Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
11 februari 2010, 01:21 uur | Bericht #97855
Citaat van zorba, donderdag 11 februari 2010, 1:19 uur En dat voor een winterhater

Inderdaad dat zegt misschien ook wel iets Maar is in mijn ogen allemaal wat onzeker om nu voluit te roepen dat de winter aanhoud
Rutte31
Lid
11 februari 2010, 01:23 uur | Bericht #97856
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 11 februari 2010, 1:17 uur Alles is wederom onzeker zoals heel de winter al verlopen is. Hoop blijf ik ook houden
Het is en blijft een winter vol verrassingen, en we hebben nog een dag of 5 te gaan eer het dinsdag is. Wie weet trekt Koning Winter volgende week een nieuw blik open!

Edit: een nieuwe sneeuwpluk komt steeds dichterbij hier, het wordt tijd voor 'm om het landingsgestel uit te gooien en de daling in te zetten... | Gewijzigd: 11 februari 2010, 01:27 uur, door Rutte31
Waarom deze advertentie?
Micky
Lid
11 februari 2010, 01:23 uur | Bericht #97857
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 11 februari 2010, 1:10 uur Ik ga wel op meerdere niet in. Als jij weet wat ik op 1 dag allemaal moet beantwoorden dan zal je even achter je oren krabben Maar zoals ik vanmiddag in mijn openingspost ook al aangegeven he is dat de control een dweil is. De ene keer geeft hij vorst aan en de andere keer geeft hij boven nul aan wat nu het geval is. Kortom de pluim ziet er aardig uit en is beter dan vanmorgen maar ik hou het nog steeds op 40% dat de winter daad werkelijk door gaat zetten.
Het zal ongetwijfeld dat je heel veel vragen enz. krijgt. Logisch dat je die niet allemaal kan beantwoorden.

Het verbaast mij alleen dat iemand zoals als jij, met een uitgesproken mening over het weer, geen duidelijke uitspraak doet over wat ons nog te wachten staat? 40%? dan blijft er nog 60% over....
Je "quote" Ronald regelmatig in je berichten en nu laat je verstek gaan. (over zijn uitspraken)
Ik ben gewoon benieuwd wat ons te wachten staat.

Ik ben een echte winterfreak en van mij mag de winter doorgaan tot eind april.
Aan de andere kant ben ik fanatiek kitesurfer dus laat die Z-W maar komen.

Verder niets anders dan respect voor jou en jouw voorspellingen.
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 01:25 uur | Bericht #97858
Dat onzekere is wel typisch iets voor deze winter inderdaad, maar ook wel hetgeen wat deze winter mooi maakt. Het maakt het zo wel een stuk spannender, juist omdat het alle kanten op kan. Nu terugkijkend is het dan toch al een zeer fraaie winter, ook al is het nog niet eens voorbij. Een winter voor in de spreekwoordelijke boeken...
Micky
Lid
11 februari 2010, 01:35 uur | Bericht #97859
Citaat van Twister, donderdag 11 februari 2010, 1:25 uur Een winter voor in de spreekwoordelijke boeken...
Geluk is wanneer datgene wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn.

Blijkt van ene Gandhi te zijn? Zegt jou dat iets..... | Gewijzigd: 11 februari 2010, 01:36 uur, door Micky
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
Rutte31
Lid
11 februari 2010, 01:55 uur | Bericht #97862
Citaat van zorba, donderdag 11 februari 2010, 1:43 uur Hier na die laatste bui toch uiteindelijk 2-3 cm gevallen vanaf 2300 uur, maximale score van vandaag. Komt nog wel iets aan vanuit duitsland, maar tis afwachten in hoeverre dat ons gaat bereiken. Hoop dat er nog iets komt, maar dat ga ik niet meer zien denk ik ja morgen als ik weer mn nest uit kruip:P

Welterusten all !

