Zwart pijltje is welke kant hij opgaat.
Rood is waar neerslag verwacht gaat worden.
Zal rond 3.45 / 4.15 boven N-O Nederland zijn. Neerslag zal niet matig zijn. (niet licht, niet zwaar, gewoon normale vlokken dus.)
ben ik niet met je eens denk dat er niks gaat vallen
Het zakt inderdaad wat te ver naar beneden om het Noord-Oosten binnen te vallen.
Helaas | Gewijzigd: 13 februari 2010, 03:08 uur, door dv_chaser
Afwachten.
Ikzelf denk haast ook van niet, maar sneeuw kan gekke dingen doen, en ik vind die satellietbeelden er best wel goed uitzien, maar de radar des te minder. Die radar kun je echt soms totaal niet vertrouwen, want sneeuw-echo's kunnen als het ware uit het niets opduiken...
Hier heeft het trouwens vanaf de namiddag bijna continu licht gesneeuwd, maar uiteindelijk is er misschien slechts een cm of 2 bijgekomen, niet noemenswaardig dus.
Die op één of andere wijze mislukte drs P. verdient het om eens op z'n jeweetwel te gaan (we houden het netjes). Anyways, zou echt mooi zijn als we eens een keer een flink pak sneeuw krijgen. Alleen al om z'n ongelijk te bewijzen (maar nog achteraf daarvan. Een flink pak sneeuw is een mooi gezicht).
Chaos? Nee hoeft van mij niet, maar wel een leuke sneeuwbedekking.
In de4 zomer zullen we wel weer kijken of er onweer op komst is, nu kijken we naar winterweer.
Zwart pijltje is welke kant hij opgaat.
Rood is waar neerslag verwacht gaat worden.
Zal rond 3.45 / 4.15 boven N-O Nederland zijn. Neerslag zal niet matig zijn. (niet licht, niet zwaar, gewoon normale vlokken dus.)
mis gegokt
Leuk zo, krijg straks mensen uit Duitsland. Gisteren hadden ze me gebeld of de banen vrij waren. Hopelijk halen ze het zonder ongelukken.
Dat ding op die kaartjes gaat dat ook België aandoen?
Edit : ben nog niet goed wakker, ik zie dat het Vlaanderen niet gaat aandoen. | Gewijzigd: 13 februari 2010, 07:57 uur, door Katrien Michiels
edit-de kaartjes geven zondag aan terwijl op de MC-site ze bij de zaterdag staan... | Gewijzigd: 13 februari 2010, 08:10 uur, door erik
Yep,maar de rest van de week houden ze het nagenoeg droog.Dat zou inhouden dat er voor de dinsdag weinig sneeuwproblemen zouden komen.
De pluimen geven nu ook pas voor donderdag en met name volgend weekend een duidelijk neerslagsignaal.Het zit allemaal wel dicht in de buurt dus een kleine positieverandering kan het verschil zijn tussen nagenoeg droog en (mogelijke) overlast.....
Tussen hogedruk van het zeegebied bij Ierland tot boven Zuid-Scandinavië (aparte hogedrukkern bij Oslo) en een complex lagedrukgebied boven het zuiden en zuidoosten van Europa, gaan noordoostenwinden vandaag door met de aanvoer van koude, relatief droge lucht. Op de meeste plaatsen wordt het vanmiddag niet warmer dan tussen -1 en +2 graden. Helaas laat de zon weer eens verstek gaan. Onder invloed van storingsactiviteiten boven Polen en Duitsland wordt op hoogte namelijk vrij veel bewolking aangevoerd. Daaruit kan in het oosten van tijd tot tijd wat lichte sneeuw vallen.
Gisteravond sneeuwde het onder meer in Losser, Twente. Johan Effing registreerde alweer z’n 36ste sneeuwdag: in 1978-1979 kwam de winter in Losser uit op 44 sneeuwdagen. De wind waait vandaag zwak tot matig uit het noorden tot noordoosten.
De komende nacht blijft het bewolkt en in het oosten en zuidoosten kan wat lichte (mot)sneeuw vallen. Het wordt niet veel kouder dan -2 graden en er waait een zwakke tot matige wind uit noordelijke richtingen.
Zondag overdag neemt in het hele land de kans op wat lichte sneeuw of motsneeuw toe. Over het algemeen valt er niet veel maar op enkele plaatsen acht ik een centimeter of twee niet voor onmogelijk. De middagtemperatuur komt rond het vriespunt uit en de wind is opnieuw zwak tot matig uit richtingen tussen noordwest en noordoost.
Koud -+2 en geen sneeuw bij gevallen vannacht.
Mag van mij wel lente worden nu mits, het nog
ff door vriest voor een 11 steden tocht.
Maar daar zijn vele twijfels over dus graag de lente dan maar.
Wie durft te voorspellen hoe lang dit koude weer nog duurt?
Zit even OS terug te kijken met tranen in de ogen toen die Georgische ploeg
binnen kwam met zwarte rouw banden aan en een zwarte wimpel en dat aplaus van het plubliek.
Daarna die minuut stilte in dat over volle stadion,
in een woord INDRUK wekkend.