Overigens nu -1,3C met wind hoofdzakelijk uit NO 2 m/s. Barometer licht dalend 1013,5 Hpa.
maar goed, weer lichte sneeuwval hier. Er ligt 3/4 cm
toen we terug reden hebben we eigenlijk niet eens meegemaakt dat er ergens geen sneeuw lag.. al waren het soms kleine hoeveelheden sneeuw was er.. en nu in den haag ligt er pakweg een cm of 3 en het sneeuwt al de hele dag.. en inderdaad in de ochtend matig en daarna motsneeuw..
Kortom deze winter gaat echt in de boeken als de sneeuwwinter
dit plaatje wilde ik jullie niet onthouden.. genomen bij -13.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Zeldzaam koude luchtmassa’s verschijnen later in de week boven het noorden van Rusland. Op circa 1500 meter hoogte (850 hPa-vlak) verwacht het ECMWF donderdag temperaturen tot -35, mogelijk -40 graden. Afhankelijk van de atmosferische condities van de aan het aardoppervlak grenzende laag, zou het daar tot meer dan 40 graden vorst kunnen komen.
De Siberische kou vormt echter geen bedreiging voor het weerbeeld bij ons. Bij ons gaat een lagedrukgebied boven de Britse Eilanden en depressies die over het Iberisch schiereiland naar het noordoosten trekken, het weerbeeld bepalen. Vooral vanaf woensdag nemen de neerslagkansen toe: aanvankelijk een mix van regen en (smeltende) sneeuw, later hoofdzakelijk regen. Verder loopt de middagtemperatuur later in de week op naar waarden tussen 4 en 7 graden en na woensdag neemt ook de kans op nachtelijke vorst af. Vanwege de zuidelijke (mediterrane) positie van de straalstroom blijft een verdere verzachting op de lange termijn nog uit.
Had ik ook al gezien, wat ook niet onbelangrijk is, is dat de Tmin in heel Zeeland onder nul =.
EDIT: dank je Hoffies voor de temp. kaart van het KNMI. | Gewijzigd: 14 februari 2010, 16:48 uur, door henk55
We hebben hier lichte sneeuwval op dit moment, halve cm erbij gekomen denk ik... maar volgens de radar is er nog veel meer onderweg, we gaan zien
deze vooruitzichten van weatheronline voor maart zien er ook niet goed uit steeds lagedruk met veel wind en regen | Gewijzigd: 14 februari 2010, 16:48 uur, door jones
Sneeuwt hier nu ongeveer een half uurtje (koudekerke).
En het blijft eindelijk liggen, al wat buien gehad vandaag maar er bleef niks liggen.
Temp is ook onderuit aan het gaan nu - 0,7.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
En het blijft eindelijk liggen, al wat buien gehad vandaag maar er bleef niks liggen.
Temp is ook onderuit aan het gaan nu - 0,7.
Ik hoop oprecht dat jullie een bak sneeuw krijgen. | Gewijzigd: 14 februari 2010, 16:51 uur, door henk55