morgen namelijk naar het ziekenhuis en ik wil graag met eigen auto heen ipv met de ambu
Lekker koud is het hier -4 geloof ik. begint nu een beetje bewolkt te raken. net een prachtige blauwe lucht met de zon erbij. Heerlijk.
groeten van marieke
Volgens WRF nu zal het vanaf 06u wel aardig gaan sneeuwen
straks om 10.30 uur theorie examen B, voor de 3de keer :S
Deze keer ga ik hem wel halen
Ben al blij dat er nu even geen sneeuw meer valt.
succes
Hoe zal dat in het zuiden zijn.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Winter wankelt, maar of die valt?
Hebben we nu nog te maken met flinke winterkou, geleidelijk krijgen we deze week wel dooiweer. Ten westen van ons land begint zo langzaam maar zeker een file van depressies te ontstaan, doordat een hogedrukgebied boven centraal Europa samen met koude lucht een blokkade heeft opgericht. Bovendien bevindt zich boven Groenland nog een hogedrukgebied wat ook voor tegenwerking zorgt, maar deze trekt zich halverwege de week wat terug. En daardoor krijgen de depressies die staan te wachten boven de Britse eilanden gelegenheid om enkele aanvallen uit te voeren op de koude lucht boven het vasteland van Europa.
Hierin lijken zij vanaf woensdag vooralsnog succesvol te zijn, maar echt soepeltjes gaat het niet echt. De winter zal dus in ons land even aan het wankelen worden gebracht, maar of die valt? De komende twee nachten vriest het op veel plaatsen nog matig, lokaal tot -9 graden. Afgelopen nacht vroor het streng in Overijssel met -11 graden op de voormalige vliegbasis Twenthe. Tijdens het schrijven van dit bericht [09.15 uur] is het nog -10 graden in die omstreken.
Vanaf woensdag zal de zachtere lucht ons vanuit het zuiden geleidelijk bereiken. Dat gaat gepaard met natte sneeuw en ook regen. We moeten ook absoluut rekening houden met verraderlijke gladheid, door de nu nog bevroren ondergrond. Overdag stijgen de temperaturen in de dagen daarna geleidelijk naar 2 tot 6 graden. In de nachten daalt het kwik tot iets onder nul en dus blijft de kans op gladheid groot deze hele week, met name in de nacht en ochtend.
Na het weekend ziet het ernaar uit dat de koude lucht een rentree kan maken, door een noordoostelijke wind. Wij houden de ontwikkelingen daarover nauwlettend in de gaten. Wordt vervolgd!
Jaaah....wat een flapdr*** is het ook he?
Ik hoop zo dat er morgen een halve meter valt al was het alleen maar om die mafketel op z'n nummer te zetten....
Gaat Jan eigenlijk nog voor sneeuw morgen? Of wordt het toch een meer natte sneeuw/regen??
Ik hoop het met je mee. Zal wel een leuke afsluiter van de winter zijn. Morgen compleet insneeuwen en dan langzaam aan richting de lente.
Heb jij er een verklaring voor dat de "professionals" nog steeds geen melding maken,
van de toch behoorlijke hoeveelheid sneeuw die we waarschijnlijk krijgen.
Helga van Leur had gisteren in haar weerbericht ook iets over sneeuw. Wat dat allemaal precies was weet ik niet maar er staat een link hier een pagina of 5 terug. Ook KNMI laat nu sneeuw zien in hun weerbericht
Sorry dat had ik nog niet gelezen, nu maar afwachten wat de ANWB e.a voor waarschuwingen gaan geven
voor de ochtendspits.
Dat wordt vroeg op morgenochtend ... misschien wel de laatste keer deze winter ... wil er niks van missen