Dus ook nog kans dat finale overgespeeld wordt Haha
Ik weet niet wie er uit de lucht kwam vallen omdat er sneeuw lag, maar die had duidelijk geen weerbericht gezien
Heb de Laatste show gisteren niet gezien. Toch wel vreemd dat hij zich woensdag op de radio probeerde te verantwoorden over het incident. Hij had het op de radio over "onverwacht". Enfin het is gebeurd en daarmee gedaan. Iedereen zal wel een beetje schuldig zijn zeker?
Het toppunt vond ik toch wel dat toen er al meer dan 900 km fille was ze de mensen opriepen om thuis te blijven.
Iemand die mij kan zeggen of er een goede reden is om deze schijnbaar tegenstrijdige resultaten toch te verenigen?
Verwachting komende 5 dagen
zaterdag 13 februari tot en met woensdag 17 februari 2010
Over het algemeen bewolkt en droog. Na het weekeinde kleine kans op wat regen of sneeuw. In de nachten nog lichte tot matige vorst, maar overdag temperaturen die geleidelijk oplopen naar enkele graden boven nul.
Iemand die mij kan zeggen of er een goede reden is om deze schijnbaar tegenstrijdige resultaten toch te verenigen?
Dat viel mij ook al op; geen idee waarom, of hoe, ze tot die conclusies komen uiteindelijk...
ik verwacht dat dinsdag ochtend, nadat het in de vroege ochtend totaal onverwacht intens is gaan sneeuwen omstreeks 07:30 waneer 75% van de forenzen al op de weg (vast) staat er een extreemweer waarschuwing komt met als advies eerst het nieuws te horen/kijken om te zien of je niet beter later kunt vertrekken.
woensdagavond weer een spoeddebat met Camiel omdat er weer chaos was er te laat of niet gestrooid is, vrachtauto's die van de weg gleden (zoutgate), en waarom KNMI niet waarschuwde, verder oneerlijk dat wij wel sneeuw kregen en Vancouver niet, beter plannen etc etc etc
Koning winter kom er maar in
Het toppunt vond ik toch wel dat toen er al meer dan 900 km fille was ze de mensen opriepen om thuis te blijven.
Ja iedereen was boos op hem, wat kan hij eraan doen dat de sneeuw 50km verder inwaarts viel, op het moment dat hij het weerbericht zegt kan dat nog veranderen. Sneeuw is zowieso moeilijk te voorspellen, in elk land zitten ze er wel genoeg naast. Kijk maar in Nederland, sneeuw voorspellen voor het zuiden en dan valt het met bakken in het noorden.
Op dat moment dat de sneeuw viel hadden ze melding moeten geven dat men beter thuis blijft.
Wie weet dinsdag fileleed deel 2
woensdagavond weer een spoeddebat met Camiel omdat er weer chaos was er te laat of niet gestrooid is,
Koning winter kom er maar in
Waarmee moeten ze dan strooien? met 'Camiel confettie' overgehouden van het carnaval?
Op dat moment dat de sneeuw viel hadden ze melding moeten geven dat men beter thuis blijft.
Wie weet dinsdag fileleed deel 2
Mja het probleem is dat ze gewoon WRF niet hebben gekeken en hun alleen maar gek lopen te kijken op het Europees model. Hier waren er zelf kaarten geplaatst dat er flink sneeuw kon gaan vallen.
Want de pluimen blijven zelfs onder nul aangeven, dus als er neerslag komt, is het sneeuw.
De vraag is alleen OF het komt, en als het komt, komt er dan echt 15 centimeter? Sneeuw is zo lastig te voorspellen en de kleinste verschuivingen kunnen al grote veranderingen teweeg brengen.
Het is eigenlijk niet eens zo heel ver weg meer, 3 en een halve dag maar, dus ik denk dat actuele runs steeds betrouwbaarder worden.
Het WRF laat trouwens wel wat zien, al is het niet veel;
| Gewijzigd: 12 februari 2010, 13:37 uur, door Buffell
Als ik het me goed herinner van de legenda die hier gister stond zou het gele zo rond de -45 moeten zijn Let wel op, het zijn geen temperaturen op 2 meter he
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ja alleen had hij wel een waarschuwing gegeven voor een zware en gevaarlijke spits hier in België, alleen heeft niemand daar naar geluisterd met de gevolgen die iedereen wel kent.
Maar de voorspellingen die hij geeft kloppen meestal wel, alleen op lange termijn moet je niet kijken.
Want momenteel staan er op het KMI nog te warme temperaturen voor sneeuw, tegen het weekend kan dit wel veranderen.
Het weerbericht volgens is prima, maar zie het als een richtlijn, ben je niet zeker van je zaak dan zijn er tegenwoordig zoveel mogelijkheden om zelfstandig, bijvoorbeeld via internet, te kijken naar wat andere instanties erover te melden hebben, je kan radars volgen en zelf een beetje de kaarten bekijken om een weloverwogen keuze te maken.
Als het weer dan anders uitpakt, ja balen, maar zo is het weer, niet te voorspellen; hoogstens te verwachten. Maar het is zo makkelijk om dan de schuld neer te leggen bij de weer-instanties, alsof zij het weer maken.
En dan 's avonds de voordeur niet meer open krijgen zeker
| Gewijzigd: 12 februari 2010, 15:08 uur, door ferry86