Haha! idd Maar soms ook doorzichtige vlokken net glas. Maar het gaat om meest lichte dan weer soms matige sneeuwval. Het is nog niet echt cm tellen.
Als je de eerste sneeuw weg schept en veegt dan blijft tussen de bebouwing je straatje verder ook redelijk schoon.
Voordeel is dat de laatste restjes sneeuw je zout oplossen tot pekel.
De zon en wind dampen het water weg waardoor de zoutafzetting in de porien van de tegels achter blijft en direct nieuwe pekel vormt bij volgende sneeuw.
En als het telkens maar een klein beetje mot-sneeuw is dan werkt dat echt heel lang door.
Als het zo simpel zou zijn waren de zout tekort problemen voor Rijkswaterstaat en de Nederlandse gemeenten snel opgelost!
Voor een klein beetje sneeuw zal dit wel helpen maar voor meer sneeuwval en ijzel niet meer.
http://www.kmi.be/meteo/view/nl/112909-Ove...art+Belgie.html
Toch raar code oranje. Dat is potentieel gevaarlijk weer. Maar ze voorspellen lichte sneeuwval en iets intensere sneeuwbui is niet uitgesloten. Dat klinkt dan wat minder heftig...
komen er nog pluimen?
Zie beginpost van dit topic. Tweede bericht van Jan:
"Ook zijn in deze posting iedere dag de pluimen te zien. Ik ga ze zo neerzetten dat ze automatisch updaten." | Gewijzigd: 13 februari 2010, 22:15 uur, door zwoof
Voor een klein beetje sneeuw zal dit wel helpen maar voor meer sneeuwval en ijzel niet meer. Mijn stoepje vergelijken met een snelweg is wel erg mank,bovendien is zout strooien hier in gebieden met stuif sneeuw echt bij voorbaat kansloos.
Binnen een paar uur nadat de sneeuwschuiver er doorheen is geweest ligt er gewoon weer een sneeuwduin.
Bij veel wind kan alleen een grote trekker met schuif er nog doorheen rammen.
wat een weer zeg lekker koud temperatuur prima om te verhuizen maar die gladheid he!!
Maar we wonen
Vandaag was er regelmatig motsneeuw en lekker fris met temperatuur net onder 0.
Maar er komt nog meer sneeuw had ik begrepen
http://www.kmi.be/meteo/view/nl/112909-Ove...art+Belgie.html
Zie het nu pas Volgens buienradar zou het vanaf 11 uur gaan sneeuwen bij ons en dat tot 's avonds.
Op snelwegen en auto wegen strooien.
En daar waar hellingen of rondlopend wegdek is iig waar echt nodig dus.
Fietspaden mogen meer aandacht dan de hoofd rijbaan omdat auto's niet om kunnen vallen.
Mensen moeten met sneeuw maar gewoon rustig blijven als ze de wijk uit rijden,het kost je hooguit vijf minuutjes meer.