Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 februari 2010, 20:37 uur | Bericht #99188
Citaat van Picobyte, maandag 15 februari 2010, 20:18 uur Die Duitsers moeten hun ventilators gewoon op 180 graden tegenwind zetten,en hopen dat heel Europa geen stroom gaat vragen om aan die 36.000MW te voldoen(als iedere windmolen dynamo)
zo gemakkelijk met elektronica tot motor omgezet zou worden kunnen we echt het weer beïnvloeden.
Helaas zijn windmolens niet voorzien van programmatuur om als ventilator te dienen en zijn ook de grondstations(transformators)daar niet op ingericht.
De transformator moet voor een drie MW molen niet de drie MW geleverd elektrisch vermogen leveren aan het net.
Het net levert dik vier MW naar die zelfde molen voor 80% optimaal vermogen.
Ook komt daarbij nog de belasting van de wieken maar de wieken zijn echt het probleem niet als je koppel wil leveren tegen de wind in.
Het zou wel een stunt zijn om zo iets te proberen maar echt je trekt heel Europa plat als je het gedaan krijgt al die windmolens te laten ventileren.

Haha! Een serieuze theorie op een wanhoopsgedachte Maar dat de mens het weer kan beïnvloeden als ie zou willen is een feit. Of dat op die manier kan betwijfel ik dan wel weer. Voorts zou niemand daar blij van worden denk ik en daarvoor lobbyen (haha de ged8te alleen al) is het te laat voor nu. | Gewijzigd: 15 februari 2010, 20:38 uur, door zwoof
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
marja
Lid
15 februari 2010, 20:38 uur | Bericht #99189
Citaat van zorba, maandag 15 februari 2010, 20:33 uur 20 December en 6 januari zeiden ze toch ook een beetje sneeuw??

Ja die ene sneeuwbui hier in het westen vergeet ik nooit meer. Maar goed, dat blijft koffiedik kijken, hoe groot kan die kans zijn?
www.marmod.nlGeef O-O wat extra zon deze lente ;-)
Waarom deze advertentie?
rdevos
Lid
15 februari 2010, 20:40 uur | Bericht #99190
Citaat van brandweer, maandag 15 februari 2010, 20:29 uur :D Esnchede matige motsneeuw. De auto's
worden weer wit en er komt weer een mooi laag sneeuw
op de pak sneeuw die er al ligt z'n 5 cm. Dus wie weet, op
naar de 6 cm!

het pak.
Weatheralert B.V, Het weer, een spectaculaire ontwikkeling! www.weatheralert.nl ga direct naar onze site!. :)
Jennydb
Lid
15 februari 2010, 20:41 uur | Bericht #99191
WeerDirect:

Wat lichte sneeuw
Dooi klopt aan de deur

Er zijn vanavond en vannacht nog een paar opklaringen. In die gebieden kan het vanavond heel koud worden: in het noorden lokaal tot -10. Maar er komt vannacht langzaam iets meer wind en de temperatuur zal later wat stijgen. Ook eventuele mistbanken zullen overgaan in nevel. Ook is er vannacht kans op wat lichte sneeuw en het wordt op veel plaatsen glad. De minimumtemperatuur is in het zuiden -2 tot -5. De sneeuwbuitjes komen door een zwakke storing, die oplossend van zuid naar noord trekt, nog niet door een depressie boven Engeland.

Die depressie komt morgen wel dichtebrij en het koufront komt morgenavond misschien over het noordwesten van ons land. Vooraf is er morgenochtend een zwak warmtefront wat mogelijk wat sneeuw geeft. De meeste kans daarop is in het westen en midden, maar meer dan 1 of 2 cm zal het niet zijn. In de middag is het de meeste tijd droog en vanuit het zuiden kan de zon even doorbreken. De wind draait van zuidoost naar zuid tot zuidwest, en neemt aan zee toe tot windkracht 5 a 6. De maximumtemperatuur is 0 graden in Groningen tot +3 in het westen en zuidwesten. Met de wind erbij is het toch een koude dag.

