Daarom denk ik dat na een fase met wisselvallig weer met sneeuw/regen en Tmin lichte vorst en overdag 2-5 C zo tussen donderdag-zaterdag, de 3e decade met steeds sterker wordende hogedruk ten NO opnieuw een vorstinval te zien zal geven.
Is oud nieuws.. van 12-2-2010.
Ronald heeft gisteren geen nieuwe update geplaatst. Weet niet waarom eigenlijk.
Eigenlijk de hele optocht lichte sneeuw gehad, het heeft eventjes gedooid, maar tegen het eind van de optocht had ik de ijpegels aan m'n toeter hangen.. dus toen vroor het weer... Pff ik ben blij dat ik weer voor de kachel zit het was toch wel afzien.
Net even buienradar gekeken, maar de echte sneeuw valt nu voor de kust heb ik het idee.
Lots
Dank je!
Koudekerke , daar fietste ik met mijn ouders en mijn broertjes jaaaren geleden langs als we van oma en opa, in Oost-Souburg, op weg waren naar dishoek.
Walcheren een van de mooiste voormalige eilanden van Nederland.
Groet Henk.
Walcheren een van de mooiste voormalige eilanden van Nederland.
Groet Henk.
Das grappig, ja is hier wel redelijk goed toeven.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
als er onweer dreigt van de zomer.
Ja is het kasteeltje Pandabeer... in mijn dromen
Hier nog lichte sneeuwval, denk dat er in totaal toch wel een cm of 5 ligt en ook ik vraag me
af of er vanavond nog wat bijkomt.
Terugkeer wordt moeilijk
Deze week lijken de veranderingen in de prognoses door te zetten. Het bepalende hogedrukgebied boven de Noorse Zee zwakt verder af en er blijft alleen een hogedrukgebied boven Groenland over. Dat laat ruimte voor een depressie boven Schotland om uit te breiden naar Engeland en Nederland. Later in de week komen via de Azoren nieuwe storingen naar Portugal en Spanje. Samen komt er eind van de week een stelsel van lagedrukkernen boven West-Europa, waarvan de meeste activiteit in het zuiden zal liggen.
Trend: nog kwakkelen of niet?
Een echte westelijke stroming met regen en wind komt er niet direct. Daardoor blijft er kans op nachtvorst. Een terugkeer van de vorst lijkt er anderszins niet in te zitten, de vorstgrens komt volgend weekend en begin volgende week in Noorwegen en Zweden terecht. Maar doordat de vorst nog wel een week in de grond blijft zitten, zal er 's nachts gemakkelijk gladheid optreden. Overdag kunnen we op lange termijn temperaturen verwachten van 3 tot 7 graden.