Hier in Heusden,BE lichte sneeuwval.
Temperatuur piek gehad deze nacht van -7.3°C op dit moment is het -1.6°C en grijs/bewolkt.
Hier lichte sneeuw in julianadorp met -1.5 graden aan de kust...dat is best aardig...
De opper in de pluim gaat vanaf de 24ste toch weer flink naar beneden..toch weer winter?
Ik vind de pluim sowieso nog redelijk koud...
Hoe zie jij dat?
Gr Antoin
Dat spul is zo droog en licht dat vogeltjes en een beetje wind nu overal micro lawines veroorzaken op de daken.
Ondanks dat er weinig sneeuw ligt geeft dat best leuke stuif wolken.
Ik hier is trouwens weer 2 cm bij gevallen. We hadden gebroken sneeuwdek 1 a 2 cm. Nu hebben gesloten sneeuwdek van 2 a 4 cm
Tuurlijk,ik ben zeer benieuwd! (ook waar je die lijst vandaan haalt trouwens)
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Maareuh:
it giet oan, it sall heave, geit beginne, es fangt an, start me up, giddy up go, oan de geng, start.
Oftewel: ik ben d'r vandoor, vasteloavendj vieren! Veel nowcast plezier hier, ik nowcast wel hoe en waar ik m'n pils kan vatten.
Voor de rest uit 't zuiden: Alaaf!
Actuele stand winter 2009/2010: 86.7 (t/m 13 FEBRUARI) wat inhoudt dat de winter van 2010 is opgeschoven naar een 33e plek in de ranglijst sinds 1901.Afgelopen nacht (tot 07.00u) had De Bilt een minimum van -4,6C dus als het vandaag niet teveel opwarmt passeren we 1933 (87,6) en is plek 32 binnen.Voor een officieel "koude" winter (volgens De Bilt maatstaf) hebben we een koude getal van +100 nodig en dat zou tevens inhouden dat 2010 dan in de top 27 van winters zou komen te staan.Gezien de verwachtingen niet onmogelijk.
Je kunt het zelf bijhouden op: de actuele helmannlijst van het KNMI
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
WRF geeft eigenlijk vanaf heden t/m dinsdagochtend (lichte) sneeuwval en woensdag in de avond zou het dan moeten gaan regenen.
Waar denk je dat mijn info vandaan komt ,de lijst die Arnhemmer heeft (en vanavond plaatst als het goed is) vind ik persoonlijk nog interessanter omdat je daarop mooi de regionale verschillen kunt zien.