Dooi eerst in westen

Van woensdag tot vrijdag blijft die depressie boven Engeland. Maar ze krijgt wel versterking uit Spanje en Frankrijk. Een front met regen kan ons donderdag bereiken. Woensdag is het droog met af en toe zon en een zwakke tot matige zuidoostenwind. Misschien kan er in het oosten nog geschaatst worden: de nachttemperatuur is er woensdag nog onder nul (-3 tot -6). Donderdag en vrijdag is er dus kans op regen. Het wordt dan in het binnenland +1 tot +3. In het westen wordt het later deze week +3 tot +6 en is de dooi ingetreden. Als een regenbui in de nacht komt, is er kans op ijzel.

Picobyte
Lid
15 februari 2010, 20:41 uur | Bericht #99192
In het noordoosten morgen gewoon sneeuw,met of zonder ventilator..
Gewoon omdat de zee koud is en het land tussen hier en het strand,ook goed koud is. | Gewijzigd: 15 februari 2010, 20:43 uur, door Picobyte
Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
zwoof
Lid
15 februari 2010, 20:44 uur | Bericht #99195
Citaat van Marja, maandag 15 februari 2010, 20:32 uur Alle weermannen/vrouwen hebben het over lichte sneeuw, een enkel vlok. Is hier nog iemand die de moed er nog in heeft?

Moed is er nog steeds wel hoor. Op dit moment zit het ergens in mijn schoenen. Ik hoop op grote hopen.

Trouwens de lucht is hier best orjanje (zwanger van de sneeuw?) vooralsnog is het al een hele tijd motsneeuw. | Gewijzigd: 15 februari 2010, 20:52 uur, door zwoof
Han
Lid
15 februari 2010, 20:49 uur | Bericht #99196
De sneeuwkaartjes van eergisteren, gisteren en vandaag.
Leuk om met morgen te vergelijken als de "bakken" sneeuw gaan vallen! (als dat zo is ....)

Verder een satellietfoto van vanmiddag waarop het ijs van het IJsselmeer goed te zien is.
Buffell
Lid
15 februari 2010, 20:51 uur | Bericht #99197
Ik denk dat ik nu namens veel mensen spreek als ik zeg dat er wel even
OPGEHOUDEN moet worden met het steeds verbeteren van elkaars spelling. We zitten hier niet op de basisschool en iedereen typt zoals hij/zij het fijnst vind, zoals het maar begrijpelijk blijft en leesbaar.

Dacht ik zo.
Tyshane
Lid
15 februari 2010, 21:03 uur | Bericht #99201
Citaat van Marja, maandag 15 februari 2010, 20:32 uur Alle weermannen/vrouwen hebben het over lichte sneeuw, een enkel vlok. Is hier nog iemand die de moed er nog in heeft?

Ja ik heb er de moed nog in! Gewoon omdat het kan.

Ik heb zin in een pak sneeuw dus het is ook een beetje wishfull thinking. Meer dan afgaan op de verwachtingen van de weersdeskundigen kunnen we niet doen. Wat onze weerman hier verwacht, op basis van de kaarten... staat haaks op de andere verwachtingen, tja wat zal het worden?! Dat zullen we de komende dagen gaan zien. Spannend dus weer. En dat maakt het juist zo leuk. Valt er sneeuw ben ik blij, valt het niet; ook prima, want dat calculeer ik in...
Han
Lid
15 februari 2010, 21:03 uur | Bericht #99202
Citaat van Gekke Leo, maandag 15 februari 2010, 20:54 uur Waar haal je die satellietfoto vandaan?

MODIS Aqua of MODIS Terra, zie deze link.
Ik heb in dit geval een stuk van Nederland uitgeknipt omdat er voor de rest veel wolken op staan.

http://rapidfire.sci.gsfc.nasa.gov/subsets...t=AERONET_Lille
Tyshane
Lid
15 februari 2010, 21:06 uur | Bericht #99203
Citaat van Buffell, maandag 15 februari 2010, 20:51 uur ...zoals het maar begrijpelijk blijft en leesbaar...

