet is voorgekomen in het zuidwesten, dat meet ik ook wel voor spijkenisse. (r'dam).
Idd je hebt gelijk de 15cm sneeuw die hier in het westen viel was niet deze winter maar 20 December 2009.
Ik schat de sneeuw op 0cm in Zuid-Holland/Zeeland ... Tijdelijk 2cm sneeuw nieuw in Brabant, Limburg en zuidelijk Gelderland, daarna overgaand in regen, ten noorden van deze provincie's sneeuw, 4-5cm.. Overgaand in natte sneeuw of regen.. Wellicht ijzel.. ... Boven de lijn Den helder-Emmeloord-Enschede denk ik 3-6cm. NIET overgaand in regen
Vandaag (zaterdag) zeggen ze over dinsdag/woensdag resp. 30 en 40% kans op neerslag, en 0, en 0-2 mm.
Vandaag (zondag) zegt het KNMI over dinsdag/woensdag/donderdag (die laatste pak ik er nu ook maar even bij vanwege het "opschuif-effect" resp 50%, 50% en 50% kans op neerslag, hoeveelheid: 0-3, 1-2, 0-2 mm.
Zie je nu hoe veranderlijk het KNMI is?
Per dag veranderen ze waardes, ze plakken er per dag dus niet zomaar een dag aan vast maar passen de getallen gewoon aan. Net zolang tot je op de bewuste dag zelf zit. Zo scoor je altijd goed!
Bovendien is door alle sneeuw van de afgelopen maanden het albedo van west europa deze winter ook relatief lager dan gemiddeld.
Ik zie nog kans voor een paar dagen strenge nachtvorst.
Per dag veranderen ze waardes, ze plakken er per dag dus niet zomaar een dag aan vast maar passen de getallen gewoon aan. Net zolang tot je op de bewuste dag zelf zit. Zo scoor je altijd goed!
En zelfs dan nog niet altijd
En verder moet je gewoon buiten kijken voor het meest actuele weer.
Buien zijn niet te voorspelen die doen waar ze zin in hebben.
Met de wind richting en temp en oude data kan je er wat leuks van maken een voorspelling .
Maar als jij een scheet laat ruikt die ook niet het zelfde als gister..
Zo is het weer ook en top dat jan het aan het licht heb gebracht iedereen houd nu het weer in de gaten.
En zal dan niet onverwacht zijn als het wel gebeurt.
Bewolking - natte sneeuw en regen
Het wordt een meest bewolkte dag met temperaturen tussen 1 in Groningen tot +3 graden in Zeeland. Er kan af en toe wat (natte) sneeuw vallen, in de kustgebieden ook regen. De zuid-zuidoostenwind is matig tot krachtig aan zee
Ik quote mezelf nog maar even.
Het KNMI zegt op maandag: over dinsdag/woensdag/donderdag, resp. 40%, 60%, 50%. Hoeveelheid: 1, 1-4, 1-2.
Ook nu zie je weer een verschil met hun bericht van gisteren en eergisteren.
Ze veranderen gewoon ieder keer weer.
Hoe dan ook, de hoeveelheid sneeuw is gering.
We zullen het morgen dus zien of ze (het KNMI) gelijk gehad hebben.
Dit is de laatste update dit ik hier neer zet.