De eerste cm is het begin, ik hoop dat er nog vele cm bijkomen vandaag.
ik hoop het ook was even 5 min matig sneeuw val de rest was mot sneeuw en nog geen stooi wagen gezien volgens mijn zijn ze op vakantie
Of zijn aan het staken voor loon verhoging van wegen het velen werk
Zoals ik gisteren al zei kan er wel wat sneeuw vallen met name langs de westkust en later het noordwesten maar het zullen geen grote hoeveelheden zijn.
Zatredag gaven de pluimen al een wat zwaarder signaal af voor woensdag/donderdag maar dat zou hoofdzakelijk regen kunnen zijn (mogelijk natte sneeuw) en het weekend.
straat en auto's beetje wit
bij een temp van - 1,6
moet zo naar Amsterdam toe over de A9.
Schijnen 4 auto's op elkaar te zitten bij Akersloot, weet alleen niet welke kant.
Hier nog geen neerslag
Maar wel heeeel koud (denk gevoel kouder dan dat het is)een snijdende wind .
Zelfs de hond draaide om en wilde naar huis op de helft van zijn ochtend loopje.
En het is grauw grijs .
Verlang naar Lente met dit weer brrr kouddd.
Buienradar verwacht rond 08.10 uur sneeuw in Middelburg alleen die Tmin, ik weet niet of het ook blijft liggen, ik hoop voor je van wel.
He wat raar!! Hier sneeuwt het matig! En het blijft nog liggen ook.(koudekerke)
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Hier in winkel een klein beetje sneeuw op de grond, lichte sneeuwval nu.
met een temp van -2 blijft het liggen. we gaan dus weer lekker glibberen en glijden!!
groeten marieke
Eerst sneeuw, vanmiddag van het zuiden uit opklaringen. Komende nacht opnieuw flink wat vorst.
En weer valt er sneeuw in ons land. Onder invloed van een uitloper van het warmtefront van een depressie tussen Schotland en IJsland is het in het westen flink gaan sneeuwen. De sneeuw breidt zich oostwaarts uit: lokaal kan er tot rond 3 centimeter vallen. Aan het einde van de ochtend wordt het in het westen weer droog en later vanmiddag en vanavond klaart het van het zuiden op. Na een nacht waarin het slechts op beperkte schaal matig heeft gevroren (Hupsel zowaar nog -9,7º), loopt het kwik vanmiddag op naar maximaal 1 tot 2 graden boven nul. In het oosten en noordoosten komt daarmee waarschijnlijk een einde aan een serie ijsdagen: in Roodeschool gisteren alweer de 9de op rij. De wind waait vandaag uit het zuiden tot zuidoosten en is overwegend matig, aan zee en op het IJsselmeer (vrij) krachtig.
De komende 24 uur trekt het lagedrukgebied naar Ierland, een stroperig ‘regenlaag’ trekt over Spanje naar het oosten (in het Spaanse Estepona werd gisteravond een etmaalsom van 88 mm afgetapt) en boven Zuidwest-Frankrijk ontwikkelt zich een nieuwe storing. Deze storing heeft belangstelling voor ons land maar voor het systeem aan onze grenzen klopt gaan we de voorlopig laatste echt koude nacht tegemoet. Bij weinig bewolking zakt het kwik naar waarden tussen -5 en -11 graden.
Woensdag overdag schijnt eerst nog af en toe de zon, in de middag weer bewolking gevolgd door regen en vooral in het noorden kans op sneeuw en smeltende sneeuw. Bovendien is ijzel mogelijk. De temperatuur stijgt naar 3 graden maar zodra de neerslag inzet gaat het kwik weer enkele graden zakken. De zuidoostenwind krimpt naar oost en is zwak tot matig.