Je bedoelt; 'zolang het maar begrijpelijk blijft...'

Nee grapje hoor, helemaal met je eens. We zitten niet op school en een foudje moet kunnen!
15 februari 2010, 21:07 uur | Bericht #99204
Citaat van Buffell, maandag 15 februari 2010, 20:51 uur Ik denk dat ik nu namens veel mensen spreek als ik zeg dat er wel even
OPGEHOUDEN moet worden met het steeds verbeteren van elkaars spelling. We zitten hier niet op de basisschool en iedereen typt zoals hij/zij het fijnst vind, zoals het maar begrijpelijk blijft en leesbaar.

Dacht ik zo.

Je was me voor en daar kan ik me volledig in vinden!
Boxer
Lid
15 februari 2010, 21:09 uur | Bericht #99205
Heb je nog een mooi vooruitzicht waar wij ons in kunnen vinden Jan? | Gewijzigd: 15 februari 2010, 21:09 uur, door Boxer
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
Tyshane
Lid
15 februari 2010, 21:09 uur | Bericht #99206
Zo op de radar te zien valt er in Zuid-limburg niet alleen confetti... voor de rest nog maar weinig activiteit.
Ben
Lid
15 februari 2010, 21:09 uur | Bericht #99207
Vanochtend om 7.30 uur op de fiets. Ik heb het deze winter het nog niet zo koud gehad. Heel vreemd, was min 11 graden in Twente, maar het voelde als min 20 graden.
Was echt niet meer fijn, mijn vingers deden gewoon hartstikke zeer en het was ook nog eens doodstil op de weg doordat de meesten met een kater in hun nest lagen vanwege de carnaval.
Nu sneeuwt ( 21.00 uur) het alweer licht. Please stop er nu maar eens mee van boven. Een ding ga ik zeker doen, weer winterbanden aanschaffen.
Laat de LENTE komen, het is mooi geweest.
zwoof
Lid
15 februari 2010, 21:09 uur | Bericht #99208
Citaat van Han, maandag 15 februari 2010, 20:49 uur De sneeuwkaartjes van eergisteren, gisteren en vandaag.
Leuk om met morgen te vergelijken als de "bakken" sneeuw gaan vallen! (als dat zo is ....)

Verder een satellietfoto van vanmiddag waarop het ijs van het IJsselmeer goed te zien is.

Leuk om te vergelijken inderdaad! Zo komt de aap uit de mouw. Hier is een centimeter weg! Helga had het over een pakket sneeuw gisteren..Hier is nu een centimeter weg, dus ik trek mijn conclusies: Er komt niks bij, het wordt alleen ergens anders naar toe verzonden!
Tyshane
Lid
15 februari 2010, 21:12 uur | Bericht #99209
Citaat van Ben, maandag 15 februari 2010, 21:09 uur Laat de LENTE komen, het is mooi geweest.

Hou op! Da's slecht voor de (het?) sneeuwkarma! Eerst de komende dagen nog even afwachten en als het 'voorjaar 2010 discussietopic deel 1' van start gaat, dan gaan we om de lente roepen, ke?!
Buffell
Lid
15 februari 2010, 21:15 uur | Bericht #99210
Hahahah ja inderdaad, hoe ironisch dat ik zelf een gigantische fout maak in mijn post.

Ik heb zo'n gevoel dat dit kaartje;
satWetterAktuell_property_default.jpg
niet helemaal klopt, aangezien hij voor hier 'sneeuw licht tot matig' aangeeft maar het hartstikke droog is hier. (voor 't eerst sinds zaterdagavond!)
zwoof
Lid
15 februari 2010, 21:15 uur | Bericht #99212
Precies! Al enig idee wat de pluim gaat doen vanavond?
15 februari 2010, 21:18 uur | Bericht #99213
Ik vind het raar dat Helga met woensdag komt terwijl er niets te zien is op de kaarten
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 54 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 54, lezen 6 mensen het topic "Waarnemingentopic Winter 2014-2015 Deel 1".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden