Dat is nu juiste het probleem, hij moet in de link
Probeer zelf maar eens
http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php
"nderstaande sneeuw/regenkaarten toont dat het echt grotendeels sneeuw zal zijn met hoogstens langs de kust en in Zeeland natte sneeuw en regen."
Gáááán we weer... zeik regen..
"nderstaande sneeuw/regenkaarten toont dat het echt grotendeels sneeuw zal zijn met hoogstens langs de kust en in Zeeland natte sneeuw en regen."
Gáááán we weer... zeik regen..
Ja voor Zeeland is deze winter nou niet om over weg te schrijven;
"nderstaande sneeuw/regenkaarten toont dat het echt grotendeels sneeuw zal zijn met hoogstens langs de kust en in Zeeland natte sneeuw en regen." Gáááán we weer... zeik regen..
Lol, ik gun je van harte een enorm pak sneeuw, maar moest even lachen om je reactie! Positief blijven he!
Maar even ontopic, ik denk toch wel dat het goed gaat komen voor zeeland en de overige kust provincies as. Dinsdag.
hier in 't zuiden zijn de temperaturen vanaf vandaag uiteraard wel erg relatief: absoluut zijn ze behoorlijk fris, gevoelsmatig voor de echte zuiderling ruim boven kookpunt: vasteloavendj is begost.
Na 't inluiden van 't volksfeest hier van roermond naar huis gekart en wederom was 't verradelijk op de weg: motsneeuw op ijsschotsen op de weg. Hoop dat 't tot (en liefst met) dinsdag verder droog blijft zodat optochten gewoon door kunnen gaan. Kou, ja daar hebben we wel wat voor: dikke pakken en de nodige alcohol om warm te blijven. Toch ga voor mij morgen waarschijnlijk niets van de populaire plaatsen om carnaval te vieren maar gewoon de schaatsen op.
Overigens: sinds gisteravond geen pluim meer gezien, maar vandaag lijken ze een stuk frissen, zowel qua minima op de korte (tot dinsdag) als de langere termijn. Moois! Hoop alleen dat die sneeuw van Jan op GS een sprookje zal zijn (geen gebrek aan vertrouwen, maar gewoon een andere hoop)
Gemalen Friesland stoppen voor ijs
Friesland heeft 400 van zijn 900 poldergemalen stilgezet zodat het ijs beter kan aangroeien. Het draaiboek voor vorst, om alle gemalen stil te zetten, is nog niet in gang gezet.
Het warme water zakt naar beneden als het stilstaat, denkt het waterschap. Maar of het werkt is de vraag, want het is nog nooit geprobeerd.
Eerder in de week waren er plannen om alle gemalen stil te zetten, maar toen werd het toch niet koud genoeg. Dat er nu wel gemalen stoppen, betekent niet meteen dat er een Elfstedentocht komt, waarschuwt het waterschap.
© ANP
| Gewijzigd: 12 februari 2010, 22:37 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Wat me opvalt is dat bijna elke dip gepaard gaat met (forse) sneeuwval, een paar dagen "dooi" en daar na weer lekker de vrieskou
Heeft niets met 11steden te maken, is alleen een test. Hoorde het op het nieuws.