Meestal wit van kleur door verstrooien van omgevings licht in de kristal structuur... enzenz zoek verder op internet enzo.
Taal en zet fouten mailen naar nergens@zucht.nl.be.co.offline
Tussen al het wel of niet sneeuwgeweld <--- laten we het hopen....
Toch offtopic aardig om te lezen dit taalpuriteins gedoe
Kaarten worden steeds minder...
Hopelijk draait het nog bij ben bang van niet...
Maar geeft wel aan dat kou overwint toch?
Huh -8 al raar hoor fenoneem ''weer'' | Gewijzigd: 15 februari 2010, 20:04 uur, door weerfreakje
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Huh -8 al raar hoor fenoneem ''weer''
Zie ook die 5,6 op een plek waar je het niet snel verwacht
Die Duitsers moeten hun ventilators gewoon op 180 graden tegenwind zetten,en hopen dat heel Europa geen stroom gaat vragen om aan die 36.000MW te voldoen(als iedere windmolen dynamo)
zo gemakkelijk met elektronica tot motor omgezet zou worden kunnen we echt het weer beïnvloeden.
Helaas zijn windmolens niet voorzien van programmatuur om als ventilator te dienen en zijn ook de grondstations(transformators)daar niet op ingericht.
De transformator moet voor een drie MW molen niet de drie MW geleverd elektrisch vermogen leveren aan het net.
Het net levert dik vier MW naar die zelfde molen voor 80% optimaal vermogen.
Ook komt daarbij nog de belasting van de wieken maar de wieken zijn echt het probleem niet als je koppel wil leveren tegen de wind in.
Het zou wel een stunt zijn om zo iets te proberen maar echt je trekt heel Europa plat als je het gedaan krijgt al die windmolens te laten ventileren.
Huh -8 al raar hoor fenoneem ''weer''
Kou overwint? Volgens weerplaza volgende week 8-9 graden!
LOL in de war met het Engelse 'contamination', in het Nederlands ook wel 'besmetting'.
ONTOPIC nu allen weer!!
Gendringen heeft een temperatuur -3, zeer, zeer lichte sneeuw op 't moment.
Er wordt teveel heisa gemaakt over morgen, de wens wordt hier de vader van de gedachte, en laten we redeneren vanuit de kaarten, oftewel;
Het westen kan zich gaan opmaken voor wat sneeuw, de rest van het land moet in principe nergens vanuit gaan, daardoor is alles wat er dan valt mooi meegenomen.
Nu gaan we tegen de kaartjes in gaan hopen en zelf gaan voorspellen, maar dan valt het altijd (zoals wel vaker gebleken hier op dit forum) tegen. Laten we dus de realiteit aanhouden!
Die dip in de temperatuur zie je daar wel vaker, is een heide-/natuurgebied achter Woensdrecht.
Het zal er wel helder zijn.
Vaak zie je wel dat de temperatuur ineens keldert, dit door de uitstraling van het aardoppervlak. Dit gaat snel boven zandvlakten, sneeuw e.d. | Gewijzigd: 15 februari 2010, 20:28 uur, door arjanbruggink
Eindelijk mogen wij ook eens van geluk spreken.... het westen heeft immers veel te weinig kunnen mee genieten van deze winter....althans het zuidwesten dan he...
Maar goed.... eerst zien en dan geloven....want ik geloof er helemaal niet zo in voor onze regio.
We zullen zien.... morgen vroeg als we weer eens vast staan op de snelweg....
Laat die 1,5mm maar komen....
Helga heeft het meer over de woensdag die problemen kan gaan opleveren....
En Piet Pauluskerk ziet geen problemen....
Ik snap het ook allemaal niet meer hoor.....
Ik gok op regen morgen en een middagtemp. van +3 a +4 graden.
Met eerst wat lichte sneeuwval, overgaand in korrelsneeuw en daarna regen.... en tegen de middag droog en een zonnetje.
| Gewijzigd: 15 februari 2010, 20:31 uur, door mbouman
En Piet Pauluskerk ziet geen problemen....
Ik snap het ook allemaal niet meer hoor.....
Ik gok op regen morgen en een middagtemp. van +3 a +4 graden.
Met eerst wat lichte sneeuwval, overgaand in korrelsneeuw en daarna regen.... en tegen de middag droog en een zonnetje.
Dat zou heel goed kunnen ja vooral in het westen en zuiden dooi, ik vind het best maar laat het dan wel gelijk +10 graden worden, ik heb zo,n verschrikkelijke zin in de Lente/Zomer. Het is genoeg zo de winter, we hebben in ieder geval na Jaren weer eens een echte winter gehad wat we niet meer gewend waren.