Er komt in ieder geval voor mijn regio voorlopig niet veel meer aan vanuit Duitsland. Op hun radar zie je wel een enorme pluk vanuit het zuidoosten opzetten, maar ik vrees dat die ons landje niet zal bereiken...
We zijn het gewoon niet meer zo gewend en na een paar weken vinden we het wel genoeg. Ik geniet ervan, maar een lente zou ik ook zeker verwelkomen. Maar een lente smaakt pas echt lekker, na een echte koude winterse winter!
Er komt in ieder geval voor mijn regio voorlopig niet veel meer aan vanuit Duitsland. Op hun radar zie je wel een enorme pluk vanuit het zuidoosten opzetten, maar ik vrees dat die ons landje niet zal bereiken...
komt wel steeds dichterbij, maar zal verpieteren.
Mocht 'ie het toch bereiken, pakt alleen Limburg wat mee gok ik.
We zijn het gewoon niet meer zo gewend en na een paar weken vinden we het wel genoeg. Ik geniet ervan, maar een lente zou ik ook zeker verwelkomen. Maar een lente smaakt pas echt lekker, na een echte koude winterse winter!
Daar heb je zo ontzettend gelijk in !!!!
Als de winter (te) lang duurt is de 1e dag boven de 15 graden het mooiste moment van 't jaar ......
Hier door de wind snijdend koud en er ligt een laagje van nog geen cm, maar de lucht ziet zwanger van de sneeuw !!!!!
Nu nog (be) vallen
Ik denk dat ie over Oost Duitsland en Polen richting Denemarken/Scandinavië trekt. Kijk maar eens op de satellietbeelden, dan zie je pas wat voor een mooi gebakje dat dat is.
Als de winter (te) lang duurt is de 1e dag boven de 15 graden het mooiste moment van 't jaar ......
Hier door de wind snijdend koud en er ligt een laagje van nog geen cm, maar de lucht ziet zwanger van de sneeuw !!!!!
Nu nog (be) vallen
Die 15+ graden gaat nog wel even duren....
Elke stroming die vanuit Z-W tot N gaat komen komt over een hele, hele koude zee en koelt dus af.
Had ik niet verwacht eigenlijk
Lol; altijd fijn als je het niet verwacht!
Inderdaad! In de zomer is 15 graden koud, maar na een lange winter is het hemels! Lekker zonder jas enzo!
En die dooidip van volgende week komt natuurlijk niet slecht uit voor de schaatsers onder ons. Even een paar dagen de ijzers ein het vet en dan van de 20e ongeveer, lkkr rijden op een (semi-)gladde plak ijs.
Hier (zie mijn plaatje) trouwens maar een halve centimer sneeuw, bij min 2,5 en een gevoelstemperatuur van tegen de -8. | Gewijzigd: 11 februari 2010, 00:13 uur, door santona
Behoorlijk koud met die wind!
Beetje raar inderdaad; hier werd flink gestrooid, tractoren met flinke ladingen zout, tevens sneeuwschuivers...
Vanmiddag 3 keer een "balletje" opgegooid over de "control" die totaal afwijkt van de pluim en een referentie geplaatst naar het verhaal van Ronald van gisteren. Geen enkele reactie van Jan?!
Als de naam Putto genoemd wordt of het heeft iets met de media te maken (HLN/geen stijl) dan reageert Jan altijd direct.
Ingaan op het verhaal van Ronald doet/deed hij niet. Niks mis mee als je niet zeker bent van je "zaak". Maar enig commentaar had leuk geweest.
Ik heb vanmiddag ook gezecht dat ik mij WEL ga blindstaren op die lijn van de control... Puur op intuitie en met de gedachte er nog een verrassing van Ronald zat aan te komen. Die is er nu dus. Of hij gaat uitkomen is punt 2 maar ik hoop het wel.
In mijn woonplaats is er gelukkig wel gestrooid, zelfs in mijn straat waar normaal gesproken zelden een strooiwagen komt. Maar in Sittard bijvoorbeeld helemaal nergens, en dat is toch wel een wat grotere plaats in vergelijking met m'n dorpje hier. Zelfs de grotere wegen daar waren er spek en spek glad.
By the way, het lijkt alsof de buienaktiviteit boven Noord Duitsland weer wat toeneemt, op de radar zag ik weer spontaan nieuwe echo's ontstaan...
Volgens buienradar moet jij nu toch wel "enige" vorm van neerslag hebben ofniet?
Al met al denk ik meer dan 7 centimeter sneeuw gevallen. Heel veel inmiddels verwaaid, en op de straten veel sneeuw platgereden. Met de vorst erbij glimmen de wegen je dan ook tegemoet; één grote ijslaag op de straat.
En dan de hele dag nog geen strooiwagen gezien, terwijl ze tot voor kort bijna filereden voordat het eerste sneeuwvlokje uren later nog moest vallen .... Dat noemen ze dan beleid
Laat echter onverlet dat ik vandaag heerlijk van de sneeuw heb mogen genieten | Gewijzigd: 11 februari 2010, 00:35 uur, door wvd
Print het er nog ff in....