Miljaar, verrekt koud vandaag. Kan komen door 't dunnere pakje wat ik aanheb, maar volgens mij vriest 't gewoon een stuk meer. Ook daarnet weer wat motsneeuw, net nu alles weer een beetje weg aan 't smelten was op de wegen. Maar goed, aangezien m'n schaatsijs totaal in de vernieling ligt door de matige vorst en de sneeuw van de afgelopen 48 uur mag 't van mij finaal los gaan: een halve meter sneeuw is wat ik nou wil!
groeten marieke
Plaats eens een kaartje
Helga d'r internetverbinding ligt er zeker uit ... Ze is duidelijk niet langs geweest hier. Gisteren was ze nog 'voor' Jan Of probeerde ze rond 17.30 hier te lezen ...
Die neerslag zal het land niet echt op gaan. Alleen in het westen wat neerslag
kom op mensen face it, de realiteit is net wat anders dan we zouden willen!
je weet maar nooit...een speling van 50 km..dat is niet veel...we zien t morgen wel,hou je morgen op de hoogte wat t wordt
Maar niet dit gekwakkel.
Ben ik helemaal mee eens, of er moet morgen 20cm sneeuw vallen of de lente moet invallen met temp. van +10 graden, lijkt me heerlijk. Niet dit gekwakkel met 2cm sneeuw en donderdag regen daarna weer kou.
Je weet het natuurlijk nooit. In de run ervoor van 06u lag het neerslaggebied een stuk verder van de kust af.
Misschien moeten de mensen die klagen over file leed eens gaan na denken hoe dat toch komt dat auto's botsen en in de slip raken.
Zelf rij ik hier in Noordoost al heel de winter zonder sneeuwkettingen en heeft mijn nummerplaat al heel wat sneeuw geschoven zonder ook maar enige vorm van problemen.
Nederlanders klagen altijd en zijn veel te verwend bovendien.
Als we volgende winter gewoon alleen de auto weg en snelweg strooien en geen zout in de dorpen waar je zonder zout ook maar relatief langzaam kan rijden kan er op de verkeers aders tenminste goed door gereden worden.
Persoonlijk maak ik mij ik er niet zo druk om,ik rij echt niet sneller dan 40~50 op een moderne snelweg als er sneeuw/ijs prut ligt.
Maar dan wordt je continu ingehaald door idioten die je voorbij willen op die verdomd veel gevaarlijker linker baan he,en dan pakken ze de zout strooier voor je die doorgaans lekker doorrijdt ook nog effe mee
Sneeuw is geen probleem,het zijn de gefrustreerde simpele mensen die de boel met hun voertuig blokkeren.
Mensen moeten ook niet beginnen over winter banden,ik rij op winter banden maar op sneeuw en drek ijs ben je op banden gewoon kansloos.
Pas je rijstijl dus aan en zorg gewoon voor zo goed mogelijk profiel,profiel helpt nog een klein beetje vooral als de randen nieuw en goed scherp zijn.