Truste!!
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 02:09 uur | Bericht #97863
Citaat van Micky, donderdag 11 februari 2010, 1:35 uur Geluk is wanneer datgene wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn.

Blijkt van ene Gandhi te zijn? Zegt jou dat iets.....

Ghandi, Ghandi, komt me ergens wel bekend voor!
Rutte31
Lid
11 februari 2010, 02:13 uur | Bericht #97864
De grote pluk boven het zuiden van Duitsland komt met echt rasse schreden dichterbij. Als die het gaat halen tot hier zal het morgen opnieuw een zooitje worden op de weg.
http://www.niederschlagradar.de/
JanRB
Lid
11 februari 2010, 03:45 uur | Bericht #97866
Citaat van Twister, woensdag 10 februari 2010, 23:53 uur Het viel me trouwens op vandaag hoeveel mensen de sneeuw en vooral de winter helemaal zat zijn. Hier op het forum maar ook mensen in de supermarkt, buren en vrienden die ik sprak. iedereen is het een beetje beu. En dat terwijl het eindelijk weer eens een beetje winter is zoals het hoort.

We zijn het gewoon niet meer zo gewend en na een paar weken vinden we het wel genoeg. Ik geniet ervan, maar een lente zou ik ook zeker verwelkomen. Maar een lente smaakt pas echt lekker, na een echte koude winterse winter!

Als ik nu puur voor mezelf spreek (zonder dat andermans meningen een rol spelen), dan vind ik deze winter echt mooi. Eindelijk weer eens een echte winter. Maar ik kan me goed voorstellen dat de gladheid en de dagelijkse ongemakken (zoals gladheid, bevroren ruiten, de kans om onderuit te gaan) beginnen te vervelen. Ik begin er ook van te balen, alhoewel het natuurlijk wel bij een winter hoort . Wellicht speelt ook de komende jaarafrekening van de energiemaatschappij mee. Ik heb echt flink meer moeten stoken.

Ik heb winters eigenlijk altijd gehaat, behalve als het eens een echt goede winter was (zoals nu), maar de meeste zijn grijs en grauw met regen en wind . Ik ben een echt zomermens, temperaturen 30+ en veel zon, maar een winter als deze weet ik zeker te waarderen.
Rutte31
Lid
11 februari 2010, 03:59 uur | Bericht #97867
Citaat van JanRB, donderdag 11 februari 2010, 3:45 uur Als ik nu puur voor mezelf spreek (zonder dat andermans meningen een rol spelen), dan vind ik deze winter echt mooi. Eindelijk weer eens een echte winter. Maar ik kan me goed voorstellen dat de gladheid en de dagelijkse ongemakken (zoals gladheid, bevroren ruiten, de kans om onderuit te gaan) beginnen te vervelen. Ik begin er ook van te balen, alhoewel het natuurlijk wel bij een winter hoort . Wellicht speelt ook de komende jaarafrekening van de energiemaatschappij mee. Ik heb echt flink meer moeten stoken.

Ik heb winters eigenlijk altijd gehaat, behalve als het eens een echt goede winter was (zoals nu), maar de meeste zijn grijs en grauw met regen en wind . Ik ben een echt zomermens, temperaturen 30+ en veel zon, maar een winter als deze weet ik zeker te waarderen.

Niks meer aan toe te voegen, helemaal mee eens!
Heb normaal gesproken ook echt een hekel aan de winter, maar dit jaar is echt een uitzondering. Gewoon omdat we dit jaar een winter beleven zoals een echte winter hoort te zijn met vorst en sneeuw. Dat gekwakkel tussendoor nemen we dan maar voor lief.
Ik denk echter dat als we in april nog steeds sneeuwbuien zouden hebben dat ik het dan wel een beetje goed geweest vind.
w3ssen
Lid
11 februari 2010, 04:08 uur | Bericht #97868
Zo, effe checken hier hoe het weer is deze ochtend...

moet van Veluwe naar Amsterdam en heb een uur de tijd
Moet er om 05.10 zijn en vertrek zometeen, gaat me vast niet lukken!

