zo gemakkelijk met elektronica tot motor omgezet zou worden kunnen we echt het weer beïnvloeden.
Helaas zijn windmolens niet voorzien van programmatuur om als ventilator te dienen en zijn ook de grondstations(transformators)daar niet op ingericht.
De transformator moet voor een drie MW molen niet de drie MW geleverd elektrisch vermogen leveren aan het net.
Het net levert dik vier MW naar die zelfde molen voor 80% optimaal vermogen.
Ook komt daarbij nog de belasting van de wieken maar de wieken zijn echt het probleem niet als je koppel wil leveren tegen de wind in.
Het zou wel een stunt zijn om zo iets te proberen maar echt je trekt heel Europa plat als je het gedaan krijgt al die windmolens te laten ventileren.
Haha! Een serieuze theorie op een wanhoopsgedachte Maar dat de mens het weer kan beïnvloeden als ie zou willen is een feit. Of dat op die manier kan betwijfel ik dan wel weer. Voorts zou niemand daar blij van worden denk ik en daarvoor lobbyen (haha de ged8te alleen al) is het te laat voor nu. | Gewijzigd: 15 februari 2010, 20:38 uur, door zwoof
Ja die ene sneeuwbui hier in het westen vergeet ik nooit meer. Maar goed, dat blijft koffiedik kijken, hoe groot kan die kans zijn?
worden weer wit en er komt weer een mooi laag sneeuw
op de pak sneeuw die er al ligt z'n 5 cm. Dus wie weet, op
naar de 6 cm!
het pak.
Wat lichte sneeuw
Dooi klopt aan de deur
Er zijn vanavond en vannacht nog een paar opklaringen. In die gebieden kan het vanavond heel koud worden: in het noorden lokaal tot -10. Maar er komt vannacht langzaam iets meer wind en de temperatuur zal later wat stijgen. Ook eventuele mistbanken zullen overgaan in nevel. Ook is er vannacht kans op wat lichte sneeuw en het wordt op veel plaatsen glad. De minimumtemperatuur is in het zuiden -2 tot -5. De sneeuwbuitjes komen door een zwakke storing, die oplossend van zuid naar noord trekt, nog niet door een depressie boven Engeland.
Die depressie komt morgen wel dichtebrij en het koufront komt morgenavond misschien over het noordwesten van ons land. Vooraf is er morgenochtend een zwak warmtefront wat mogelijk wat sneeuw geeft. De meeste kans daarop is in het westen en midden, maar meer dan 1 of 2 cm zal het niet zijn. In de middag is het de meeste tijd droog en vanuit het zuiden kan de zon even doorbreken. De wind draait van zuidoost naar zuid tot zuidwest, en neemt aan zee toe tot windkracht 5 a 6. De maximumtemperatuur is 0 graden in Groningen tot +3 in het westen en zuidwesten. Met de wind erbij is het toch een koude dag.
Dooi eerst in westen
Van woensdag tot vrijdag blijft die depressie boven Engeland. Maar ze krijgt wel versterking uit Spanje en Frankrijk. Een front met regen kan ons donderdag bereiken. Woensdag is het droog met af en toe zon en een zwakke tot matige zuidoostenwind. Misschien kan er in het oosten nog geschaatst worden: de nachttemperatuur is er woensdag nog onder nul (-3 tot -6). Donderdag en vrijdag is er dus kans op regen. Het wordt dan in het binnenland +1 tot +3. In het westen wordt het later deze week +3 tot +6 en is de dooi ingetreden. Als een regenbui in de nacht komt, is er kans op ijzel.
Gewoon omdat de zee koud is en het land tussen hier en het strand,ook goed koud is. | Gewijzigd: 15 februari 2010, 20:43 uur, door Picobyte
Moed is er nog steeds wel hoor. Op dit moment zit het ergens in mijn schoenen. Ik hoop op grote hopen.
Trouwens de lucht is hier best orjanje (zwanger van de sneeuw?) vooralsnog is het al een hele tijd motsneeuw. | Gewijzigd: 15 februari 2010, 20:52 uur, door zwoof
OPGEHOUDEN moet worden met het steeds verbeteren van elkaars spelling. We zitten hier niet op de basisschool en iedereen typt zoals hij/zij het fijnst vind, zoals het maar begrijpelijk blijft en leesbaar.
Dacht ik zo.
Ja ik heb er de moed nog in! Gewoon omdat het kan.
Ik heb zin in een pak sneeuw dus het is ook een beetje wishfull thinking. Meer dan afgaan op de verwachtingen van de weersdeskundigen kunnen we niet doen. Wat onze weerman hier verwacht, op basis van de kaarten... staat haaks op de andere verwachtingen, tja wat zal het worden?! Dat zullen we de komende dagen gaan zien. Spannend dus weer. En dat maakt het juist zo leuk. Valt er sneeuw ben ik blij, valt het niet; ook prima, want dat calculeer ik in...
MODIS Aqua of MODIS Terra, zie deze link.
Ik heb in dit geval een stuk van Nederland uitgeknipt omdat er voor de rest veel wolken op staan.
http://rapidfire.sci.gsfc.nasa.gov/subsets...t=AERONET_Lille
Je bedoelt; 'zolang het maar begrijpelijk blijft...'
Nee grapje hoor, helemaal met je eens. We zitten niet op school en een foudje moet kunnen!
OPGEHOUDEN moet worden met het steeds verbeteren van elkaars spelling. We zitten hier niet op de basisschool en iedereen typt zoals hij/zij het fijnst vind, zoals het maar begrijpelijk blijft en leesbaar.
Dacht ik zo.
Je was me voor en daar kan ik me volledig in vinden!
Was echt niet meer fijn, mijn vingers deden gewoon hartstikke zeer en het was ook nog eens doodstil op de weg doordat de meesten met een kater in hun nest lagen vanwege de carnaval.
Nu sneeuwt ( 21.00 uur) het alweer licht. Please stop er nu maar eens mee van boven. Een ding ga ik zeker doen, weer winterbanden aanschaffen.
Laat de LENTE komen, het is mooi geweest.
Leuk om met morgen te vergelijken als de "bakken" sneeuw gaan vallen! (als dat zo is ....)
Verder een satellietfoto van vanmiddag waarop het ijs van het IJsselmeer goed te zien is.
Leuk om te vergelijken inderdaad! Zo komt de aap uit de mouw. Hier is een centimeter weg! Helga had het over een pakket sneeuw gisteren..Hier is nu een centimeter weg, dus ik trek mijn conclusies: Er komt niks bij, het wordt alleen ergens anders naar toe verzonden!
Hou op! Da's slecht voor de (het?) sneeuwkarma! Eerst de komende dagen nog even afwachten en als het 'voorjaar 2010 discussietopic deel 1' van start gaat, dan gaan we om de lente roepen, ke?!
Ik heb zo'n gevoel dat dit kaartje;
niet helemaal klopt, aangezien hij voor hier 'sneeuw licht tot matig' aangeeft maar het hartstikke droog is hier. (voor 't eerst sinds zaterdagavond!)