Ja, maar wat ik zeg: Die kaartjes en pluimen hebben momenteel niet mijn vertrouwens voor alles wat langer dan twee dagen weg is. Kijk de afgelopen drie weken terug, en er is nagenoeg niet een verwachting die langer dan twee/drie dagen standhoudt. Er valt nu in West-Nederland een tiende van de hoeveelheid waarover we ons twee dagen geleden verkneukelden naar aanleiding van de berichtgeving hier. Geeft niet, want het verkneukelingsproces is ook leuk....
zag ze wouw het niet zeg maar denk dat de belgen een schep moeten kopen als ze die niet hebben
Ja, dat klopt Jan. En ik bedoel het ook verre van kritisch. Het eerste bericht van een topic gaat gemiddeld over vandaag en morgen. En daarvan is de verwachting hier veel beter dan de traditionele kanalen. Maar het valt mij op (door het feit dat ik er af en toe drie dagen uit ben) dat de verwachtingen van twee a drie dagen verder kennelijk toch te moeilijk zijn. Als ik nu drie dagen terug kijk, zie ik dat er voor vandaag veel meer sneeuw verwacht werd dan er lijkt te komen. En dat heb ik al een keer of vier vijf gehad deze winter (soms meer, soms minder). Mijn conclusie, maar daar mag een ieder anders over denken, is dat de iets langere termijn door kaartjes en pluimen nog steeds niet of nauwelijks nauwkeurig te voorspellen is. Zo is het kennerlijk nu eenmaal in het veranderlijke Nederland.
Het weer is niet te voorspellen maar een verwachting.
Voorspellingen doen waarzeggers, helderziende of heldervoelende.
Zal er dadelijk mss op terug komen moet nu naar ziekenhuis toe...