Zo te zien is het gestopt met sneeuwen, maar zag op radar vanuit Dld wat moois aan komen vliegen. Laatste staartje van deze mooie winter?

Zal straks posten of ik het gehaald heb!

w3ssem | Gewijzigd: 11 februari 2010, 04:08 uur, door w3ssen
Rutte31
Lid
11 februari 2010, 05:00 uur | Bericht #97869
Vanuit Duitsland nadert nog steeds een vrij groot en uitgestrekt neerslaggebied het zuidoosten van 't land, tenminste, zo ziet het er op 't moment van dit schrijven naar uit volgens de Duitse radar.
Zoals de beelden er nu uitzien kan in de loop van de ochtend de gehele zuidoostelijke helft van Nederland hier mee te maken krijgen, ook een groot deel van Oostelijk België.
Let op, dit is slechts een indicatie, een radar kan een heel vertekend beeld weergeven van de werkelijkheid en de neerslag kan op 't allerlaatste moment nog een andere richting kiezen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
De Nederlandse radar laat dit alles namelijk nog niet eens zien.
Ik heb de indruk dat dit gebied sneller nadert als de weerkundigen voorspellen.

Welterusten.

w3ssen
Lid
11 februari 2010, 06:09 uur | Bericht #97871
Nou, 't is gelukt - geen centje pijn op de snelwegen A30 en A1 van Veluwe naar A'dam.
Op de lokale wegen nog wel erg glad.

Iets langzamer gereden dan normaal. Wel nog een file voor Diemen, had iemand z'n Peugeot hard in de vangrail geparkeerd...

Kortom: rijkswaterstaat heeft goed voor onze snelwegen gezorgd vannacht!

w3ssen
11 februari 2010, 06:42 uur | Bericht #97872
Goed om te weten, ik moet namelijk precies de andere kant op
Bekijk mijn weblog: christopherserna.wordpress.com
gerritte
Lid
11 februari 2010, 06:45 uur | Bericht #97874
In zoetermeer dwarrelt het nog steeds naar beneden, liep net met de honden buiten.
dv_chaser
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 februari 2010, 06:57 uur | Bericht #97875
die grote pluk in Duitsland waar ik het gister over had, is aardig dichtbij
Ik zei al wel dat Limburg er iets van mee gaat pakken.

Mag best uitbreiden in noorden Is nooit genoeg bij mij
mightybox
Lid
11 februari 2010, 07:18 uur | Bericht #97878
Gister zijn we erg verwend hiero ik werd wakker met 6 cm aan de kust vanacht is daar nog iets bijgevalllen maar niet veel
de gemeente is hard aan het strooien wat me opviel is dat het zeer plaatselijk was in schagen bijna niks
Software is like sex: it's better when it's free. Linus Torvalds.
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 februari 2010, 07:22 uur | Bericht #97879
hier alleen maar schuivers geen strooiers dus nu ligt er een dikke laag gladde sneeuw =[

+/- 10 cm sneeuw hier bij -3.2
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Reflax
Lid
11 februari 2010, 07:24 uur | Bericht #97881
Citaat van gerritte, donderdag 11 februari 2010, 6:45 uur In zoetermeer dwarrelt het nog steeds naar beneden, liep net met de honden buiten.
nu niet meer maar er is wel een mooie pak sneeuw
Brisk
Lid
11 februari 2010, 07:25 uur | Bericht #97884
Het was weer ter land ter zee en in de lucht: blij dat ik glij, vanochtend in Arnhem e.o.

Het sneeuwt hier nog steeds een beetje, niet op de rader te zien.

LOC_20100211_0300.png | Gewijzigd: 11 februari 2010, 07:30 uur, door Brisk
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
Terug naar boven
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 505 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 505, lezen 7 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 3".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden