Winter 2010 discussietopic deel 19 :: onweer-online.nl
Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Franky43
Lid
15 februari 2010, 13:16 uur | Bericht #98944
Wel raar L1 meld temperaturen tot -1 hier in Limburg terwijl Wetter.Net dit aangeeft (Das Wetter in Venlo

Am Montag überziehen dichte Wolken den Himmel in Venlo. Die Sonne ist nicht zu sehen, und die Temperaturen gehen am Morgen auf -3 Grad zurück. Am Tage steigen die Werte dann auf 1 Grad. Der Wind weht nur leicht aus südlichen Richtungen.) Thermometer geeft toch echt bijna 1c aan.
15 februari 2010, 13:17 uur | Bericht #98945
Citaat van Jeffrey83, maandag 15 februari 2010, 13:07 uur Hier verdwijnt de sneeuw ook al... wel gek eigenlijk, want ik weet zeker dat het onder 0 is.. zal wel iets met verdampen en zout te maken hebben...
Meteoconsult: Er kan plaatselijk 1, misschien wel 2 cm vallen (zo, wel 2? )
Waarom deze advertentie?
15 februari 2010, 13:22 uur | Bericht #98947
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 15 februari 2010, 13:16 uur Mmmmm

Ik vind van niet
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
15 februari 2010, 13:36 uur | Bericht #98948
Mooie kaartjes Jan! Succes aan degenen die morgenochtend in en rondom Rotterdam moeten zijn
15 februari 2010, 13:38 uur | Bericht #98949
Waarom zit er zoveel verschil in de sneeuwkaarten.
Eerst krijg ik best wat sneeuw, en de andere niks.

ferry86
Lid
15 februari 2010, 13:38 uur | Bericht #98950
Citaat van Jeffrey83, maandag 15 februari 2010, 13:07 uur Hier verdwijnt de sneeuw ook al... wel gek eigenlijk, want ik weet zeker dat het onder 0 is.. zal wel iets met verdampen en zout te maken hebben...

Heel vreemd inderdaad. Temperatuur hier ook onder nul, geen zon en toch smelt de sneeuw weg?
15 februari 2010, 13:39 uur | Bericht #98952
Hmm, volgens die kaartjes van jan gaan we hier wat meemaken morgen .
Lekker, morgen afrijden voor taxipas
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
Murphy
Lid
15 februari 2010, 13:53 uur | Bericht #98957
Citaat van ferry, maandag 15 februari 2010, 13:38 uur Heel vreemd inderdaad. Temperatuur hier ook onder nul, geen zon en toch smelt de sneeuw weg?

Sublimatie

Zo kan bijvoorbeeld ijs in strenge winters, bij erg droog weer, direct sublimeren naar de gasvormige fase
Rob63
Lid
15 februari 2010, 13:56 uur | Bericht #98958
Is er op sommige plaatsen dan koolzuursneeuw gevallen?
Ronaldo
Lid
15 februari 2010, 14:01 uur | Bericht #98961
Hier een temp van -1,5 ongeveer en inimini-sneeuw dat naar beneden dwarrelt.

Ik hou me hart vast morgen. Morgen moet ik naar school met het OV naar Rotterdam (metro). Iedereen die wel is met de metrolijnen van Rotterdam is geweest kan beamen dat dat een drama is.
WimBaens
Lid
15 februari 2010, 14:01 uur | Bericht #98962
Dus zijn de verwachtingen voor Belgisch Limburg voor morgen een droog weertje.
Vandaag de hele tijd al lichte sneeuw.
mph
Lid
15 februari 2010, 14:06 uur | Bericht #98963
In de ochtend (lees morgenochtend) valt er vooral in de westelijke helft sneeuw, geen grote hoeveelheden overigens, lokaal kan het dus glad zijn.

KNMI 12:47 | Gewijzigd: 15 februari 2010, 14:06 uur, door mph
ferry86
Lid
15 februari 2010, 14:06 uur | Bericht #98964
Citaat van Ronaldo, maandag 15 februari 2010, 14:01 uur Hier een temp van -1,5 ongeveer en inimini-sneeuw dat naar beneden dwarrelt.

Ik hou me hart vast morgen. Morgen moet ik naar school met het OV naar Rotterdam (metro). Iedereen die wel is met de metrolijnen van Rotterdam is geweest kan beamen dat dat een drama is.

Een paar sneeuwvlokjes en de wissels werken niet meer
maarten89
Lid
15 februari 2010, 14:09 uur | Bericht #98965
Temp daalt hier weer -3.3
Max was -2.7
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 februari 2010, 14:27 uur | Bericht #98966
Ah, het KNMI voorspelt een beetje sneeuw, dat wordt chaos
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
15 februari 2010, 14:29 uur | Bericht #98967
Citaat van Maxim1110, maandag 15 februari 2010, 14:27 uur Ah, het KNMI voorspelt een beetje sneeuw, dat wordt chaos

Ben bang dat de chaos ergens anders komt.
Wij krijgen niks volgens de laatste kaarten.

Brisk
Lid
15 februari 2010, 14:30 uur | Bericht #98968
Guidance weerbeeld voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee gebaseerd op de HIRLAM run van 06 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling

SYNOPTISCHE SITUATIE:
restanten van een oude occlusie bevinden zich de komende 18 uur in onze omgeving. Een lagedrukgebied tussen IJsland en Schotland beweegt langzaam zuidwaarts en ligt morgenmiddag ten westen van Ierland. Een uitloper van het bijbehorende warmtefront schampt in de ochtend het westen van het land en trekt noordwaarts. De zwakke oostelijke stroming voert koude en relatief vochtige lucht aan. De stroming draait morgen geleidelijk naar zuidelijke richtingen en neemt geleidelijk in kracht toe.

MODELBEOORDELING:
Deze run is qua drukverdeling vergelijkbaar met de vorige run en de overige modellen. Qua neerslag is Hirlam de enige die een zwak signaal voor sneeuw geeft in het zuidoosten. Hirlam is ook de enige die de neerslag behorende bij het warmtefront over het westen van het land laat lopen. De overige modellen laten de neerslag ten westen van ons op de Noordzee.
Aandachtspunten
WIND:
Hirlam bruikbaar. Seinen voor de noordelijke Noordzee.

BEWOLKING:
In grote lijnen heeft Hirlam de bewolking te pakken maar de exacte verdeling over het land is in dit soort situaties met ST en SC-bewolking moeilijk in te schatten. Actueel in het noordoosten een gebied met lage ST die wordt aangevoerd vanuit Duitsland, de achterkant is goed zichtbaar en zal in de loop van de middag het noordoosten bereiken. In de rest van het land ST/SC rond de 1000 vt. Komende nacht kan ook weer nieuwe ST ontstaan. In de loop van de nacht vanuit het westen wat meer bewolking behorende bij het schampende warmtefront.

NEERSLAG:
Lokaal valt er uit de ST/SC-bewolking wat lichte sneeuw of motsneeuw, veelal het gevolg van coalescentie. De hoeveelheden zijn zeer gering. Hirlam laat dit het beste zien. In de tweede helft van de nacht en morgenochtend kan er in het westen van het land door het schampende warmtefront wat meer sneeuw vallen. Ook dan blijven de hoeveelheden beperkt tot hooguit 1 a 2 cm. De overige modellen laten de neerslag morgen ten westen van ons land op de Noordzee.

ZICHT:
Op veel plaatsen is het nevelig en in het noorden heeft ook enige tijd mist gezeten. Ook vannacht kan er op een enkele plek mist ontstaan.

TEMPERATUUR:
Over het algemeen geeft Hirlam de temperatuur goed weer, alleen in het noordoosten onder de lage ST-bewolking blijft de temperatuur wat achter. Vanmiddag over het algemeen 1 tot 3 graden vorst maar in het noordoosten onder de bewolking blijft de temperatuur steken rond de -5 graden. Komende nacht Tn tussen de -3 en -6 graden. Daar waar het langer opgeklaard blijft wordt het nog enkele graden kouder tot lokaal dicht tegen de -10. Morgen loopt de temperatuur op en komt in de middag 1 a 2 graden boven het vriespunt uit. In de avond zal de temperatuur bij brede opklaringen weer snel onder het vriespunt zakken.

KNMI
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 februari 2010, 14:35 uur | Bericht #98969
Toch wel jammer dat de sneeuwhoeveelheden mee gaan vallen zoals het nu lijkt. In het oostelijk deel zal volgens de berichten waarschijnlijk helemaal niets gaan vallen. Een dag van tevoren is e.a. redelijk betrouwbaar lijkt me. Ik hoop stiekem nog steeds op een verschuiving zodat die chaos met pakken sneeuw toch nog landelijk gaat plaatsvinden. We zullen zien wat de dag brengt morgen, maar vrees dat het (vooral voor ons) tegenvalt.
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
fastspeed
Lid
15 februari 2010, 14:36 uur | Bericht #98970
Citaat van Weatherman, maandag 15 februari 2010, 14:29 uur Ben bang dat de chaos ergens anders komt.
Wij krijgen niks volgens de laatste kaarten.

De WRF karten laten al 4 dagen s ochtends minder sneeuw zien dan s avonds.
Dus wacht ik op de laste karten kijken wat die zegen en denk dat na 21:00 wel een zeker heid kan gezegd worden wat er gaat gebeuren
..:Fastspeed Underground::..
Buffell
Lid
15 februari 2010, 14:37 uur | Bericht #98971
Franky43,

ik denk dat je je thermometer wat te dichtbij bij huis of aan huis hebt hangen, waardoor hij een onterechte temperatuurwaarneming geeft, omdat het huis ook warmte uitstraalt.

Hier is het volgens mijn weerstationnetje -3, lijkt me sterk dat in Venlo, 50/60 km van Gendringen af, het 4 graden warmer is..
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 310 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 310, lezen 38 mensen het topic "Onweerskansen van 25 en 26 augustus".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden