Het is nu allemaal nog zeer onduidelijk, maar kaarten tonen zeker kansen:
-GFS: zaterdag 0 graden grens weer vanuit het ZO verder het land in.
-GFS: laatste ontwikkelingen tonen meer winterse neerslag
-WRF: laat vrijdag en zaterdag de temperatuur op 850 hpa weer significant dalen, zelfs richting -10.
Kortom, diepwinters is het nu nog niet, maar zoals we deze winter hebben gezien kan het snel veranderen. Het lijkt er vooralsnog niet op dat we rond of boven de normale temperaturen komen. Komende week wordt in ieder geval kwakkelen
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
-GFS: zaterdag 0 graden grens weer vanuit het ZO verder het land in.
-GFS: laatste ontwikkelingen tonen meer winterse neerslag
-WRF: laat vrijdag en zaterdag de temperatuur op 850 hpa weer significant dalen, zelfs richting -10.
Kortom, diepwinters is het nu nog niet, maar zoals we deze winter hebben gezien kan het snel veranderen. Het lijkt er vooralsnog niet op dat we rond of boven de normale temperaturen komen. Komende week wordt in ieder geval kwakkelen
Kijk en zo is het! Dank voor deze analyse!
Goed dat je het vraagt, max heeft het goed voor me verwoord iig. Wat vooral meespeelt is de grote invloed van de temperatuur van het zeewater en het ijsselmeerwater. Deze temperaturen van het water zorgen er andere jaren voor dat vorstige perioden vaak snel om kunnen slaan in forse dooi. Door de lage water temps stelt de dooi vooralsnog en voorlopig weinig voor terwijl koude sneller terrein kan winnen.
Voordat flinke dooi en lente temperaturen hun intrede doen zal het mijns inziens langere tijd warmer dan gemiddeld moeten worden om het water weer op te warmen, en dit jaar worden gemiddeld lagere temperaturen voorspeld dus vandaar dat ik denk dat de lente nog wel een maandje op zich laat wachten.
Maarja het blijft een voorspelling dus zeker is het allerminst, er kan natuurlijk een sterke ZW stroming met warme lucht op gang komen alhoewel dat niet waarschijnlijk is gezien de trends van de afgelopen weken en de komende 2 weken.